aA
Po ketverių planavimo metų „Tesla Inc.“ pagaliau ryžosi statyti 5 milijardus dolerių kainuosiančią gamyklą didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje. Metas negalėjo būti labiau nepalankus.
Metas negalėjo būti labiau nepalankus: kodėl Muskas ryžosi „Tesla“ gamyklai Kinijoje
© Shutterstock nuotr.

Kompanijos generalinis direktorius Elonas Muskas pirmadienį lankėsi Šanchajuje, kur padėjo pamatus tam, kas taps pirmąja „Tesla“ gamykla už JAV ribų. Elektromobilių gamintoja pradines statybas tikisi užbaigti dar šią vasarą ir iki metų pabaigos pradėti „Model 3“ gamybą, tviteryje pranešė E. Muskas.

Nors šis reikšmingas įvykis, kurio pradžia buvo numatyta 15.00 val. vietos laiku plynėje už miesto, „Teslai“ žymi naujos kelionės pradžią, reikia nepamiršti, jog šiuo metu Kinijos ekonomika išgyvena įtampą dėl prekybos karo su Jungtinėmis Valstijomis.

Kinijoje milijardierius ir verslininkas E. Muskas žengia į automobilių rinką, kuri pirmą kartą per pastaruosius du dešimtmečius yra susitraukusi, nes dviejų didžiausių pasaulio valstybių prekybos kovą lydinčios abejonės, silpstanti vidaus paklausa ir akcijų rinkos nuosmukis atsiliepia ir vartotojams. Išorinės komplikacijos apima ir kelių startuolių, norinčių būti kaip „Tesla“, konkurenciją.

Kinijos gamykla – ne vienerių derybų metų su vietos valdžios institucijomis rezultatas; be to, ji reiškia tam tikrą asmeninį triumfą E. Muskui, kuriam 2018-ieji buvo pragaištingi. JAV vertybinių popierių ir biržos komisija praėjusiais metais nubaudė „Teslą“ po to, kai kompanijos generalinis direktorius tviteryje pasisakė apie „užtikrintą finansavimą“: bendrovei pritaikytos baudos ir susitarimas, pareikalavęs esminių valdymo pertvarkų. Be to, „Tesla“ nusprendė didinti „Model 3“ sedanų gamybą, o tai reiškia naują posūkį rinkoje.

Vietinė gamykla Kinijoje – svarbus ėjimas „Teslai“, kuri visais būdais bando užkirsti kelią potencialiam paklausos sumažėjimui JAV, didžiausioje savo rinkoje, po to, kai šalyje buvo sumažinti federaliniai mokesčių kreditai elektrinėms transporto priemonėms. Kompanija visų savo modelių kainą sumažino 2000 dolerių, kad bent iš dalies kompensuotų subsidijų praradimą.

Visiškai nuosava gamykla taip pat reikštų, kad „Teslai“ nereikės dalytis pelnu ir technologijomis su Kinijos partneriais, skirtingai nuo kitų užsienio automobilių gamintojų, kurie pagal įstatymus privalo šalyje įkurti bendrą įmonę.

„Įperkami automobiliai privalo būti gaminami tame pačiame žemyne, kur gyvena jų pirkėjai“, – tviteryje pareiškė E. Muskas.

Vietinė gamyba padėtų apsaugoti „Teslą“ nuo importo muitų, nes Jungtinės Valstijos ir Kinija nuolat randa būdų, kaip išsisukti iš tarifų pinklių. Abi šalys paskelbė paliaubas prekybos kovoje ir šiuo metu dalyvauja derybose, siekdamos nuslopinti įtampą, o Kinija nuo sausio 1 d. laikinai atsisakė atsakomojo 25 proc. tarifo JAV pagamintiems automobiliams.

Disputo įkarštyje, kai Kinija įvedė papildomą muitą amerikietiškiems automobiliams, „Tesla“ pardavimai šioje Azijos šalyje – antroje pagal dydį pasaulio rinkoje – spalio mėnesį nukrito iki vos 211, lyginant su 3552 birželį, remiantis „Bloomberg Intelligence“ surinktais duomenimis. Lapkričio mėnesį pardavimai vėl šiek tiek pakilo – iki 393.

Tačiau pardavimų kritimui poveikį daro ne tik prekybos karas; būtent todėl pirmadienio įvykis išpuola nenuspėjamais laikais.

Pernai Kinijoje akcijų nuosmukis niekais pavertė daugiau kaip 2 trilijonus dolerių turto, apmalšindamas vartotojų apetitą prabangoms prekėms. Praėjusią savaitę „Apple“ iššaukė pasaulinį akcijų kritimą, kai pareiškė, kad mažėjanti Kinijos paklausa pirmą kartą per pastaruosius du dešimtmečius paskatino bendrovę sumažinti pajamų perspektyvas.

