Vyriausybė paspartins etanolio programą, pagal kurią iki 2025 m. kuro gamybai kasmet bus skiriama iki 6 milijonų tonų cukraus, pranešė Maisto ministerija. Tai beveik lygiai tiek, kiek Indija, antroji pagal dydį pasaulyje cukraus gamintoja po Brazilijos, šiuo metu eksportuoja į pasaulinę rinką.

Ministras pirmininkas Narendra Modi birželį paragino tikslą iki 2025 m. į benziną įmaišyti 20 proc. etanolio paskubinti penkeriais metais. Privalumų daug: tai sumažins oro taršą ir Indijos naftos importo sąskaitas, padės įsisavinti vidaus cukraus perteklių ir padidins investicijas kaimo vietovėse.

Likusiam pasauliui šis žingsnis gali būti didžiausias cukraus pramonės pokytis per pastaruosius kelerius metus, galintis paskatinti bulių rinką, praneša naujas „Czarnikow“ žemės ūkio ir maisto analizės portalas „Czapp“. Dėl tiekimo apribojimų kainos pakilo aukščiausiai nuo 2017 m., iš dalies dėl kritinių oro sąlygų Brazilijoje. Tolesnis kainų augimas padidins maisto infliacijos riziką tuo metu, kai pasauliniai maisto kaštai jau siekia dešimtmečio rekordą.

„Jei Indija nukreips daugiau cukraus į etanolio gamybą, tai bus gera žinia pasauliui, nes sumažės pasaulinis perteklius, – teigia Rahilis Shaikhas, „Meir Commodities India Pvt“ generalinis direktorius. – Tačiau galiausiai, jei paklausa išaugs, kai kurios šalys, įskaitant Indiją, turės padidinti cukranendrių auginimo plotą.“

Pasak šalies naftos sekretoriaus Taruno Kapooro, siekdama savo 2025 m. tikslų, Indija turės beveik trigubai padidinti etanolio gamybą iki maždaug 10 milijardų litrų per metus. Tam reikės 7 milijardų dolerių investicijų, o didžiausias iššūkis bus sukurti reikiamus pajėgumus per trumpą trejų ar ketverių metų laikotarpį.

Vyriausybė siūlo finansinę paramą cukraus gamykloms, kad jos įsteigtų arba išplėstų turimas spirito varyklas. Kompanijos, įskaitant „Balrampur Chini Mills Ltd.“, kai kuriose gamyklose nustos gaminti cukrų ir pradės perdirbinėti cukranendrių sultis, iš jų gamindamos etanolį.

Braziliškas modelis

Indija įgyvendina panašią strategiją kaip ir Brazilija, kuri jau daugiau nei 40 metų propaguoja iš cukranendrių pagamintą etanolį, kad sumažintų cukraus perteklių ir priklausomybę nuo naftos importo bei padidintų energetinį saugumą. Šiandien Brazilijoje rasime daugiausiai lengvai pritaikomų automobilių, kurie gali būti varomi bet kokiu etanolio ir benzino mišiniu.

Indija taip pat leis gaminti variklius, galinčius naudoti etanolį, pranešė „Press Trust of India“. Aktyvesnis transporto biokuro naudojimas gali palengvinti Indijos ekonominę naštą dėl aukštų naftos kainų ir padėti trečiai pagal dydį naftos importuotojai kasmet sutaupyti 4 milijardus dolerių.

„Du zuikiai vienu šūviu, – paaiškino Niujorko „Paragon Global Markets“ generalinis direktorius Michaelas McDougallas. – Tai bus žingsnis teisinga linkme.“

Planas taip pat maždaug 500 milijonų dolerių sumažins Indijos cukraus eksporto subsidijas. Vyriausybė padės grynųjų pinigų stingančioms cukraus gamykloms padidinti užsakymų kiekį, o tai palaikys vietines kainas ir padidins eksporto konkurencingumą. Šalys konkurentės, įskaitant Braziliją ir Australiją, jau skundėsi dėl subsidijų Pasaulio prekybos organizacijai.

Šiais metais subsidijos Indijai vėl padės eksportuoti rekordinį cukraus kiekį. Prognozuojama, kad eksporto apimtys sieks 6,5 milijono tonų.

„Po 2025 m. perteklius bus nedidelis, o poreikis eksportuoti nebebus toks aukštas, – sakė Indijos cukraus gamyklų asociacijos generalinis direktorius Abinashas Verma. – Priklausomai nuo vidaus ir pasaulinių kainų, šis tas liks ir eksportui“, – pridūrė jis, tačiau atsisakė pateikti prognozę.