aA
Vaizdo žaidimų pakilimas pavertė „Fortnite“ socialiniu fenomenu, elektroninį sportą – NFL varžovu, o mygtukų maigymą – didesniu verslu nei Holivudas. Tačiau vienas analitikos veteranas tvirtina, kad pirmą kartą per ketvirtį amžiaus žaidimų pramonei gresia nuosmukis.
Vaizdo žaidimas
© Shutterstock

Pajamos iš vaizdo žaidimų netrukus turėtų patirtį pirmąjį nuosmukį nuo 1995 m., o šiais metais pardavimai turėtų nukristi 1 proc. ir siekti 136,5 milijardus dolerių, teigia Pelhamas Smithersas, Londone įsikūrusios tyrimų bendrovės „Pelham Smithers“ vadovas. Jis kaltina griežtėjantį Kinijos požiūrį į žaidimų tvirtinimą, įspūdingų konsolių hitų trūkumą ir žaidėjų pervargimą nuo tokių karališkų mūšių kaip „Fortnite“.

P. Smithersas, apie žaidimų pramonę pradėjęs rašyti 9-ojo dešimtmečio pabaigoje, atkreipia dėmesį į pastaruoju metu smarkiai nukritusias „Tencent Holdings Ltd.“ ir „Electronics Arts Inc.“ akcijas kaip įrodymą, kad yra teisus. Analitikas numato, kad nuosmukis truks bent jau iki 2020 m.

„Dėlionės dalys niekaip nesusideda, todėl įtariame, kad 2019 m. vaizdo žaidimų rinka susitrauks, – prognozuoja P. Smithersas. – Vaizdo žaidimų akcijų išpardavimas leidžia spėti, kad mūsų požiūris yra teisingas“.

Vaizdo žaidimai
Vaizdo žaidimai
© Bloomberg

P. Smithersas – pirmasis, kuris pripažįsta rinkai gresiančią riziką, tuo tarpu jo konkurentai „Goldman Sachs Group Inc.“ ir „Nomura Holdings Inc.“ vis dar prognozuoja žaidimų pramonės augimą; optimistinės pozicijos laikosi ir „Morgan Stanley“. Tačiau P. Smithersas yra buvęs teisus ir anksčiau: prieš dešimtmetį jis numatė „Nintendo Co.“ nuosmukį: tuo metu jo prognozės buvo sutiktos nepatikliai, tačiau vėliau pasirodė visiškai pagrįstos.

Be to, šį sykį jis nėra vienintelis: tyrimų įmonė „Newzoo“ neseniai 2-3 proc. sumažino savo 2018 ir 2019 metų pelno prognozes, nurodydama silpnėjančią mobiliųjų žaidimų rinką. Šią savaitę IDC pareiškė, kad Kinijos žaidimų rinkos augimas 2018 m. sulėtėjo iki 5 proc. – nors pradedant 2014 m. kasmet išaugdavo 20 proc.

„Rinkoje trūksta šviežių, novatoriškų žaidimų, kurie pakeistų dabartinius, jau senstančius bestselerius, – lapkritį savo tinklaraštyje rašė „Newzoo“ įkūrėjas Peteris Warmanas. – Jau kurį laiką esame sunerimę dėl pasaulinio mobiliųjų žaidimų rinkos augimo tempo“.

Panagrinėkime svarbiausius P. Smitherso argumentus:

Mobiliųjų žaidimų pajamos (49 proc. visos pramonės) mažės, nes Kinijai, didžiausiai pasaulyje išmaniųjų telefonų rinkai, gresia 10 proc. nuosmukis, susijęs su sugriežtėjusiu Pekino žaidimų tvirtinimu, prognozuoja P. Smithersas. JAV ir Japonijos mobiliųjų žaidimų rinkose pakilimo taip pat nenumatoma, tad skirtumo jos neatpirks. Konsolės (19 proc.) sunkiai pakartos 2018 m. rekordą: pernai buvo išleista daugybė bestselerių, įskaitant „Red Dead Redemption 2“, „God of War“, „Spider-Man“ ir „Super Smash Bros. Ultimate“.

„PlayStation 4“ ir „Xbox One“ konsolių senėjimas taip pat prisidės prie nuosmukio. „Jeigu „PlayStation 5“ pasirodys 2020 m. gale, tai bus puiki žinia 2021-iesiems, bet prasta 2020 m.“, – svarsto analitikas. Kompiuteriniai žaidimai (25 proc.) irgi kris, nes žaidėjai praranda susidomėjimą tokiais herojiškais žaidimais kaip „Fortnite“ ir „PlayerUnknown's Battlegrounds“ (PUBG), kurie šiandien turi mažiau vartotojų nei prieš metus, teigia P. Smithersas. Formatas išpopuliarėjo 2017 m.

Vaizdo žaidimai
Vaizdo žaidimai
© Bloomberg

Pesimizmą kursto investuotojų svarstymai, ar praėjusių metų žaidimų akcijų išpardavimas – laikinas regresas po daugiamečio „bulių bėgimo“, ar grėsmingas įspėjamasis ženklas pramonei. Po pernykščio rinkos vertės išsipūtimo iki beveik 1 trilijono dolerių, 30 didžiausių viešai parduodamų žaidimų leidėjų, įskaitant „Tencent“, kartu sudėjus jau prarado 247 milijardus dolerių, remiantis „Bloomberg“ surinktais duomenimis.

