aA
Šią vasarą „Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį „Kona“, kurio keistoka TV reklama ragino tūkstantmečio kartą „vairuoti į ateitį“. Po kelių mėnesių automobilių gamintojas apsižiūrėjo, kad šiame kelyje jis vienas.
Eismas Indijoje
Eismas Indijoje
© AFP / Scanpix

Šalyje, kurioje yra maždaug 150 milijonų vairuotojų, rugpjūčio mėnesį buvo parduota tik 130 „Konos“ vienetų. Toks lėtas tempas rodo sunkumus, su kuriais susiduria elektrinių automobilių gamintojai, bandydami įsitvirtinti ketvirtoje pagal dydį automobilių rinkoje – net ir turėdami nuoseklų vyriausybės palaikymą.

„Kona“ kainuoja maždaug 35 000 dolerių, tuo tarpu vidutinis indas per metus uždirba apie 2000 dolerių, o populiariausias kuro rijikas kainuoja 4000 dolerių. Vis dėlto aukšta „Konos“ kaina tik iš dalies paaiškina tai, kodėl elektrinės transporto priemonės (angl. electric vehicles, EV) Indijoje niekaip neprigyja: trūksta įkrovimo infrastruktūros, bankai nelinkę finansuoti pirkimo, o vyriausybės departamentai neskuba paisyti nurodymų ir pereiti prie elektromobilių.

Bloomberg“ surinktais duomenimis, per pastaruosius šešerius metus šalyje buvo parduota vos daugiau kaip 8000 EV vienetų. Remiantis „BloombergNEF“ informacija, Kinija šitiek ir dar daugiau parduoda per dvi dienas.

„Elektriniai automobiliai indams tiesiog neįperkami, – skėsteli rankomis R. C. Bhargava, „Maruti Suzuki India Ltd.“, populiariojo „Suzuki Alto“ gamintojo, valdybos pirmininkas. – Nemanau, kad vyriausybė ar automobilių kompanijos tikisi, kad per ateinančius dvejus ar trejus metus elektrinės transporto priemonės bus noriai perkamos.“

Praėjus daugiau nei ketveriems metams po to, kai vienos iš labiausiai užterštų pasaulio šalių vyriausybė pradėjo skatinti perėjimą prie švaresnių transporto priemonių, segmentas iš esmės nepajudėjo iš vietos. Vasario mėnesį ministro pirmininko Narendros Modi administracija įsipareigojo skirti 1,4 mlrd. dolerių subsidijoms, infrastruktūrai ir viešinimui.

Eismas Indijoje
Eismas Indijoje
© AFP / Scanpix


Nepaisyti Indijos EV rinkos potencialo tiesiog negalima. Kiekvienam 1000 indų tenka vos 27 automobiliai (tam pačiam vokiečių skaičiui – 570), o tai suteikia pasauliniams automobilių gamintojams progą mesti iššūkį „Maruti“ – JaponijosSuzuki Motor Corp.“ padalinio, parduodančio kas antrą automobilį Indijos keliuose – dominavimui.

„Maruti“ savo pirmąjį EV pristatys tik kitais metais. „Tata Motors Ltd.“ ir „Mahindra & Mahindra Ltd.“ gamina keletą bazinio lygio elektromobilių, tačiau jų pasirinkimas yra ribotas arba jie skirti tik vyriausybės reikmėms. Pasak „BNEF“, „Kona“ suteikia „Hyundai“ pranašumą rinkoje, kurioje EV iki 2040 m. gali sudaryti 28 proc. visų naujų transporto priemonių pardavimų.

Ne tik „Hyundai“ įžvelgia perspektyvų trečioje pagal dydį Azijos ekonomikoje. Legendinis britų automobilių gamintojas „MG Motor“, priklausantis Kinijos „SAIC Motor Corp.“, ir Japonijos „Nissan Motor Co.“ taip pat mano, kad EV – perspektyvus būdas plėstis šioje šalyje.

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių
© Bloomberg


„Kažkas turi perimti vairą ir padidinti skvarbą“, – svarsto „MG Motor India“, planuojančio iki gruodžio mėnesio išleisti elektrinį visureigį, generalinis direktorius Rajeevas Chaba.

Skvarbos didinimo procesas bus lėtas, ir „MG Motors“ iš pradžių džiaugsis pardavę 100 automobilių per mėnesį.

