aA
Kinijos elektromobilių rinka, išgyvenanti vadinamąją „aukso karštligę“, pasitinka savo naujausią dalyvę tuo metu, kai gausybė vietos gamintojų grumiasi dėl pozicijų laukdamos planuotos „Tesla Inc.“ atakos.
© AP / Scanpix

„Xpeng Motors“ trečiadienį ruošiasi pristatyti savo pirmąjį komercinį modelį. Įmonę prieš ketverius metus įsteigė verslininkas He Xiaopengas ir partneriai iš Guangdžou, pietinės Kinijos. G3 sportinis visureigis akimirksniu užtikrins „Xpeng“ patikimumą ir pajamas, tuo tarpu šimtai kitų startuolių vis dar darbuojasi prie savo bandomųjų modelių ir varžosi dėl investuotojų lėšų.

Kalbame apie rinką, kuri per artimiausius dešimtmečius turėtų išaugti iki šimtų milijardų JAV dolerių, nes Kinijos vyriausybė skatina ekologiškesnes transporto priemones. Vietos gamintojos bando įgyti svarumo ir išlaikyti savo pozicijas, prieš Elono Musko bendrovei „Tesla“ pradedant gaminti automobilius Šanchajuje kitais metais, ir nelaukiant, kol pasaulinės milžinės, tokios kaip „Volkswagen AG“ ir „Ford Motor Co.“ užplūs rinką Kinijoje gamintais elektrifikuotais modeliais.
„Tik saujelei pasiseks, - duodamas interviu Guangdžou kalbėjo He Xiaopengas. - „Xpeng“, labai tikėtina, bus viena iš tos saujelės“.

„Xpeng“ pristato pirmąją seriją savo penkių vietų visureigių, kurių kaina svyruoja nuo maždaug 29 000 iki 41 000 JAV dolerių, po to, kai jos darbuotojai pastaruosius keturiolika mėnesių kruopščiai testavo minėtą modelį. Bendrovė „Tesla“ kitais metais ruošiasi rinkai pristatyti Jungtinėse Valstijose pagamintą aukštesnio lygio savo „Model 3“ sedano versiją, kurios kaina sieks apie 78 000 JAV dolerių, prieš pradėdama gaminti šį modelį vietos rinkoje.

Kinijos elektromobilių rinkos prognozė
Kinijos elektromobilių rinkos prognozė
© Bloomberg

Ir nors Kinijos konkurentų žemesnės kainos greičiausiai viliote vilios pirkėjus, gamintojoms dar teks įtikinti klientus gaminamų automobilių kokybe ir prekės ženklo patrauklumu. Tuo pat metu startuolių laukia tokie sunkuami kaip gamybos pajėgumų didinimas. O tai gali jiems kainuoti šimtus milijonų JAV dolerių; su tokiais pat sunkumais susiduria ir kiti konkurentai, nuo „Tesla“ iki „NIO Inc.“.

Pasak He Xiaopengo, „Xpeng“ pinigų srautai yra dideli, ir tai padės išsilaikyti bendrovei bent artimiausius dvidešimt penkis mėnesius, Bendrovei prireiks parduoti per 100 000 transporto priemonių norint „pasiekti pusiausvyrą“, o jos pelno marža turėtų sparčiai didėti nuo tada, kai ji įgys didesnį pardavimų mastą ir pradės užsidirbti iš teikiamų paslaugų, sakė jis. „Xpeng“ nėra numačiusi tikslios pirminio viešo akcijų platinimo (IPO) datos, pažymėjo įmonės finansų vadovas Brianas Gu.

„Xpeng“ pritraukė daugiau nei 10 mlrd. juanių (1,4 mlrd. JAV dolerių) lėšų iš investuotojų, įskaitant „Alibaba Group Holding Ltd.“, „Foxconn Technology Group“ ir „Xiaomi Corp.“ steigėją Lei Juną, - visi jie suinteresuoti paremti duomenis renkančių transporto priemonių gamintoją. Su „Alibaba“ žemėlapiais ir programine įranga, balso atpažinimo valdymu, vaizdo įrašais „realiu laiku“ ir muzikos srautiniu siuntimu, G3 yra nelyginant išmanusis telefonas ant ratų. „Išmaniųjų technologijų savybės yra privalomi ir nepamainomi „XPeng“ komponentai norint pritraukti jaunus žmones, ir savo veikimo funkcijomis jis turi pranokti kitus modelius, - sakė „Bloomberg NEF“ (Pekinas) analitikas Nannas Kou. - Svarbiausia dabar „Xpeng“ – kiek tokių modelių ji galės pristatyti“.

