aA
Kinijos elektromobilių rinka, išgyvenanti vadinamąją „aukso karštligę“, pasitinka savo naujausią dalyvę tuo metu, kai gausybė vietos gamintojų grumiasi dėl pozicijų laukdamos planuotos „Tesla Inc.“ atakos.
Kinijos elektromobilių rinka išgyvena „aukso karštligę“, bet su nerimu laukia kito „Tesla“ žingsnių
© AP / Scanpix

„Xpeng Motors“ trečiadienį ruošiasi pristatyti savo pirmąjį komercinį modelį. Įmonę prieš ketverius metus įsteigė verslininkas He Xiaopengas ir partneriai iš Guangdžou, pietinės Kinijos. G3 sportinis visureigis akimirksniu užtikrins „Xpeng“ patikimumą ir pajamas, tuo tarpu šimtai kitų startuolių vis dar darbuojasi prie savo bandomųjų modelių ir varžosi dėl investuotojų lėšų.

Kalbame apie rinką, kuri per artimiausius dešimtmečius turėtų išaugti iki šimtų milijardų JAV dolerių, nes Kinijos vyriausybė skatina ekologiškesnes transporto priemones. Vietos gamintojos bando įgyti svarumo ir išlaikyti savo pozicijas, prieš Elono Musko bendrovei „Tesla“ pradedant gaminti automobilius Šanchajuje kitais metais, ir nelaukiant, kol pasaulinės milžinės, tokios kaip „Volkswagen AG“ ir „Ford Motor Co.“ užplūs rinką Kinijoje gamintais elektrifikuotais modeliais.
„Tik saujelei pasiseks, - duodamas interviu Guangdžou kalbėjo He Xiaopengas. - „Xpeng“, labai tikėtina, bus viena iš tos saujelės“.

„Xpeng“ pristato pirmąją seriją savo penkių vietų visureigių, kurių kaina svyruoja nuo maždaug 29 000 iki 41 000 JAV dolerių, po to, kai jos darbuotojai pastaruosius keturiolika mėnesių kruopščiai testavo minėtą modelį. Bendrovė „Tesla“ kitais metais ruošiasi rinkai pristatyti Jungtinėse Valstijose pagamintą aukštesnio lygio savo „Model 3“ sedano versiją, kurios kaina sieks apie 78 000 JAV dolerių, prieš pradėdama gaminti šį modelį vietos rinkoje.

Kinijos elektromobilių rinkos prognozė
Kinijos elektromobilių rinkos prognozė
© Bloomberg

Ir nors Kinijos konkurentų žemesnės kainos greičiausiai viliote vilios pirkėjus, gamintojoms dar teks įtikinti klientus gaminamų automobilių kokybe ir prekės ženklo patrauklumu. Tuo pat metu startuolių laukia tokie sunkuami kaip gamybos pajėgumų didinimas. O tai gali jiems kainuoti šimtus milijonų JAV dolerių; su tokiais pat sunkumais susiduria ir kiti konkurentai, nuo „Tesla“ iki „NIO Inc.“.

Pasak He Xiaopengo, „Xpeng“ pinigų srautai yra dideli, ir tai padės išsilaikyti bendrovei bent artimiausius dvidešimt penkis mėnesius, Bendrovei prireiks parduoti per 100 000 transporto priemonių norint „pasiekti pusiausvyrą“, o jos pelno marža turėtų sparčiai didėti nuo tada, kai ji įgys didesnį pardavimų mastą ir pradės užsidirbti iš teikiamų paslaugų, sakė jis. „Xpeng“ nėra numačiusi tikslios pirminio viešo akcijų platinimo (IPO) datos, pažymėjo įmonės finansų vadovas Brianas Gu.

„Xpeng“ pritraukė daugiau nei 10 mlrd. juanių (1,4 mlrd. JAV dolerių) lėšų iš investuotojų, įskaitant „Alibaba Group Holding Ltd.“, „Foxconn Technology Group“ ir „Xiaomi Corp.“ steigėją Lei Juną, - visi jie suinteresuoti paremti duomenis renkančių transporto priemonių gamintoją. Su „Alibaba“ žemėlapiais ir programine įranga, balso atpažinimo valdymu, vaizdo įrašais „realiu laiku“ ir muzikos srautiniu siuntimu, G3 yra nelyginant išmanusis telefonas ant ratų. „Išmaniųjų technologijų savybės yra privalomi ir nepamainomi „XPeng“ komponentai norint pritraukti jaunus žmones, ir savo veikimo funkcijomis jis turi pranokti kitus modelius, - sakė „Bloomberg NEF“ (Pekinas) analitikas Nannas Kou. - Svarbiausia dabar „Xpeng“ – kiek tokių modelių ji galės pristatyti“.

