aA
Po ketverių planavimo metų „Tesla Inc.“ pagaliau ryžosi statyti 5 milijardus dolerių kainuosiančią gamyklą didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje. Metas negalėjo būti labiau nepalankus.
© Shutterstock nuotr.

Kompanijos generalinis direktorius Elonas Muskas pirmadienį lankėsi Šanchajuje, kur padėjo pamatus tam, kas taps pirmąja „Tesla“ gamykla už JAV ribų. Elektromobilių gamintoja pradines statybas tikisi užbaigti dar šią vasarą ir iki metų pabaigos pradėti „Model 3“ gamybą, tviteryje pranešė E. Muskas.

Nors šis reikšmingas įvykis, kurio pradžia buvo numatyta 15.00 val. vietos laiku plynėje už miesto, „Teslai“ žymi naujos kelionės pradžią, reikia nepamiršti, jog šiuo metu Kinijos ekonomika išgyvena įtampą dėl prekybos karo su Jungtinėmis Valstijomis.

Kinijoje milijardierius ir verslininkas E. Muskas žengia į automobilių rinką, kuri pirmą kartą per pastaruosius du dešimtmečius yra susitraukusi, nes dviejų didžiausių pasaulio valstybių prekybos kovą lydinčios abejonės, silpstanti vidaus paklausa ir akcijų rinkos nuosmukis atsiliepia ir vartotojams. Išorinės komplikacijos apima ir kelių startuolių, norinčių būti kaip „Tesla“, konkurenciją.

Kinijos gamykla – ne vienerių derybų metų su vietos valdžios institucijomis rezultatas; be to, ji reiškia tam tikrą asmeninį triumfą E. Muskui, kuriam 2018-ieji buvo pragaištingi. JAV vertybinių popierių ir biržos komisija praėjusiais metais nubaudė „Teslą“ po to, kai kompanijos generalinis direktorius tviteryje pasisakė apie „užtikrintą finansavimą“: bendrovei pritaikytos baudos ir susitarimas, pareikalavęs esminių valdymo pertvarkų. Be to, „Tesla“ nusprendė didinti „Model 3“ sedanų gamybą, o tai reiškia naują posūkį rinkoje.

Vietinė gamykla Kinijoje – svarbus ėjimas „Teslai“, kuri visais būdais bando užkirsti kelią potencialiam paklausos sumažėjimui JAV, didžiausioje savo rinkoje, po to, kai šalyje buvo sumažinti federaliniai mokesčių kreditai elektrinėms transporto priemonėms. Kompanija visų savo modelių kainą sumažino 2000 dolerių, kad bent iš dalies kompensuotų subsidijų praradimą.

Visiškai nuosava gamykla taip pat reikštų, kad „Teslai“ nereikės dalytis pelnu ir technologijomis su Kinijos partneriais, skirtingai nuo kitų užsienio automobilių gamintojų, kurie pagal įstatymus privalo šalyje įkurti bendrą įmonę.

„Įperkami automobiliai privalo būti gaminami tame pačiame žemyne, kur gyvena jų pirkėjai“, – tviteryje pareiškė E. Muskas.

Vietinė gamyba padėtų apsaugoti „Teslą“ nuo importo muitų, nes Jungtinės Valstijos ir Kinija nuolat randa būdų, kaip išsisukti iš tarifų pinklių. Abi šalys paskelbė paliaubas prekybos kovoje ir šiuo metu dalyvauja derybose, siekdamos nuslopinti įtampą, o Kinija nuo sausio 1 d. laikinai atsisakė atsakomojo 25 proc. tarifo JAV pagamintiems automobiliams.

Disputo įkarštyje, kai Kinija įvedė papildomą muitą amerikietiškiems automobiliams, „Tesla“ pardavimai šioje Azijos šalyje – antroje pagal dydį pasaulio rinkoje – spalio mėnesį nukrito iki vos 211, lyginant su 3552 birželį, remiantis „Bloomberg Intelligence“ surinktais duomenimis. Lapkričio mėnesį pardavimai vėl šiek tiek pakilo – iki 393.

Tačiau pardavimų kritimui poveikį daro ne tik prekybos karas; būtent todėl pirmadienio įvykis išpuola nenuspėjamais laikais.

Pernai Kinijoje akcijų nuosmukis niekais pavertė daugiau kaip 2 trilijonus dolerių turto, apmalšindamas vartotojų apetitą prabangoms prekėms. Praėjusią savaitę „Apple“ iššaukė pasaulinį akcijų kritimą, kai pareiškė, kad mažėjanti Kinijos paklausa pirmą kartą per pastaruosius du dešimtmečius paskatino bendrovę sumažinti pajamų perspektyvas.