„Reikia nuo kažko pradėti“, – gūžteli R. Chaba.

Tačiau kol kas vartotojai vietoj elektromobilių renkasi didesnius ir pigesnius kuro rijikus, teigia Vinkeshas Gulati, Automobilių prekiautojų asociacijų federacijos, atstovaujančios daugiau nei 80 proc. Indijos automobilių pardavėjų, viceprezidentas.

„BloombergNEF“ duomenimis, daugiau kaip pusė pernai Indijoje parduotų keleivinių transporto priemonių kainavo 8000 dolerių ar dar mažiau. „BNEF“ prognozuoja, kad elektromobilių kainos neprilygs benzinu varomų automobilių kainoms iki pat ketvirtojo dešimtmečio pradžios.

„Vartotojams knieti išbandyti EV, susidomėjimas yra, – pastebi V. Gulati. – Tačiau jis atslūgsta tą pačią akimirką, kai pasakome kainą.“

Net ir tiems, kurie gali sau leisti tapti „Konos“ šeimininkais, problemų sukelia įkrovimas. 40-metė finansų specialistė Nidhi Maheshwary, dirbanti netoli Naujojo Delio, norėjo įsigyti EV, kad parodytų savo vaikams atsakomybės už aplinką pavyzdį.

Eismas Indijoje
Eismas Indijoje
© Reuters / Scanpix


Taigi, kai tik „Hyundai“ pristatė „Kona“, N. Maheshwary iškart jį užsisakė. Skamba paprastai, tačiau iš tiesų – anaiptol.

Moteris beveik iš karto sukonfliktavo su kaimynais dėl visureigio krovimo daugiabučio namo rūsyje. Gyventojų bendruomenė pasipiktino, kad tai sukels gaisro pavojų – nors „Hyundai“ inžinieriai ir priešgaisrinė tarnyba patikino, kad jokio pavojaus nėra.

Dabar N. Maheshwary, nenorėdama pyktis su kaimynais, automobilį krauna savo biure. „Hyundai“ siūlo du mažus „Kona“ įkroviklius, tačiau pilnas transporto priemonės įkrovimas gali užtrukti net 19 valandų.

„BNEF“ duomenimis, Indijoje 2018 metais buvo maždaug 650 automobilių ir visureigių įkrovimo stotelių. Oficialūs duomenys rodo, kad Kinija, didžiausia EV rinka, siūlo apytiksliai 456 000 įkrovimo taškų.

Varganą Indijos įkrovimo infrastruktūrą lemia vietinių gyventojų sprendžiama „vištos ir kiaušinio“ dilema.

Praėjusį mėnesį Naujajame Delyje vykusioje konferencijoje vyriausybės atstovai ir EV komponentų gamintojai diskutavo, ar pirma sukurti adekvačią įkrovimo infrastruktūrą pardavimams skatinti, ar palaukti, kol keliuose atsiras pakankamai EV.

„Esame visiškai tikri, kad žmonėms mūsų EV patiks, tačiau tenka susidurti su tokiais iššūkiais kaip infrastruktūra, – teigia R. Chaba. – Bet mes planuojame tai išspręsti.“

Pirmasis žingsnis sprendimo link – reikalavimas, kad pirkėjas galėtų įsirengti įkroviklį savo namuose.

Vis dėlto, neskaitant pajamų, yra dar vienas veiksnys, kuris apsunkina elektroautomobilių įsigijimą. Pasak Pranavanto P., „Deloitte India“ partnerio, besidominčio mobilumo ateitimi, negalėjimas įpirkti EV susijęs su finansavimo trūkumu.

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių
© Bloomberg


Kol nebus sukurta antrinė elektromobilių rinka, bankai ir kitos institucijos neskubės dalyti paskolų EV įsigijimui, pažymi jis. Daugumą Indijos transporto priemonių pardavimų finansuoja skolintojai.

Norint, kad EV įsitvirtintų masinėje rinkoje, vyriausybė – tiek federalinė, tiek vietinė – turės pasiūlyti savo pagalbą, teigia Puneet Anand, „Hyundai Motor India“ rinkodaros vadovas. N. Modi liepos mėnesio biudžete buvo numatytos kelios paskatos, kaip antai mokesčių lengvatos ir tam tikrų EV komponentų atleidimas nuo importo muitų.

