Telefonų „iPhone“ gamintojas – vienintelis užsienietiškas prekės ženklas, patenkantis į Kinijos populiariausiųjų penketuką – atkakliai bando kovoti su vietiniais konkurentais „Huawei Technologies Co.“, „Oppo“ ir „Xiaomi“, kurių grakštesnis dizainas, pažangesnės kameros ir žemesnės kainos vilioja klientus visoje šalyje.

Tai, kad neseniai pristatytoje „iPhone 11“ šeimoje trūksta penktosios kartos (5G) korinio ryšio palaikymo, iš pradžių neturėtų būti didelė problema, tačiau gali atsiliepti „Apple“ pardavimams vėliau, 2020 m. viduryje, kai Kinijos išmaniųjų telefonų rinka, remiantis analitikų prognozėmis, turėtų sparčiai sureaguoti į 5G ryšio paklausą.

Pasak tyrimų bendrovės „Canalys“ analitikės Jia Mo, antrąjį ateinančių metų pusmetį „Apple“ bus „nepaprastai sunku“ išlaikyti savo pozicijas Kinijoje. „Dar pažiūrėsime, ar „iPhone 11“ galės pasiūlyti technologinių naujovių, kurios kompensuotų kai kuriuos aparatūros trūkumus, pavyzdžiui, 5G ryšio nepalaikymą.“

„Apple“ antradienį pristatė naujus „iPhone“ telefonus su papildomomis kameromis, patobulintais procesoriais, atnaujintu dizainu, geresnėmis baterijomis ir greitesniu įkrovimu, tačiau kompanijos pristatyme trūko ko nors tokio, kas pranoktų „Android“ konkurentų jau seniai siūlomas funkcijas. Vis dėlto „Apple“ tiekėjai po pristatymo pastebėjo akcijų pakilimą, kurį iš dalies lėmė „Apple“ sumažinta „iPhone 11“ pradinė kaina – 699 doleriai.

Kinija skuba tapti 5G eros lydere, o valstybiniai mobiliojo ryšio operatoriai pažadėjo milijardus dolerių reikalingos infrastruktūros sukūrimui visoje šalyje. Naujasis belaidžio ryšio standartas – ženkliai didesnis greitis ir beveik jokio uždelsimo – laikomas raktu, kuris atrakins naujosios kartos technologijas, tokias kaip autonominis vairavimas, nuotolinė chirurgija ir didelės raiškos turinio srautinis perdavimas visur ir visada.

Telefonų pardavėjai, kurie, žinoma, bus vieni pirmųjų 5G ryšio taikytojų, tikisi, kad didesnis greitis paskatins plėstis mobiliojo ryšio rinką, kuri pastaraisiais metais buvo apmirusi ir pradėjusi trauktis.

Nedaugelis kompanijų patyrė taip akivaizdžiai sumažėjusią išmaniųjų telefonų paklausą, kaip „Apple“, kuri nuo šių metų pradžios liovėsi skelbusi parduodamų „iPhone“ skaičių. „IDC“ ir „Canalys“ tyrėjai apskaičiavo, kad Kupertine, Kalifornijoje įsikūrusi kompanija kiekvieną ketvirtį parduoda milijonais vienetų mažiau, lyginant su praėjusių metų rezultatais.

Remiantis „IDC“ duomenimis, ta pati tendencija stebima ir Kinijoje – didžiausioje „Apple“ rinkoje po Jungtinių Valstijų – nepaisant kelių kainų koregavimo etapų. Naujojo „iPhone 11“ kaina Kinijoje prasideda nuo 5499 juanių, tuo tarpu šiuo metu populiariausi „Oppo“ ir „Xiaomi“ modeliai kainuoja apie 3000 juanių.

Lyginant toliau, „super premium“ kategorijos „Huawei“ kainuoja daugių daugiausia 6300 juanių, o „iPhone 11 Pro“ kainos prasideda nuo 8699 juanių.

Būsimasis „Huawei“ flagmanas „Mate 30 Pro“ galės pasigirti kompanijos „Kirin 990 5G“ procesoriumi, kuris integruoja 5G modemą į pagrindinį apdorojimo lustą, sutaupydamas vietos, energijos ir kaštų. „Xiaomi“ ir „Oppo“ netrukus ketina pristatyti savo naujausius 5G telefonus, o „Samsung Electronics Co.“ jau pristatė savo pirmąjį Kinijos rinkai skirtą 5G telefoną.

Antrasis pagal didumą Kinijos telefonų gamintojas „Vivo“ kitą savaitę taip pat planuoja pristatyti savo 5G flagmaną. O štai pirmasis „Apple“ 5G ryšį palaikantis telefonas nebus prieinamas iki kitų metų, kaip anksčiau pranešė „Bloomberg News“.

Anot „Counterpoint Research“ analitiko Jameso Yano, didysis telefonų keitimo ciklas prasidės maždaug 2020 m. antrąjį ketvirtį, kai 5G aprėptis Kinijoje išsiplės, o pardavėjai pasiūlys daugiau modelių. „Tai reiškia, kad „Apple“ praleis pirmuosius šešis ciklo mėnesius, – pastebi jis. – Norėdama išsaugoti vartotojus, „Apple“ kliausis savo programinės įrangos ir ekosistemos stiprybe, bet ne aparatūra.“

Remiantis J. Yano atliktu tyrimu, 2020 m. Kinijoje bus parduota apie 90 milijonų 5G telefonų – tai žymus šuolis, lyginant su 3 milijonais vienetų, kurie, kaip prognozuojama, bus parduoti iki šių metų pabaigos. Greičiausiai 5G rinkoje įsitvirtinsiančios kompanijos turės idealias galimybes aptarnauti numatomą paklausos padidėjimą.

Bendrovei „Apple“, kuri šiuo metu taip pat kuria paslaugas ir abonentų ekosistemą, kiekvienas parduotas ar neparduotas telefonas turi reikšmės, nes tokiu būdu įgyjamas arba prarandamas dar vienas abonentas.

Neskaitant technologinių lenktynių su agresyviais Kinijos konkurentais, „Apple“ susiduria ir su geopolitiniais sunkumais. „Šėlstantis prekybos karas greičiausiai susilpnins Kinijos „iPhone“ pardavimus, – prognozuoja „TrendForce“ analitikė Mia Huang. – Tarifų rizika ir valiutų kursų svyravimai turės įtakos „iPhone“ kainoms Kinijoje.“