Kūno rengybos pramonė tai gali patvirtinti. Nors koronaviruso pandemija riboja sporto klubų galimybes, o kai kur jie visiškai uždaryti, tradiciškas sporto klubų narysčių šuolis atitinka – o kai kada net viršija – ankstesnių metų statistiką. Iš dalies tai gali būti susiję su nuspėjamu internetinių treniruočių sprogimu ir siekiu palaikyti tiek psichinę, tiek fizinę sveikatą.

„Čia kalbama ne apie tikslus ištreniruoti tobulus kūnus dėvėti bikinį, nes kas žino, kada vėl keliausime atostogauti, – sako Joshas McCarteris, kūno rengybos užsakymų platformos „MindBody“ vadovas. – COVID-19 paskatino žmones galvoti apie sveikatą labiau kompleksiškai.“

„MindBody“ tiki pasieksianti 30 proc. narysčių prieaugį, kokio įprastai sulaukia Naujųjų metų pradžioje, didžiąja dalimi dėl posūkio virtualių treniruočių link. Maždaug 50 proc. platformos virtualių užsakymų šiuo metu sudaro jogos užsiėmimai, nes vis daugiau klientų domisi į mentalinę praktiką sukoncentruotais užsiėmimais. „Kaip ir gera fizinė būklė, tinkama emocinė, psichinė ir dvasinė savijauta tampa ne mažiau svarbi.“

Perėjimas prie internetinių platformų, pasak ekspertų, paskatins nuolatines permainas 32 mlrd. dolerių vertės pramonėje. Nors 75 proc. apklaustų vartotojų tikina galiausiai grįšiantys prie ikipandeminės rutinos ir treniruočių fizinėje sporto salėje, daugelis neketina atsisakyti tam tikro virtualaus sporto veiklos komponento, – fenomeno, turinčio sektoriui svarios įtakos.

COVID-19 paspartino pastangas pritaikyti hibridinį internetinių/tiesioginio kontakto treniruočių modelį, kurį didesnė dalis tradicinių sporto klubų greičiausiai išsaugos, pandemijai nuslūgus. Kūno rengybos klubų savininkai, susidūrę su sparčiu narysčių smukimu, greit susivokė, ir 72 proc. iš jų dabar siūlo užsakomąsias paslaugas ir tiesiogiai transliuojamas grupines sporto treniruotes, – palyginimui, 2019 metai tokias paslaugas siūlė 25 proc. klubų, rodo kūno rengybos tyrimų įmonės „ClubIntel“ duomenys.

Per patį sporto klubų uždarymo įkarštį kovo mėnesį, sako J. McCarteris, užsiėmimų užsakymai visur smuko 85 procentais.

Jungtinėse Valstijose prie tiesioginio kontatko treniruočių studijose grįžtama netolygiai, iš dalies dėl skirtingų valstybinių ir vietinių ribojimų. Pavyzdžiui, Niujorke ir Kalifornijoje užsakymų, lyginant su 2019 metais, sumažėjo perpus, tuo tarpu Arizonoje ir Džordžijoje jų sumažėjo tik 15 procentų.

Gyvenimo būdas, tapęs daug sėslesnis – kai žmonės nebevažiuoja į darbą, nekeliauja, dažnas dirba iš namų ar mokosi nuotoliniu būdu, – apvertė aukštyn kojomis įprastą sporto užsiėmimų tvarką. Lapkritį „ClubIntel“ atlikta 2 000 JAV sporto klubo narių apklausa parodė, kad 54 proc. apklaustųjų arba įšaldė savo narystę, arba apskritai jos atsisakė. Treniruotės iš namų sulaukė susidomėjimo dar iki COVID-19, jas ypač propagavo tokios bendrovės kaip „Peloton“ ir „Mirror“.

Pernai gruodį „Apple“ pristatė virtualią kūno rengybos abonemento paslaugą, pavadinimu „Fitness+ built“, pritaikytą išmaniajam laikrodžiui „Apple Watch“ ir suderintą su „iPhones“, „Ipads“ ir „Apple TV“ už 9,99 JAV dolerio mėnesinį arba 79,99 dolerių metinį mokestį. Nuo pandemijos pradžios apie 80 proc. sporto treniruotes pamėgusių klientų rinkosi tiesiogiai transliuojamas treniruotes, palyginti su vos 7 proc. 2019 metais, rodo „MindBody“ apklausa.