Neskaitant sugriežtėjusios Pekino politikos, investuotojus neramino lėtesni nei tikėtasi „Nintendo Switch“ pardavimai, žaidimų priklausomybės ir piniginių praktikų, pvz., loterijos dėžių (angl. loot box) reguliavimo kontrolė ir netikrumas dėl „Electronics Arts“ ir „Activision Blizzard“ akcijų. P. Smithersas prognozuoja dar didesnį silpimą, rinkai prisitaikant prie naujos tikrovės.

„Nesu tikras, ar kai kurios iš pačių brangiausių akcijų jau atsistatė, – teigia jis. – „Electronics Arts“ vis dar atrodo brangus. „Capcom“ vis dar atrodo brangus“.

Bet viskas nėra taip jau baisu. P. Smithersas prognozuoja, kad su virtualia realybe susijusios pajamos išaugs dvigubai – nuo 4 milijardų dolerių 2018 m. iki 8 milijardų dolerių 2020 m. Jis pradėjo pozityviau žiūrėti į „Nintendo“, kuri, jo teigimu, ilgainiui išloš dėl pramonės perėjimo prie žaidimų debesyse. Be to, jį džiugina elektroninis sportas: vėlų vakarą kalbėdamas su žurnalistu telefonu, analitikas stebėjo šių metų PUBG čempionato kvalifikacines rungtynes.

„Aš rimtai „sėdau“ ant esporto, – sako jis. – Nėra nieko į jį panašaus. Ir tai sako žmogus, tris dešimtmečius rašantis apie žaidimų pramonę“.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vašingtonui grūmojant, socialinių tinklų milžinai puola slėptis

„Facebook Inc.“ garsiai giria savo naująjį planą integruoti pranešimų siuntimo produktus ir...

Penkeri metai po okupacijos: Krymas Rusijai kainavo nesuvokiamą sumą (1268)

Praėjo pusė dešimtmečio nuo tada, kai Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aneksavo Ukrainos...

Lionel Laurent. Milijardierius įsigyja bilietą į Paryžiaus elitą (1)

Mes gyvename auksiniame sutelktos valdžios, pinigų bei įtakos pasaulyje, ir nieko nėra geresnio,...

Holivudas pasiūlo daugiau darbo vietų nei žemės ūkis ar kalnakasyba (3)

Jungtinių Valstijų televizijos bei kino pramonė tampa „didesnio kalibro“ darbdave nei žemės...

„Google“ ne juokais susidomėjo kompiuteriniais žaidimais: galingu pareiškimu žengia į rinką (8)

„ Google “ ne juokais susidomėjo kompiuteriniais žaidimais. „ Alphabet Inc.“ padalinys...

Top naujienos

Jei norite būti sveiki ir energingi – skubėkite į pievas: pirmieji žalumynai – patys naudingiausi (8)

Jei norite būti sveiki bei energingi pavasarį, žolininkai ragina skubėti į pievas, kuriose jau...

„Neįmanoma misija“ virsta įmanoma? Realūs scenarijai, kurie pamėtėtų „Žalgirį“ į Eurolygos TOP-8 (53)

„Neįmanoma misija“ – vienas garsiausių veiksmo filmų pasaulyje, kurį sudaro šešios dalys....

Tikrasis tuštėjančių Lietuvos regionų veidas: iš 300 eurų pensijos pragyvena dviese, emigracija naikina viską (637)

„Lietuvos regionai miršta“, – DELFI lankantis Utenos rajone sakė jo gyventojai. Pasak jų,...

Vašingtonui grūmojant, socialinių tinklų milžinai puola slėptis

„Facebook Inc.“ garsiai giria savo naująjį planą integruoti pranešimų siuntimo produktus ir...

Theresos May problema, vedanti į blogiausią scenarijų: ją išsprendus krizė baigtųsi akimirksniu (153)

Vienintelis būdas išsivaduoti iš krizės gniaužtų – sugebėti sutelkti parlamento daugumą,...

Sprendimas, galintis atverti Pandoros skrynią: rizikuoja pateisinti kitų šalių ekspancionizmą (12)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas vėl laužo diplomatines normas, šįkart – paremdamas Izraelio...

Šeštadienį Lietuvoje prasidės elektromagnetinė audra: ragina pasisaugoti turinčius širdies problemų (49)

Mokslininkų duomenys rodo, kad šeštadienį, apie 15 valandą, Lietuvą pasieks elektromagnetinis...

Kuri mitybos sistema geresnė – ketogeninė ar Viduržemio jūros regiono? (3)

Prieš gardžiuodamiesi sviestu ir kumpiu, išsiaiškinkime, ar populiarioji ketogeninė dieta –...

Vilniaus centre gyvenančią moterį papiktino registracijos į mokyklas sistema (6)

Gyvename Vilniaus centre. Nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. mūsų vaikas turėtų pradėti lankyti pirmą...