15 mlrd. JAV dolerių kainavęs 55 kilometrų ilgio tiltas, kuris, anot naujienų agentūros „Xinhua“, yra ilgiausia jūrinė jungtis pasaulyje, vairuotojams bus atidarytas trečiadienį 9.00 val. ryto vietos laiku. Manoma, kad šiuo tiltu, jungiančiu Džuhajaus miestą žemyninėje dalyje ir Honkongą, buvusią britų koloniją, kasdien pervažiuos apie 29 000 lengvųjų automobilių ir sunkvežimių. Vandenis, virš kurių dabar stūkso tiltas, anksčiau patruliavo trys kariniai jūrų laivynai, o sausumos sienas prieš dešimtis metų saugojo Liaudies išlaisvinimo armija – daugiausia dezertyrams sulaikyti.

Šis projektas – tai tik dalis Kinijos prezidento Xi Jinpingo inicijuoto grandiozinio plano sujungti vadinamąją „Greater Bay Area“ zoną Guangdongo provincijoje į moderniųjų technologijų megalopolį, kuris galėtų konkuruoti su Kalifornijos Silicio slėniu. Pagal šį planą taip pat numatoma glaudesnė sąjunga tarp Kinijos pramoninių pajėgumų ir vienos partijos valstybės ir liberaliųjų, kapitalistinių Honkongo bei Makao bastionų, turinčių savo pasus, valiutas, prekybos politiką, teismus ir pilietines teises. „Greater Bay Area“ zona galėtų tapti nauju augimo varikliu Honkongo kapitalo rinkoms, Makao, buvusios Portugalijos ekonomikos, lošimo namams ir gretimam Šendženui, vieno iš Xi Jinpingo pirmtakų, Dengo Xiaopingo, ekonominės jėgainės. Zona, su 67 mln. gyventojų, didžiuotųsi trilijono dolerių vertės ekonomika ir galėtų užgožti Japoniją, ketvirtą didžiausią pasaulyje eksportuotoją, teigia „HSBC Holdings Plc.“

Tiltas, kurį antradienį per iškilmingą ceremoniją atidarė Kinijos prezidentas Xi Jinpingas, „leis Honkongui ir Makao veiksmingiau naudotis palankiomis sąlygomis ir išskirtiniu žemyninės dalies siūlomu pranašumu“ siekiant glaudžiau jungtis su pasauliu, per ceremoniją Džuhajuje sakė vicepremjeras Hanas Zhengas.

Jūrinis tiltas yra naujausia tiesioginė Honkongo ir Kinijos žemyninės dalies jungtis. Šių metų rugsėjį buvo paleistas naujas greitasis traukinys, sujungęs Honkongą ir žemyninę Kiniją. Nuo šiol traukinys į Pekiną iš Honkongo keleivius nugabens per devynias valandas, o kelionė kainuos daugiau nei perpus pigiau nei skrendant lėktuvu.

Tilto statyboje buvo panaudota apie 400 000 metrinių tonų – tiek plieno užtektų pastatyti 55 Eifelio bokštus, skelbia Honkongo-Džuhajauas-Makao tilto valdybos duomenys. Priartinus mažiau išsivysčiusią Guangdongo provincijos dalį prie Honkongo, ši jungtis padės sutrumpinti kelionės laiką iki Džuhajaus nuo trijų valandų iki maždaug 30 minučių.

Tiltas buvo pastatytas viename iš judriausių pasaulyje jūrinių maršrutų, kuriuo per 4000 laivų kasdien keliauja pirmyn atgal, per metus perveždami daugiau nei 20 mln. žmonių ir
1,2 mlrd. tonų prekių. Ši teritorija taip pat garsėja stipriais, kasmet siaučiančiais taifūnais ir retomis jūrų gyvūnų rūšimis, įskaitant Kinijos baltuosius delfinus.