Rugsėjį, kai daugiau nei 87 proc. sveikatingumo klubų Jungtinėse Valstijose atnaujino savo veiklą, 60 proc. narių vis dar negrįžo į sporto sales, tuo tarpu 20 proc. apskritai nutraukė treniruotes, rodo „ClubIntel“ duomenys.

„Kai pasikeičia žmonių kelionių į darbą modeliai, keičiasi ir treniruočių modeliai“, – sako Jasonas LaRose, vadovaujantis „Equinox Media“, „Equinox Group“ padaliniui, siekiančiam išplėsti elitinių sporto klubų operatorės skaitmeninę platformą. Net prasidėjus ir iš lėto vykstant vakcinacijai nuo COVID-19, tiesioginio kontakto sporto užsiėmimų vis dar baiminamasi, ir tokia tendencija greičiausiai dar kurį laiką išliks.

Iš respondentų, nustojusių lankyti sporto klubus, 57 proc. teigia nesantys tikri, ar COVID-19 yra pakankamai suvaldytas, kad galima būtų grįžti į sales, nustatė „ClubIntel“ tyrimas.

Tačiau perėjus prie virtualių treniruočių, padidėjo prieiga prie skirtingo tipo užsiėmimų, taip pat išryškėjo pusiausvyros tarp fizinės ir psichinės gerovės poreikis, sakė J. LaRose.

„Mes matome, kaip nuo pandemijos pradžios neįtikimai išpopuliarėjo meditacijos“, – pažymėjo J. LaRose. Ir naujausiais metais susidomėjimas jomis toliau auga; pasak jo, meditacijos užsiėmimų per savaitę, pasibaigusią sausio 2 dieną, išaugo 2 procentais. „Tai rodo, kaip išaugo bendros sveikatos būklės suvokimas“, – priduria jis.

Nors 2021-ieji galbūt žada gerų permainų, 2020-ieji buvo tikras košmaras sporto klubams ir apskritai fizinei sveikatai. Valstijos ėmė uždarinėti sveikatos klubus praėjusių metų kovo viduryje. Balandžio 6 d. duomenimis, 48 iš 50-ies valstijų nurodė sporto klubams užsidaryti. Per tą laiką fizinės veiklos lygis Jungtinėse Valstijose smuko 48 proc., rodo sveikatos duomenų analitinė platformos „Evidation“ duomenys.

Kai gegužę dalis karantino priemonių ir apribojimų verslui buvo atšaukti, sporto klubai, daugiausia Pietuose ir Vakaruose, ėmė atsidarinėti, ir tokia dalinė regioninė tendencija išpranašavo antrąją vasaros infekcijų bangą. Protrūkiui atslūgus, buvo atšaukta daugiau ribojimų sporto klubams kituose regionuose, įskaitant Naujojo Džersio, Niujorko ir Mičigano valstijas.

Tačiau žala jau buvo padaryta. Anot Kūno rengybos lobistinės grupės „International Health, Racquet & Sportsclub Association“ (IHRSA), rugsėjo 30 d. duomenimis, 15 proc. sporto klubų užsidarė visam laikui. IHRSA taip pat pranešė, kad pramonė prarado per 15 mlrd. JAV dolerių pajamų ir panaikino 480 000 darbo vietų. Nuo pandemijos pradžios prašymą dėl bankroto bylos iškėlimo pateikė keletas garsių prekės ženklų. „Gold’s Gym“, „24 Hour Fitness“ ir „Town Sports International“ (kuriam priklauso „New York Sports Clubs“), – visi kreipėsi dėl apsaugos nuo kreditorių pagal JAV bankroto kodekso 11 skyrių, kuris numato restruktūrizavimo procedūrą. „Flywheel“ uždarė visas savo studijas.

Chrisas Rondeau, sporto klubų tinklo „Planet Fitness“ generalinis direktorius teigia, kad – vidutiniškai – treniruotės sporto salėse ir klubuose sudaro apie 70 proc. praėjusių metų rodiklio, palyginti su 30 proc. gegužę, kai klubai pradėjo atnaujinti veiklą.

Pandemijos pradžioje bendrovė išplėtė skaitmeninį turinį savo programėlėje, o lapkričio mėnesį pristatė skaitmeninį abonementą už 5,99 JAV dolerio.

