„Lyft“ pirminis viešas akcijų siūlymas galėjo pakelti kompanijos vertę iki 25 mlrd. dolerių – daugiau nei 60 proc. daugiau nei per paskutinį privatų įvertinimą, pasiųsdamas padrąsinantį signalą kitoms Silicio slėnio kompanijoms, šiais metais ketinančioms viešai pardavinėti akcijas.

„Joms tai – gera naujiena, nes akivaizdu, jog rinka jaučia didžiulį apetitą IPO, – teigia Džordžtauno universiteto Finansų rinkų ir politikos centro direktorė Reena Aggarwal. – Manau, apskritai geras ženklas, jei po vieno sėkmingo IPO sukruta ir kitos bendrovės.“

Antroji pagal dydį Jungtinių Valstijų pavėžėjimo paslaugas teikianti bendrovė surinko apie 2,34 mlrd. dolerių didžiausiame JAV technologijų kompanijų akcijų siūlyme nuo tada, kai prieš dvejus metus savo akcijas pasiūlė „Snap Inc.“; kol kas šiais metais „Lyft“ sėkmė – didžiausia. Po vėsios 2019 m. pradžios, kai buvo sustabdyta federalinės vyriausybės veikla, „Lyft“ sėkmė gali vėl užkurti aktyvumą rinkoje: iki metų pabaigos tikimasi sulaukti ir „Uber Technologies Inc.“, „Pinterest Inc.“ bei „Slack Technologies Inc.“ akcijų siūlymo.

Padidintas pasiūlymas

Ketvirtadienį „Lyft“ pranešė savo 32,5 mln. akcijų įkainavusi po 72 dolerius. Ši kaina atsidūrė viršutiniame segmente, kuris trečiadienį pakilo nuo 70 iki 72 dolerių. San Franciske įsikūrusi bendrovė taip pat padidino pirminį pasiūlymą – iš pradžių buvo ketinama parduoti 30,8 mln. akcijų.

IPO suteikia „Lyft“ maždaug 25 milijardų dolerių vertę, įskaitant apribotas ir „greenshoe“ akcijas, kurios gali būti išleistos vėliau. Remiantis bendru akcijų skaičiumi, bendrovės rinkos vertė gali siekti 20,6 milijardų dolerių.

Pasiūlymas taip pat įgyvendino pagrindinį strateginį „Lyft“ tikslą – įveikti stambesnįjį konkurentą „Uber“. Tikimasi, kad „Uber“ savo IPO paskelbs balandžio mėnesį, o jo rinkos vertė gali siekti 120 milijardų dolerių.

„Mes tikrai manome, kad tai bus puikūs IPO metai, kokių neregėjome jau seniai, – interviu teigė „Ernst & Young“ atstovė Jackie Kelley. – Technologijų kompanijų IPO iš tiesų išjudins rinką.“

Iš pradžių „Lyft“ savo akcijas pardavinėjo po 62–68 dolerius. IPO užsakymai pasipylė praėjusią savaitę, praėjus dviem dienoms po to, kai bendrovė investuotojams pristatė savo veiklą, teigia su situacija susipažinę asmenys. Trečiadienį „Lyft“ pateikė prašymą padidinti akcijų intervalą.

Pramonės potencialas

Bendrovės patrauklumas investuotojams remiasi potencialiu pavėžėjimo pramonės augimu bei pačios bendrovės augančiomis pajamomis, kurios 2018 m. padidėjo dvigubai ir siekė 2,2 mlrd. dolerių. Per tą laiką augo ir nuostoliai – nuo 688 mln. dolerių 2017 m. iki 911 mln. dolerių pernai. „Lyft“ potencialius investuotojus įspėjo, kad kitais metais tikisi išlaidų sumažėjimo, teigia susitikimę dalyvavę šaltiniai.

B klasės akcijos, turinčios po 20 balsų už kiekvieną paprastąją akciją, bendrovės įkūrėjams Loganui Greenui, kuris yra ir generalinis direktorius, bei pirmininko pavaduotojui Johnui Zimmeriui suteiks apie 49 proc. balsavimo teisių.

Akcijomis bus pradėta prekiauti penktadienį „Nasdaq Global Select Market“ po žymikliu LYFT.

IPO dalyvavo „JPMorgan Chase & Co.“, „Credit Suisse Group AG“ ir „Jefferies Financial Group Inc“ – iš viso daugiau kaip dvidešimt bankų. „JPMorgan“ pasitarnaus kaip stabilizatorius, užtikrinsiantis, kad pirmoji prekybos diena vyks sklandžiai.