Kinijos konkurentės, kurios irgi ruošiasi pristatyti naujus modelius, tokios kaip „WM Motor Technology Co.“ ir „Byton“, taip pat pritraukė milijardus JAV dolerių bendrų investicijų pastaraisiais metais. „NIO Inc.“ pritraukė per vieną milijardą JAV dolerių iš rugsėjį vykusio akcijų pardavimo, kurio metu įmonė buvo įvertinta 6,4 mlrd. JAV dolerių, nors iki IPO paraiškos ji pardavė mažiau nei 2000 transporto priemonių.

Vis dėlto tik vienas procentas Kinijos elektromobilių startuolių išliks pramonėje, kurioje būtinos didelės investicijos į technologijas, sakė rugpjūtį NIO kapitalo valdymo partneris Ianas Zhu. Startuolis „Faraday Future“ , kuris kuria prabangų 1 050 arklio galių elektromobilį, šių metų spalį perspėjo apie „nepaprastai rimtus finansinius sunkumus“, išleisdamas darbuotojus nemokamų atostogų ir karštligiškai ieškodamas galimų investicijų.

„Elektromobilių startuoliai tampa lyg kokios „karštos bulvės“ investuotojams, - sako Pekine dirbantis nepriklausomas analitikas Qiu Kaijunas, analizuojantis elektromobilių pramonę. - Dauguma startuolių yra tiesiog pasmerkti žlugti, nes ribinis slenkstis, kurį būtina peržengti norint pagaminti automobilį, yra vis dar labai aukštas“.

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Didžiųjų įmonių planai dėl grįžimo į biurus JAV: siaučiant virusui viskas keičiasi (16)

COVID-19 atvejų augimas paskatino JAV darbdavius stabdyti grįžimo į biurus planus ir įvesti...

JAV miestas paslaugų neskiepytiems nuo COVID-19 jau nebeteikia (59)

Kol JAV prezidentas Joe Bidenas ir kiti politiniai lyderiai rungtyniauja vakcinacijos varžybose,...

Neįprastai mirtinas viruso protrūkis: kas nutiko net 200 dienų be COVID-19 gyvenusioje šalyje (49)

Taivanas sulaukė pagyrų dėl savo sėkmingo COVID-19 suvaldymo praėjusiais metais, todėl...

Vežėjų krizė JAV: sunkvežimių vairuotojų dairosi užsienyje (23)

Sunkvežimių vairuotojų trūkumas visose Jungtinėse Valstijose tapo toks akivaizdus, kad kompanijos...

Keistas tvarstis pakaušyje užminė naują mįslę dėl Kim Jong Uno (85)

Šiaurės Korėjos lyderis Kim Jong Unas pastarosiomis dienomis viešumoje pasirodo su kelių...

Top naujienos

Pensininkai ir jų artimieji įpykę, nerimsta skambučiai: tegul jie atsipeikėja, jeigu nenori didelių nemalonumų (362)

Prastėjant sergamumo koronavirusu situacijai daugelį veiklų planuojama susieti su Galimybių paso...

Laurinavičius – apie Baltarusijos žinutes: šios atakos metu gali būti numatytas ir terorizmo dėmuo (115)

Trečiadienį kai kurios žiniasklaidos priemonės ir kiti subjektai gavo elektroninį laišką iš...

ES iškvietė Baltarusijos pasiuntinį dėl migrantų antplūdžio Lietuvoje (48)

Europos Sąjungos diplomatijos tarnyba iškvietė Baltarusijos atstovą Briuselyje, kad pareikalautų...

Paskaičiavo, kaip per liepą didmiesčiuose keitėsi butų kainos: yra mikrorajonų, kuriuose NT pigo

NT pirkėjai, vystytojai ir ekspertai kaip niekad akylai stebi gyvenamojo būsto kainų pokyčius....

Neturintiems Galimybių paso gresia nauji ribojimai: profsąjunga kritikuoja, verslas bijo žmonių nepasitenkinimo (86)

Vyriausybė iš esmės pritarė, kad neturėdami Galimybių paso gyventojai nedalės naudotis daugybe...

Vladimiras Laučius. Apgriuvusi valstybė (323)

Šiandien tie, kurie neužtikrina valstybės sienos saugumo ir už mokesčių mokėtojų pinigus...

Ar pasieks Dončičius ir kompanija finalą? Slovėnija – Prancūzija gyvai (64)

Ketvirtadienį popiet paaiškės Tokijo žaidynių turnyro finalo pora: antrame pusfinalyje Slovėnija...

Nelegalių migrantų pasienyje netrukus lauks daugiaaukštė koncertina: Lietuva dėkoja visiems, atsiuntusiems dovanų (52)

Ketvirtadienį Vidaus reikalų ministerija ( VRM ) paskelbė, kad pradedami koncertinos tiesimo...

Armonaitė apie Lietuvos banko siūlymą didinti mokesčius: taip pasiturinčios visuomenės nesukursime

Laisvės partija skeptiškai vertina Lietuvos banko siūlymą didinti mokestinę naštą...

„Valstiečiai“ prašo prezidento įvertinti užsienio ir vidaus reikalų ministrų tinkamumą (64)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) šešėlinė Vyriausybė kreipėsi į...