Lengvųjų automobilių pardavimas antroje pagal dydį pasaulio ekonomikoje mažėjo šešis mėnesius iš eilės iki pat gruodžio. Kinijos PMI indeksas gruodį nukrito žemiau 50 – tai mažiausias rodiklis nuo 2017 m. gegužės mėnesio, kuris liudija, kad 12,2 trilijonų dolerių ekonomikoje paklausa silpsta.

„Tesla“ praėjusiais metais pasirašė preliminarų susitarimą su Šanchajaus vyriausybe, kuriuo buvo suderintos 500 tūkst. vienetų gamyklos statybos šiame Kinijos mieste. Spalio mėnesį bendrovė pranešė sumokėjusi maždaug 140 milijonų dolerių, kad užsitikrintų daugiau nei 200 akrų žemės planuojamai gamyklai „Gigafactory 3“.

Tikimasi, kad gamykla iš pradžių kasmet pagamins apie 250 tūkst. transporto priemonių – „Model 3“ ir numatomų „Model Y“, – o jos pajėgumas laikui bėgant padvigubės. „Tesla“, kuri teigė gamyklos finansavimui ketinanti pasitelkti daugiausia vietines paskolas, pradėti gamybą planuoja jau šiemet.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Marietje Schaake. Ar patikėsite „Facebook“ interneto kontrolę?

Praėjusių metų balandį, kai 34 technologijų kompanijos paskelbė dalyvaujančios...

Kai pinigų daugiau nei fantazijos – sveiki atvykę į „patirčių ekonomiką“ (7)

Turėdami daugiau pinigų nei kada nors anksčiau, turtingiausieji nori visko čia ir dabar. Sveiki...

Ekspertas: Putino spaudimas Lukašenkai gali tapti nepakeliamas (275)

Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui liko daugiau nei penkeri metai kadencijos, bet jis jau turi...

Naujas mados klyksmas Kinijoje: kiekvienas trokšta tapti nauju Elonu Musku (16)

Šiuo metu „ Tesla “ vykdo darbuotojų atranką Kinijoje, o Kinijos verslininkai vykdo darbuotojų...

Laivybos pramonė bando užglaistyti savo purvinas spragas (2)

Automobilių bei gamyklų sukeliama oro tarša daugumos pasaulio valstybių reguliuojama nuo...

Top naujienos

Dėl 100 tūkst. ryžosi ekstremaliam eksperimentui: žmogaus protui tai per žiaurus išbandymas haliucinuoti pradėjo jau 3 parą (15)

Richas Alati tegalvojo apie šešiaženklę sumą. Kad ją laimėtų, jam tereikėjo ištverti 30...

Pagrindinis priekaištas Skverneliui: ką jo vietoje darė Grybauskaitė (158)

Į prezidentus kandidatuojantis Saulius Skvernelis teigė nematąs priežasčių, kodėl turėtų...

(Ne)Grįžtu. Apie tradicijas mirusįjį šarvoti lovoje ir emigracijoje palaidotus lietuvius (20)

Kai kurie nė neketina grįžti iš emigracijos, kiti apie tai svajoja dešimtmetį, o dar kiti...

Lietuviai aplankė Čingischano tėvynę: nuolat žudęs, prievartavęs ir plėšęs kitas tautas, šiandien jis vis tiek garbinamas (72)

Mongolija savo didžiūnų išmintį šiandien gerbia kur kas labiau, nei jų užkariavimus. Šalyje...

Kaltinimų dėl neva išsigalvoto neįgalumo sulaukusi Antonovienė pratrūko: tik retas žino, kokią kainą moku už sportą (35)

„Mafijos tėvu“ vadinamo Vido Antonovo žmona Rima neseniai ir vėl atsidūrė dėmesio centre....

„Nevėžio“ stratego apmaudas ir saviškių neatpažinęs Šaras: kai kurie nebūtų patekę net į dublerius (1)

Nuožmi kova iki paskutinių lemiamo ketvirčio sekundžių ir dramatiška Kauno „Žalgirio“...

Lietuvis per mėnesį uždirba 4 tūkst. eurų: jo išskirtinis talentas stebina pasaulį (74)

„Mes pradėjom nuo nekilnojamojo turto, o dabar jau esame gana gerai įsitvirtinę ir tarptautinio...

Marietje Schaake. Ar patikėsite „Facebook“ interneto kontrolę?

Praėjusių metų balandį, kai 34 technologijų kompanijos paskelbė dalyvaujančios...

Rimvydas Valatka. Antrasis Mesijo atėjimas – iš Rusnės betliejaus (895)

Vieni statė postamentus Raiteliui ir Basanavičiui. Kiti už valdiškus pinigus statėsi estakadą...

Kaune išoperuota rekordinio dydžio išvarža: nustebo net ir visko matę medikai (11)

Respublikinėje Kauno ligoninėje atlikta milžiniškos pilvo išvaržos operacija. Klaipėdietį...