Mažiausiai šeši milijonai barelių JAV žaliavinės naftos transportuota į Kinijos perdirbimo įmones gegužės mėnesį, rodo naujienų agentūros „Bloomberg“ surinkti laivų sekimo duomenys. Šių metų birželį JAV naftos tiekimas į šią Azijos šalį, kaip prognozuojama, turėtų pasiekti bent 4 mln. barelių, rodo įmonės „Kpler“ surinkti duomenys.

Tiekiamos naftos apimtys ženkliai padidėjo, lyginant su balandžiu, kai Kinija priėmė tik vieną supertanklaivį JAV žaliavinės naftos, maždaug du milijonus barelių. JAV nafta gali tiesiog būti per pigi, kad jos būtų atsisakoma.

„West Texas Intermediate“ (WTI) žaliavinė nafta dabar parduodama už beveik 9 JAV doleriais mažesnę kainą nei pasaulinė „Brent“ rūšies nafta, balandį ji buvo parduodama po 6 dolerius už barelį. Nors pasaulinės pasiūlos rizikos padidino „Brent“ kainą, augančios amerikiečių produkcijos apimtys išlaiko silpnas WTI pozicijas, tad tokia nafta tampa vis patrauklesnė tarptautiniams pirkėjams.

„Akivaizdu, prekybos karo negalima išmesti iš akių“, bet WTI naftos nuolaida atrodo patraukliai, sako „Morning Star Inc.“ analitikas Sandy‘is Fieldenas. Dabar įsigytos naftos partijos, vėliau gali būti parduodamos už didesnę kainą, – būtent tokią taktiką ėmė naudoti kinų bendrovės praėjusiais metais, kai tik prasidėjo prekybos karas.

Iš pradžių į Kiniją gegužę buvo išsiųsti trys tanklaiviai, ir tai rodo, kad vargu ar bus keičiama paskirties vieta, net jeigu prekybos įtampa dar labiau išaugtų. Tuo tarpu ketvirtasis laivas, numatytas plaukti į Singapūrą, pakeitė maršrutą į Židžao (Kinija) kryptį.

Vienas iš į Kiniją plaukiančių tanklaivių, didžiulis žaliavinės naftos vežėjas (VLCC), gegužę Luizianos naftos uoste LOOP sulaukė jam skirtos siuntos, rodo laivų sekimo duomenys. Į Kiniją gali būti išsiųsta dar daugiau naftos iš LOOP, vienintelės JAV platformos, kuri gali pakrauti VLCC visu pajėgumu.

LOOP kroviniai

Šių metų birželį LOOP uoste numatoma pakrauti šešis supertanklaivius, kai tuo tarpu gegužę buvo išsiųsti du laivai, sakė vienas šaltinis, susipažinęs su situacija. Jeigu birželį krovinių apimtys bus tokios kaip planuota, mėnesinės apimtys, perkraunamos per LOOP, gali būti didžiausios nuo praėjusių metų, kai iš terminalo buvo pradėtas eksportas supertanklaiviais.

Vis dėlto prekybos karas ir vėl kaista, o sulig juo didėja rizika, kad amerikietiškai žaliavinei naftai bus pritaikyti kinų tarifai. Kol kas nafta tokio smūgio išvengė, bet neatmetama tikimybė, kad rinkoje gali atsikartoti praėjusių metų scenarijus, kai Kinijos vykdomas JAV žaliavinės naftos importas smarkiai smuko, sakė S. Fieldenas.

Jeigu Kinija įves tarifus JAV naftai , „kai kurie rinkų prekiautojai galės perimti ją iš kinų pirkėjų su didele nuolaida arba pardavinėti naftą rusams, kuriems būtų reikalinga švari žaliavinė nafta“, – samprotavo S. Fieldenas.