Kaip rodo kovo 26 d. „Index.1688“, renkančio informaciją iš „Alibaba Group Holding Ltd.“ prekyviečių, duomenys, per pastarąsias 30 dienų 120 kartų dažniau nei paprastai buvo ieškoma „pietų dėžučių“, nes virusas verčia žmones ruošti maistą savarankiškai net ir sugrįžus į biurą.

Taip pat žymiai išpopuliarėjo nešiojami indai, sulankstomi šaukštai ir darbo drabužiai, tuo tarpu prekės, paprastai dovanojamos kaip dovanos arba naudojamos kelionėms ir poilsiui lauke, neparodė atsigavimo požymių.

Jogos kilimėliai ir sukamieji lankai, skirti mankštai namuose, taip pat populiarėja. Tai blogas ženklas sporto klubams, laukiantiems lankytojų sugrįžimo.

Nauji duomenys paneigia V formos atsigavimo prognozes didžiausioje vartotojų rinkoje, kurioje buvo užfiksuota daugiau kaip 80 000 infekcijų ir 3000 mirčių nuo COVID-19. Nors didieji operatoriai, tokie kaip „Starbucks Corp.“ ir „Yum China Holding Inc.“, vėl atidarė pardavimų vietas, jie susiduria su problema: pasibaigus darbui, visuomenė renkasi ir toliau likti namuose, tęsdama socialinį atsiribojimą, nors oficialūs duomenys rodo, kad Kinijoje naujų infekcijų skaičius sumažėjo iki nulio.

Kinijos patirtis gali tapti reikšmingu likusio pasaulio atsigavimo rodikliu. Net ir sustabdžius protrūkį, išliekanti baimė greičiausiai pakeis vartotojų elgesį ilgesniam laikui, nei buvo tikėtasi.

„Vartotojai vis dar nenoriai kur nors išeina, o daugelis šių pardavimo vietų dar nedirba normaliu režimu“, – teigia Jasonas Yu, Šanchajuje įsikūrusio „Kantar Worldpanel“ generalinis direktorius. Jis sako, kad prekės, susijusios su grįžimu į darbą, tokios kaip tirpi kava ar plaukų ir odos priežiūros priemonės, atsigauna pačios pirmosios.

Pasak „Index.1688“, internete dažniau ieškoma ir tokių produktų kaip bekontakčiai termometrai, kostiumai ir kanceliarinės prekės.

„JD.com Inc.“ tyrimų centro ataskaita taip pat rodo su darbu susijusių produktų vartojimo augimą, lyginant su kitomis kategorijomis. Antroji pagal dydį Kinijos elektroninės prekybos bendrovė vasario pabaigoje pardavė penkis kartus daugiau pietų dėžučių nei prieš mėnesį. Atsarginiai maitinimo šaltiniai, biuro įranga ir raštinės reikmenys taip pat puikuojasi perkamiausiųjų sąraše.

„Sąvaržėlių populiarumas akivaizdžiai užgožia diskretines ar prabangos prekes, kurios atsigauna lėtai ir netolygiai, – pranešime pabrėžė Nedas Salteris, „Fidelity International“ pasaulinių tyrimų vadovas. – Reikia sulaukti didesnio vartotojų pasitikėjimo, kad pamatytume pagerėjimą. Tai priklausys nuo to, kaip sėkmingai Kinija tvarkysis su įvežtiniais užkrato atvejais, kad virusas būtų galutinai sustabdytas.“

Kinijos mažmenininkai nuo viruso atsiradimo pradžios prognozėmis dalijosi atsargiai.

„Yum China Holding Inc.“, valdantis Kinijos „KFC“ ir „Pizza Hut“, pranešė, kad antrasis ketvirtis taps „iššūkiu“ ir pareikalaus kantrybės. Didžiausias šalies sportinių drabužių gamintojas „Anta Sports Products Ltd.“ prognozuoja, kad šeši pirmieji 2020 m. mėnesiai bus „tikrai sunkūs“.

Remiantis „Bloomberg“ ir kompanijų pranešimais, maždaug 60 proc. Kinijos restoranų operatorių per ateinančius šešis mėnesius rizikuoja pritrūkti lėšų.

Maisto ir gėrimų pramonei išsimušus iš vėžių, vietos valdžia bando padidinti vartojimą, ragindama pareigūnus pietauti restoranuose ir apsipirkinėti prekybos centruose. Kai kuriuose miestuose, įskaitant Hangdžou ir Nankingą, taip pat prekybos platformose „Meituan Dianping“ ir „Suning.com Co.“ dalijami kuponai, siekiant paskatinti išlaidas.

Nors naujų užkrėtimų skaičius Kinijoje sumažėjo, pandemija ir toliau plinta visame pasaulyje: šiuo metu atvejų skaičius siekia 786 000, nuo viruso mirė daugiau kaip 37 800 žmonių. Kinijos gamyklos patiria antrąją šoko bangą, nes Vakarų klientai masiškai atšaukinėja užsakymus.

Luiz Chen, 31-erių metų auditorė iš Guangdžou, prieš sugrįždama į biurą nusipirko drėkinamųjų kaukių ir naują suknelę, tačiau sako, kad neketina įsigyti nieko brangaus, kadangi jos darbdavys pastaruosius du mėnesius įšaldė premijas.

„Bijau gauti mažesnį atlyginimą ar netgi prarasti darbą, – prisipažįsta L. Chen. – Panašu, kad ekonominė krizė ne už kalnų. Kas dabar turi ūpo pirkti, pirkti, pirkti?“