Kinijos konkurentės, kurios irgi ruošiasi pristatyti naujus modelius, tokios kaip „WM Motor Technology Co.“ ir „Byton“, taip pat pritraukė milijardus JAV dolerių bendrų investicijų pastaraisiais metais. „NIO Inc.“ pritraukė per vieną milijardą JAV dolerių iš rugsėjį vykusio akcijų pardavimo, kurio metu įmonė buvo įvertinta 6,4 mlrd. JAV dolerių, nors iki IPO paraiškos ji pardavė mažiau nei 2000 transporto priemonių.

Vis dėlto tik vienas procentas Kinijos elektromobilių startuolių išliks pramonėje, kurioje būtinos didelės investicijos į technologijas, sakė rugpjūtį NIO kapitalo valdymo partneris Ianas Zhu. Startuolis „Faraday Future“ , kuris kuria prabangų 1 050 arklio galių elektromobilį, šių metų spalį perspėjo apie „nepaprastai rimtus finansinius sunkumus“, išleisdamas darbuotojus nemokamų atostogų ir karštligiškai ieškodamas galimų investicijų.

„Elektromobilių startuoliai tampa lyg kokios „karštos bulvės“ investuotojams, - sako Pekine dirbantis nepriklausomas analitikas Qiu Kaijunas, analizuojantis elektromobilių pramonę. - Dauguma startuolių yra tiesiog pasmerkti žlugti, nes ribinis slenkstis, kurį būtina peržengti norint pagaminti automobilį, yra vis dar labai aukštas“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ferdinando Giugliano. Fašizmo šmėklos vėl persekioja Europą (35)

Kylanti ekstremistinių partijų banga visoje Europoje iškėlė dilemą pagrindinėms politinėms...

Svarbiausia Europos upė džiūsta: pasekmes jaučia milijonai gyventojų (91)

Kevino Kilpso automobilių keltas skrodžia Vokietijos Reino upės vandenis, jam sukant į krantą...

Žmonės daug labiau pasitiki savo viršininku nei vyriausybe ar žiniasklaida (15)

Darbdaviai tampa galingu pasitikėjimo šaltiniu, nes žmonės vis dažniau kliaujasi vietos...

Vis dar čia? Kaip „Brexit“ atidėjimas gerokai apsunkintų gyvenimą Briuseliui (12)

Nacionalistai – nuo Italijos iki Vengrijos – ruošiasi kovoti Europos Parlamento (EP)...

„Google“ svarsto galimybę iškelti „Google News“ iš Europos (3)

Europos įstatymų leidėjai pasirengę išbandyti, kiek yra iš tikrųjų svarbus bendrovei „...

Top naujienos

Albinas Januška: klysta manantys, kad Šimonytė pralaimės Nausėdai (1067)

Jei prezidento rinkimų antrame ture susirungs Ingrida Šimonytė ir Gitanas Nausėda , bent dalis...

9 kiaušinių pakuotės ir krentantis Putino reitingas: kaip rusai gyvena 2019 metais (884)

Vietoje įprastos dešimties kiaušinių pakuotės – dėžutė su devyniais. Tokį vaizdą Rusijos...

Lietuvėms siūlo procedūrą, po kurios išmesite pudrą: gydytojai nuo tokių eksperimentų šiurptų (7)

Lietuvoje prieš pusmetį atsiradusi grožio rinkos naujovė –„B.B. Glow“, kitaip veido odos...

Maisto atliekas turėsime tvarkyti visiškai kitaip: delsiantį Kauną žada auklėti baudomis (48)

Nuo šių metų didžiųjų Lietuvos miestų savivaldybės, kuriuose gyvena daugiau nei 50 tūkst....

Ferdinando Giugliano. Fašizmo šmėklos vėl persekioja Europą (35)

Kylanti ekstremistinių partijų banga visoje Europoje iškėlė dilemą pagrindinėms politinėms...

Svarbiausia Europos upė džiūsta: pasekmes jaučia milijonai gyventojų (91)

Kevino Kilpso automobilių keltas skrodžia Vokietijos Reino upės vandenis, jam sukant į krantą...

Sunkios Oladipo traumos sukrėstas Sabonis: tai – baisu (4)

Nors Indianos „Pacers“ (32-15) klubas NBA pirmenybėse iškovojo trečią pergalę iš eilės...

Karolis Vyšniauskas apie paskutinį interviu su Jonu Meku: jis buvo fiziškai nusilpęs, bet pilnas bene vaikiško entuziazmo (5)

Lietuvą apskriejus žiniai apie tai, kad savo namuose Jungtinėse Amerikos valstijose mirė garsus...

Stengiatės, bet niekaip nesulieknėjate: Unikauskas įvardijo 5 klaidas, kurias darote (14)

Pradėję mesti svorį ir nematydami greitų ar norimų rezultatų, manome, kad mūsų metodas...

Premjeras apie Gudelį: jeigu reikės, jis taps mano visuomeniniu konsultantu (67)

Premjeras Saulius Skvernelis tikina, kad su viešųjų ryšių konsultantu Dariumi Gudeliu ryšiai...