aA
Oro linijos naudoja stipriausio poveikio dezinfekcijos priemones lėktuvams nuo koronaviruso valyti.
Kovoje su virusu oro linijos griebiasi stipriausių pasaulyje dezinfekcijos priemonių
© Zuma Press / Scanpix

„Qantas Airways Ltd.“, „Korean Air Lines Co.“ ir „Singapore Airlines Ltd.“ bendrovės „Scoot“ padalinys yra vienos iš vežėjų, padėjusių evakuoti žmones iš viruso protrūkio epicentro, Kinijos Uhano miesto, ir iš kruizinio laivo Japonijoje. Todėl siekdamos užtikrinti, kad gelbėjimo misijoms naudoti lėktuvai yra saugūs naudoti, bendrovės sustiprino lėktuvų valymo priemones.

Standartiniai valymai dulkių siurbliu ir šluostėmis virto sterilizavimo procedūromis, kokios paprastai atliekamos ligoninėse, – naudojami produktai, galintys sustabdyti lytiniu keliu plintančias ligas ir auksinio stafilokoko MRSA sukeliamą infekciją. Kaip tas buvo daroma? Ar esama bent mažiausių rizikų keleiviams, skrisiantiems tais lėktuvais, kai jie vėl bus eksploatuojami? Štai keletas atsakymų:

Kokie valymo produktai naudojami?

„Qantas“ naudojo „Viraclean“, Sidnėjuje įsikūrusios „Whiteley Corp.“ gamybos dezinfekavimo priemonę. Anot gamintojo, tai rožinis, citrinų kvapo skystis, žudantis įvairias bakterijas ir virusus, įskaitant hepatito B ir herpeso (herpes simplex).

Paviršiai, smarkiai suteršti krauju ar prakaitu, turi būti mirkomi neskiestu „Viraclean“ skysčiu. Rekomenduojama naudoti pirštines ir akis apsaugančias priemones, nors šis dezinfekantas nėra priskiriamas prie pavojingų medžiagų, tvirtina „Whiteley“.

„Korean Air“ pasirinko „MD-125“. Tai atskiesta „D-135“ versija, „Microgen“ gamybos valymo tirpalas, naudojamas įvairiausiose pramonės šakose, nuo sveikatos priežiūros iki paukštininkystės. Anot bendrovės, „MD-125“ veikia 142 bakterijas ir virusus, įskaitant salmoneles, paukščių gripą, ŽIV ir tymus.

Kaip valomi lėktuvai?

„Quantas“ naudojo tą patį lėktuvą „Boeing 747“ per du skrydžius į Uhaną ir dar vieną skrydyje iš Tokijo į Australiją. Lėktuvas buvo valomas trisdešimt šešias valandas. Pagalvės, apklotai, žurnalai ir ausinės – visi ligi vieno buvo išmesti, tvirtino oro linijos. Lėktuvo salonas – visos sėdynės, grindus, atramos rankoms, atlenkiami staliukai, viršutinės bagažo lentynos ir sienos – buvo dukart išpurkštas dezinfekcinėmis priemonėmis.

Kovoje su virusu oro linijos griebiasi stipriausių pasaulyje dezinfekcijos priemonių
© Zuma Press / Scanpix


Tada visi salono paviršiai buvo ištrinami ir nušluostomi. Lėktuvo oro filtrai, kurie primena operacinėse naudojamus filtrus, taip pat buvo pakeisti naujais. 747 lėktuvas jau šią savaitę grąžintas į komercinį maršrutą „Sidnėjus-Santjagas“, kaip rodo flightaware.com duomenys.

Bendrovė „Korean Air“ naudojo vieną ir tą patį „Boeing 747“ dviem skrydžiams iš Uhano ir „Airbus A330“ orlaivį – trečiajam skrydžiui. Valytojų komanda ne tik išpurškė ir nušluostė lėktuvų saloną, bet ir pakeitė sėdynių uždangalus, skiriančias užuolaidėles šalia salono virtuvėlės, ir dezinfekavo bagažo patalpą, skelbė oro linijos. Lėktuvus leista vėl eksploatuoti, tik gavus leidimą iš Korėjos ligų kontrolės ir prevencijos centrų.

„Scoot“, pigių skrydžių vežėja, priklausanti oro linijoms „Singapore Airlines“, išpurškė lėktuvo salonus „pramonėje naudojamomis dezinfekcijos priemonėmis“, vadinamuoju „garinimo būdu“.

Kokios ateities perspektyvos?

Galbūt ateityje bus įmanoma dezinfekuoti lėktuvo vidų apskritai be jokių chemikalų. „ACT Global“, kurios valymo sistema naudojama viešbučiuose ir kruiziniuose laivuose, sukūrė tokį purškalą, kuris, padengdamas paviršių plona plėvele, leidžia lėktuvo salonui faktiškai pačiam išsivalyti – jo poveikis trunka nepertraukiamus dvylika mėnesių.

Kai skaidrią plėvelę veikia šviesa, įvyksta fotokatalizės reakcija, nužudanti mikrobus ir išgryninanti orą, skelbia danų bendrovė. Pasak įmonės vyriausiojo technikos pareigūno Christopherio Luscherio, produktas, vadinamas „Premium Purity“, buvo veiksmingai išbandytas kovoje su koronavirusų štamais.