Lengvųjų automobilių pardavimas antroje pagal dydį pasaulio ekonomikoje mažėjo šešis mėnesius iš eilės iki pat gruodžio. Kinijos PMI indeksas gruodį nukrito žemiau 50 – tai mažiausias rodiklis nuo 2017 m. gegužės mėnesio, kuris liudija, kad 12,2 trilijonų dolerių ekonomikoje paklausa silpsta.

„Tesla“ praėjusiais metais pasirašė preliminarų susitarimą su Šanchajaus vyriausybe, kuriuo buvo suderintos 500 tūkst. vienetų gamyklos statybos šiame Kinijos mieste. Spalio mėnesį bendrovė pranešė sumokėjusi maždaug 140 milijonų dolerių, kad užsitikrintų daugiau nei 200 akrų žemės planuojamai gamyklai „Gigafactory 3“.

Tikimasi, kad gamykla iš pradžių kasmet pagamins apie 250 tūkst. transporto priemonių – „Model 3“ ir numatomų „Model Y“, – o jos pajėgumas laikui bėgant padvigubės. „Tesla“, kuri teigė gamyklos finansavimui ketinanti pasitelkti daugiausia vietines paskolas, pradėti gamybą planuoja jau šiemet.

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

BMW praleido progą pamaloninti pirkėjus Kinijoje dėl neįprastos priežasties: kaltas dainavimas automobilyje

„ BMW AG“ retai sulaukia tokio klausimo Vakarų šalių autosalonuose, tačiau vis dažniau jį...

Dviejose skiepytis delsusiose Rytų Europos valstybėse – drastiški pokyčiai

Dvi Rytų Europos valstybės, kurių gyventojai anksčiau itin skeptiškai vertino vakcinas nuo...

James Paton | D+

Prie „Merck“ COVID-19 tabletės jau rikiuojasi eilės, baiminamasi liūdno scenarijaus

Grupelės šalių skubėjimas įsigyti daug žadančios „ Merck & Co.“ COVID-19 tabletės...

Senyvo amžiaus porelė dėl COVID-19 Kinijai pridarė didelių bėdų (15)

Taisyklių nepaisanti senyvo amžiaus pora, lankiusi Kinijos turistines vietas, atsidūrė naujausio...

Neeilinė situacija ES: slepiama informacija apie šalies prezidentą (47)

Čekijos politinį gyvenimą lydi savotiškas Šaltojo karo laikų šnipų romano šleifas, o...

Top naujienos

Sostinės „Lelijos“ pastatus už 50 mln. eurų prikels naujam gyvenimui: dirbs 4,5 tūkst. žmonių (39)

Vilniaus Naujamiestyje, Panerių gatvėje, planuojama senus industrinius pastatus, kuriuose šiuo metu...

Landsbergis kreipėsi į galimybių pasu suabejojusią opoziciją: nepamirškite nusišluostyti rankų, nes jos yra kruvinos (244)

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis atmeta oponentų kritiką, esą jo vykdoma ir...

Svajojusi apie permainas Rasa tokio likimo posūkio nesitikėjo: teko susigrumti su sunkia liga

Produktų dizainerė Rasa Balaišė daugiau nei prieš metus pradėjo geisti pokyčių. Greitai jos...

LGBT bendruomenės rėmėjai susirinko prie prezidentūros: nebėra ko laukti Oželytė: Nausėdos pozicija – apgailėtina (1042)

Šeštadienį prie prezidentūros rinkosi LGBT bendruomenę palaikantys žmonės. Tai buvo...

Beveik 200 policininkų šalies prekybos centruose gaudė „gudruolius“ su svetimais galimybių pasais sankcijos gresia ir tikriesiems galimybių pasų savininkams (1113)

Šeštadienį generalinio komisaro pavaduotojas Arūnas Paulauskas pranešė, kad penktadienio...

Lietuvos paštas įspėja dėl apgaulingų žinučių

Lietuvos paštas informuoja klientus, kad šį savaitgalį pastebėta situacija, kuomet įmonės...

Klimatologas turi gerų žinių dėl Vėlinių savaitgalio (8)

„Lietuva kitos savaitės antroje pusėje išliks aukštesnio slėgio zonoje, tačiau vyraujantys...

Vilniuje automobilis trenkėsi į stulpą, žuvo vairuotoja (176)

Šeštadienį, apie 9.45 val., Vilniuje, Architektų g., moters vairuojamas automobilis „Honda...

BMW praleido progą pamaloninti pirkėjus Kinijoje dėl neįprastos priežasties: kaltas dainavimas automobilyje

„ BMW AG“ retai sulaukia tokio klausimo Vakarų šalių autosalonuose, tačiau vis dažniau jį...

Mokslininkai apskaičiavo, kada Žemė bus nebetinkama gyventi: laiko žmonijai liko nedaug

Klimato prognozės turėtų siekti toliau nei 2100-ieji. Siekdami visapusiškai suvokti ir planuoti...