„Hon Hai Precision Industry Co.“ pirmininkas Young Liu pranešė, kad po truputį pradeda didinti pajėgumus už Kinijos – tokių prietaisų, kaip „iPhone“, „Dell“ ir „Nintendo“ gamybos bazės – ribų. Gamybos proporcija už Kinijos ribų šiuo metu siekia 30 proc., lyginant su 25 proc. praėjusių metų birželį.

Šis santykis ir toliau didės, nes kompanija – dar žinoma kaip „Foxconn“ – vis daugiau gamybos perkelia į Pietryčių Aziją ir kitus regionus, siekdama išvengti aukštesnių tarifų Kinijoje pagamintoms prekėms, skirtoms JAV rinkoms, paaiškino Y. Liu žurnalistams po to, kai jo kompanija pranešė apie finansinius rezultatus.

„Nesvarbu, ar tai būtų Indija, Pietryčių Azija ar Amerika, visur rasime gamybos ekosistemą“, – pareiškė Y. Liu investuotojams konferencinio pokalbio metu ir pridūrė, kad nors Kinija ir toliau vaidins pagrindinį vaidmenį „Foxconn“ gamybos imperijoje, „šalies, kaip pasaulio fabriko, dienos jau suskaičiuotos“.

Ketvirtadienį „Foxconn“ pažymėjo, kad, nepaisant „netikslių žiniasklaidos pranešimų“, konferencinio skambučio metu nebuvo nurodyti jokie konkretūs gamintojai, fabrikai ar produktai, o vadovybės komentarai buvo skirti atspindėti makroekonomines ir industrines tendencijas.

Kinija

Stiprėjanti prekybos įtampa tarp Vašingtono ir Pekino paskatino prietaisų gamintojus diversifikuoti savo gamybos bazes, ieškant galimų lokacijų už Kinijos ribų, o Y. Liu dar praėjusiais metais sakė, kad populiariausias „Apple“ produktas „iPhone“ prireikus galėtų būti gaminamas už Kinijos ribų. Abi šalys tęsia derybas dėl prekybos, tačiau Y. Liu komentarai patvirtina didėjančius lūkesčius, kad šiuo metu į Kiniją orientuota elektronikos tiekimo grandinė ilgainiui bus suskaidyta.

Taivane įsikūrusi kompanija pranešė apie geresnes nei tikėtasi 22,9 milijardų NT (778 milijonų dolerių) grynąsias pajamas už ketvirtį, pasibaigusį birželį – laikotarpį, per kurį išaugo „iPad“ ir „MacBook“ paklausa. Pajamos sudarė 1,13 trilijono NT, tačiau „Hon Hai“ perspėja, kad tikisi, jog trečiojo ketvirčio pardavimai sumažės dviženkliais skaičiais, palyginus su 2019 m.

Prognozuojama, kad „Apple“ naujo „iPhone“ pristatymą nukels į metų galą ar ateinančius metus.

„Hon Hai“ atsigauna po rekordinio pelno sumažėjimo pirmąjį ketvirtį: toliau tęsiama gamyba fabrikuose, nes masinis darbas iš namų ženkliai sustiprino namų kompiuterinės įrangos paklausą.

Tikėtina, kad pandemija padidino ir „iPad“ bei „Mac“ pardavimus, nors „Apple“ parduotuvių uždarymas neigiamai atsiliepė „iPhone“ pardavimams, liepos 31 d. pranešė „Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas, pranešdamas apie ketvirčio pajamas, kurios gerokai viršijo prognozes. „Apple“ sudaro pusę „Hon Hai“ pardavimų.

Nors „Apple“ pasižymėjo kaip čempionai, kitiems „Hon Hai“ klientams sekėsi ne taip gerai.

Honkonge listinguojama dukterinė įmonė „FIH Mobile Ltd.“ rugpjūčio 7 d. pelno pranešime pripažino, kad, nors naujieji „Huawei Technologies Co.“ telefonai Kinijoje populiarūs, dėl JAV nustatytų sankcijų jiems nepavyko pateisinti lūkesčių kitose šalyse. Dar vienas svarbus klientas „Xiaomi Corp.“ nukentėjo Indijos rinkoje dėl augančios įtampos tarp Kinijos ir šios Pietų Azijos šalies. Per pirmąjį pusmetį „FIH“ prarado 100 milijonų dolerių.

„Foxconn“ ėmėsi keisti tradiciškai į Kiniją orientuotas operacijas. „Hon Hai“ yra vienas iš „Apple“ asamblėjos partnerių, planuojančių išplėsti veiklą Indijoje, potencialiai padėdamas „iPhone“ gamintojui sustiprinti savo pozicijas 1,3 milijardo gyventojų šalyje ir iškelti dalį JAV kompanijos tiekimo grandinės už Kinijos ribų, kadangi santykiai tarp Vašingtono ir Pekino vis dar pašliję.

Kinijos konkurentai taip pat kelia vis daugiau iššūkių. Vietinis elektronikos titanas „Luxshare Precision Industry Co.“ yra nusiteikęs tapti pirmuoju išimtinai kinišku „iPhone“ surinkėju, liepos mėnesį sudaręs sandorį perpirkti „Apple“
telefonų gamybos fabriką iš „Wistron Corp.“. Kol „Hon Hai“ tęs aukščiausios klasės „iPhone“ surinkimą, „Luxshare“ bandys įsigraužti į vidutinio ir pradinio lygio „Apple“ telefonų verslą, liepos 23 d. pranešime rašė „Fubon Securities“ analitikas Arthuras Liao.

„Foxconn“ toliau tęs elektronikos komponentų verslą, kad išlaikytų lyderio poziciją technologijų srityje, be to, jo naudai veikia ir ilgalaikiai santykiai su „Apple“, pažymėjo Y. Liu, atsakydamas į kelių analitikų klausimus apie „Foxconn“ konkurencijos strategiją augančio Kinijos tiekėjo atžvilgiu. Užsakymus ir toliau gali trikdyti prezidento Donaldo Trumpo išleistas vykdomasis įsakymas, draudžiantis JAV gyventojams vykdyti verslą su „Tencent Holdings Ltd.“ priklausančiu „WeChat“. Metiniai „iPhone“ pardavimai gali nusmukti 25–30 proc., jei „Apple“ bus priverstas pašalinti šią programėlę iš savo parduotuvių visame pasaulyje, rugpjūčio 9 d. perspėjo „TF International Securities“ analitikas Kuo Ming-chi.