Kas yra daroma šiuo metu?

Daugelis oro linijų sustiprino įprastas valymo procedūras, siekdamos apriboti užkrėtimo rizikas.

„Singapore Airlines“ kai kuriuose skrydžiuose atsisakė karštų drėgnų rankšluosčių ir bendro naudojimo ledinių, paprastai randamų sėdynių nugarėlėse. Po kiekvieno skrydžio atlenkiami staleliai ir televizorių ekranai yra dezinfekuojami, tuo tarpu ausinės, galvos atramų uždangalai ir antklodės pakeičiamos, teigė bendrovė. Anot „Singapore Airlines“, salono oro filtrų sistema veikia panašiai kaip ligoninių operacinėse.

„Cathay Pacific Airways LTd.“, ko gero, labiausiai sveikatos krizės paveiktos oro linijos už Kinijos žemyninės dalies, teigia dezinfekuojanti visus salono paviršius po kiekvieno skrydžio, įskaitant ir kūdikių lovytes. Bet kuris lėktuvas, kuriame buvo patvirtintas koronaviruso atvejis, yra dar kartą išvalomas ir dezinfekuojamas, teigia „Cathay“.

Karšti drėgni rankšluosčiai, pagalvės, ausinės ir žurnalai nebesiūlomi skrydžiuose į Kiniją ir iš jos, o „duty-free“ prekių prekyba salonuose laikinai sustabdyta. „Korean Air“ atsisakė pagalvių ir antklodžių skrydžiuose į žemyninę Kiniją, Honkongą, Taivaną ir Mongoliją.

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(18 žmonių įvertino)
4.6667

Prancūzija siekia pasinaudoti „Brexit“: imamasi darbuotojų perviliojimo (5)

Jungtinei Karalystei vis labiau tolstant nuo Europos, vienas iš artimiausių Prancūzijos prezidento...

Diplomatas: Rusija privalo „užsibarikaduoti“ nuo dolerio (170)

Rusija privalo imtis skubių veiksmų, kad iki minimumo sumažintų dolerio naudojimą, nes naujoji...

Sužinojus, kur kalės Navalnas – šokas: ten vyksta negeri dalykai (619)

Rusijos opozicijos lyderis Aleksejus Navalnas , išlikęs gyvas po apnuodijimo cheminėmis...

Saviizoliacija po kelionių gali griežtėti: padėtį sunkina skirtingi reikalavimai (32)

Karantinai toliau erzina keliautojus ir smaugia oro linijas, pandemijai tęsiantis daugiau nei metus....

Kur šiais metais bus keliaujama: atsigavimą pastebi Afrikoje ir Antarktidoje (15)

Visuotinės pandemijos pradžioje kelionių ekspertai puolė spėlioti atsigavimo trajektoriją. Ar...

Top naujienos

Dulkys paaiškino, kodėl atlaisvinimų kol kas tikėtis neverta ir kas atsitiko su testavimu (157)

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys paaiškino, kodėl sumažėjo testavimo dėl...

Pinigų negaunančios lietuviškos įmonės jaučia neteisybę: tokios pačios, bet iš užsienio, čia paramą gauna (30)

Didesnės Lietuvos verslo grupės jaučia neteisybę – prie subsidijų puodo jų įmonėms vietos...

Ekspertai kol kas nesiūlo keisti karantino režimo (75)

Prie Vyriausybės suburta Ekspertų taryba kol kas nesiūlo atlaisvinti karantino suvaržymų...

Prokuratūra: Utenos politiko mirtis - ne žmogžudystė (78)

Atliekant ikiteisminį tyrimą dėl praėjusią savaitę Utenoje dingusio, o vėliau rasto negyvo...

Ekspertai smogiamajame Lietuvos rinktinės dvyliktuke olimpinėje atrankoje neranda vietos Motiejūnui (22)

Krepšinio specialistai prognozuoja, kad Lietuvos nacionalinė vyrų krepšinio komanda, nors ir...

Ateities miestų laukia didžiuliai pokyčiai, kurie prasidės jau visai netrukus

Kodėl žmonijai iki šiol nepavyko pastatyti švarių ir tvarių miestų? Ar pasitelkę naujausias...

Naujausia koronaviruso statistika: masiškai atsinaujina protrūkiai rajonų įmonėse (217)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja apie per praėjusią parą Lietuvoje...

Gorbačiovui – Putino pagyros 90-ąjį gimtadienį mini karantine (20)

Buvęs Sovietų Sąjungos lyderis Michailas Gorbačiovas , ėmęsis ekonominių ir politinių...

Gigantas iš Nigerijos kamuolį į krepšį iš viršaus deda net nepašokęs (31)

Abiodunas Adegoke yra 236 cm ūgio. Ir naujame vaizdo įraše užfiksuota, kaip vidurio puolėjas iš...

Jautri Dominyko Vaitiekūno patirtis: liūdna ir skaudu, kad mes laikomi grėsme tradicinei šeimai

Aktorius Dominykas Vaitiekūnas žengė drąsų žingsnį ir pasidalijo jautriu laišku, kuriame...