Pirmieji naudos iš to sulauks motorolininkai ir motociklininkai: subsidijomis siekiama paremti 1 milijono dviračių transporto priemonių (ir tik 55 000 elektromobilių) pardavimus.

Be to, vyriausybei ir pačiai teks pereiti nuo kalbų prie darbų. „Energy Efficiency Services Ltd.“, jungtinė valstybinė kompanija, atsakinga už valstybinių transporto priemonių pakeitimą elektromobiliais, 2017 m. rugsėjį laimėjo pirmąjį 10 000 transporto priemonių įsigijimo konkursą.

Tačiau šių metų liepos mėnesį vyriausybinėse institucijose jų buvo naudojama vos tūkstantis. Dabar „EESL“ siūlo transporto priemones taksi bendrovėms.

Devdas Nairas, 34-erių metų reklamos specialistas iš Naujojo Delio, kuris kaip tik ieško naujų ratų, niekaip negali apsispręsti. Jis norėtų išbandyti EV ir sako, kad sutiktų mokėti šiek tiek daugiau, jei tai padėtų saugoti aplinką. Tačiau šiuo metu jam tai atrodo pernelyg nepatikima investicija.

„Buvau labai susidomėjęs „Kona“, tačiau jos kaina tiesiog per aukšta, – prisipažįsta jis. – Mes net nežinome, kokios įkrovimo infrastruktūros galime tikėtis sulaukti Indijoje. Tai verčia mane permąstyti – o jei atvirai, apskritai atsisakyti šios minties.“

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
3.5385

Kaip 1 dolerio vertės lusto stygius pakurstė krizę pasaulio ekonomikoje (16)

Kad suprastumėte, kodėl 450 mlrd. JAV dolerių vertės puslaidininkių pramonė nugrimzdo į...

„Bloomberg“ paaiškina: kaip veiks pirmasis pasaulyje ES pasienio anglies dioksido mokestis (17)

Europos Sąjungos Žaliasis susitarimas – teisės aktų rinkinys su tikslu pertvarkyti bloko...

Pasaulio ekonomikai gresia „pavojingi skirtumai“, net ir esant augimo bumui (3)

Pasaulio ekonomika šiais metais žengia link sparčiausio augimo per daugiau nei 50 metų, vis...

COVID-19 skaudžiai kirto šioms šalims – dabar laukia dar vienas smūgis (55)

Kolumbija jau sumokėjo didžiulę kainą: COVID-19 pandemija nusinešė per 61 000 žmonių...

Kaip dykumų vėjas nupūtė nuo kurso 10 milijardų dolerių pasaulinės prekybos (5)

Kovo 23 d., antradienio, orų prognozės šiaurės Egipte rodė 18 m/s vėjo gūsius ir smėlio...

Top naujienos

Pakliuvo į sudėtingą sukčiavimo schemą ir to nesuprato: kaip už svetimus pinigus aferistai gauna prekes (39)

Per pandemiją sukčiai dar labiau įsigudrino ir kuria naujas sudėtingas sukčiavimo schemas....

Dailius Dargis | D+

Byla, dėl kurios tyrėjas nusprendė mesti darbą: visą Lietuvą kraupinusį serijinį žudiką išdavė kvepalų buteliukas

2000 metais iki gegužės 9-osios be žinios dingo trys 20 – 25 metų merginos. Tomis dienomis...

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (69)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (541)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Šiluma pasidžiaugėme, o dabar laukia snaigės, o kai kur – net ir plikledis (1)

Pirmadienio dieną šalies vakaruose bus debesuota su pragiedruliais. Šiame regione daug kur palis,...

Prabangieji turizmo perlai: 10 įspūdingiausių viešbučių grandinių pasaulyje (2)

Jau daug metų pasaulio viešbučiai veikia grandinėmis, ir dėl to keliautojai skirtingose šalyse...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (413)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Vaistininkų pagyros grilio mėgėjams – vis dažniau kepamos daržovės, vis rečiau maistas virsta angliuku (1)

Vienas ryškiausių pavasario rodiklių – galimybė maistą gaminti lauke. Artėjant savaitgaliui...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (4)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Tyrimas rodo, kad „afrikinė“ COVID-19 atmaina geba lengviau įveikti „Pfizer“ vakcinos sukurtą „gynybą“ (74)

Pietų Afrikos Respublikoje ( PAR ) aptiktoji koronaviruso atmaina geba lengviau „pralaužti“ „...