„Pandemijos privertė žmones išmokti pritaikyti įvairiausią veiklą namuose. Kai pandemija pasibaigs, skaitmeninės galimybės taps jiems pažįstamu pakaitalu tuo atveju, jei jie pristigs laiko eiti į klubą, – sakė jis. – Ilgainiui išsiugdo įprotis.“

Daugelis virtualių treniruočių gali būti atliekamos per mobilųjį telefoną, „iPad“ ar nešiojamąjį kompiuterį. Tereikia padėti savo įrenginį ant kavos stalelio svetainėje ir sekti instrukcijas. Kai kurie užsiėmimai yra įrašyti iš anksto, ir įrašus galima pristabdyti ar atsukti. Kiti transliuojami tiesiogiai, ir tai padeda atkurti ankstesnes patirtis, kai būdavo mankštinamasi grupėje.

„Planet Fitness“ kartu su interaktyvia kūno rengybos platforma „iFit“ kuria aukštesnės klasės treniruočių turinį.

Abonementas prieinamas kiekvienam, ir tam nebūtina būti „Planet Fitness“ sporto klubo nariu. Iš tiesų apie 20 proc. programėlių turėtojų nėra nariai, pažymi Ch. Rondeau.

Nors 90 proc. iš 2086 jos klubų šiuo metu atidaryta, bendrovė 2020-aisiais smarkiai apribojo savo rinkodaros veiklą. Pasak Ch. Rondeau, šie metai vis dar lieka „atviru klausimu“. „Pirmieji keturi metų mėnesiai visada mums labai svarbūs, – sakė jis. – Mes matome, kaip žmonės džiaugiasi galėdami grįžti, bet mums vis dar teks dėti dideles pastangas, kad susigrąžintume ankstesnį lygį.

„Equinox“ į kovo mėnesį paskelbtus karantinus sureagavo pristatydama programėlę „Variis“, siūlančią užsakomąjį kūno rengybos turinį. Ja siekiama atkurti tokių itin pamėgtų kūno rengybos ženklų kaip „SoulCycle“ (valdomą „Equinox“), „Precision Run“ ir „Pure Yoga“ tiesiogines patirtis sporto salėse. Išskyrus dviračių minimą, dauguma užsiėmimų per „Variis“ reikalauja minimalios įrangos, nuo svarmenų iki jogos kilimėlio. „Equinox“ siūlo įsigyti savo firminio ženklo „Soul-Cycle: dviratį treniruoklį, skirtą naudoti namų sąlygomis, už 2 500 JAV dolerių, į pirkinio kainą taip pat įeina vartotojų prieiga prie visos „Variis“ platformos, kuri, kitu atveju, kainuotų 40 dolerių per mėnesį. „Equinox“ nariai, turintys sporto klubų narystę, gali naudotis nemokamai.

Pasak J. LaRose‘ės, tie nariai, kurie naudojasi programėle, mankštinasi beveik 20 proc. daugiau per mėnesį nei praėjusiais metais, o tai rodo, kad nors kai kurios studijos ir atvėrė duris, virtualios treniruotės išlieka svarbia nusistovėjusio gyvenimo dalimi. Nesvarbu, ar žmonės tarp susitikimų per „Zoom“ turi valandą ar tik dešimt minučių, daugelis sugeba įterpti įvairiausius virtualius užsiėmimus kiekvieną dieną, įskaitant bėgimo, rato principu atliekamas kompleksines treniruotes ar Pilatesą, sakė jis.

Pandemija taip pat išryškino širdies ir kraujagyslių sveikatos svarbą. Nutukimas riziką susirgti sunkia COVID-19 forma padidina tris kartus, mažindamas plaučių pajėgumus ir susilpnindamas imunines funkcijas.

„Virtualios treniruotės duoda impulsą žmonėms stiprinti bendrą sveikatą, – sakė J. McCarteris. – Be to, jos išsklaido „sporto salių baimę“, atbaidančią žmones eiti į fizines studijas mankštintis. Nors didieji sveikatos klubai, tokie kaip „Equinox“ ir „Planet Fitness“ nepadidino narystės kainų, užsiėmimai nedidelėse sveikatingumo studijose vidutiniškai pabrango 20 proc., pažymi J. McCarteris. Taip yra dėl ribojimų pajėgumams ir veiklos išlaidų, susijusių su pandemija. Tačiau virtualių užsiėmimų kainos nukrito apie 20 procentų.

„Ateitis – tai skaitmeninio ir fizinio turinio mišinys, Nors kai kurie formatai traukiasi, vartotojų paklausa klesti, nes žmonės siekia pusiausvyros tarp psichinės ir fizinės sveikatos“, – sakė J. LaRose. – Statymai dabar didesni.“