aA
Vaizdo žaidimų pakilimas pavertė „Fortnite“ socialiniu fenomenu, elektroninį sportą – NFL varžovu, o mygtukų maigymą – didesniu verslu nei Holivudas. Tačiau vienas analitikos veteranas tvirtina, kad pirmą kartą per ketvirtį amžiaus žaidimų pramonei gresia nuosmukis.
Vaizdo žaidimas
© Shutterstock

Pajamos iš vaizdo žaidimų netrukus turėtų patirtį pirmąjį nuosmukį nuo 1995 m., o šiais metais pardavimai turėtų nukristi 1 proc. ir siekti 136,5 milijardus dolerių, teigia Pelhamas Smithersas, Londone įsikūrusios tyrimų bendrovės „Pelham Smithers“ vadovas. Jis kaltina griežtėjantį Kinijos požiūrį į žaidimų tvirtinimą, įspūdingų konsolių hitų trūkumą ir žaidėjų pervargimą nuo tokių karališkų mūšių kaip „Fortnite“.

P. Smithersas, apie žaidimų pramonę pradėjęs rašyti 9-ojo dešimtmečio pabaigoje, atkreipia dėmesį į pastaruoju metu smarkiai nukritusias „Tencent Holdings Ltd.“ ir „Electronics Arts Inc.“ akcijas kaip įrodymą, kad yra teisus. Analitikas numato, kad nuosmukis truks bent jau iki 2020 m.

„Dėlionės dalys niekaip nesusideda, todėl įtariame, kad 2019 m. vaizdo žaidimų rinka susitrauks, – prognozuoja P. Smithersas. – Vaizdo žaidimų akcijų išpardavimas leidžia spėti, kad mūsų požiūris yra teisingas“.

Vaizdo žaidimai
Vaizdo žaidimai
© Bloomberg

P. Smithersas – pirmasis, kuris pripažįsta rinkai gresiančią riziką, tuo tarpu jo konkurentai „Goldman Sachs Group Inc.“ ir „Nomura Holdings Inc.“ vis dar prognozuoja žaidimų pramonės augimą; optimistinės pozicijos laikosi ir „Morgan Stanley“. Tačiau P. Smithersas yra buvęs teisus ir anksčiau: prieš dešimtmetį jis numatė „Nintendo Co.“ nuosmukį: tuo metu jo prognozės buvo sutiktos nepatikliai, tačiau vėliau pasirodė visiškai pagrįstos.

Be to, šį sykį jis nėra vienintelis: tyrimų įmonė „Newzoo“ neseniai 2-3 proc. sumažino savo 2018 ir 2019 metų pelno prognozes, nurodydama silpnėjančią mobiliųjų žaidimų rinką. Šią savaitę IDC pareiškė, kad Kinijos žaidimų rinkos augimas 2018 m. sulėtėjo iki 5 proc. – nors pradedant 2014 m. kasmet išaugdavo 20 proc.

„Rinkoje trūksta šviežių, novatoriškų žaidimų, kurie pakeistų dabartinius, jau senstančius bestselerius, – lapkritį savo tinklaraštyje rašė „Newzoo“ įkūrėjas Peteris Warmanas. – Jau kurį laiką esame sunerimę dėl pasaulinio mobiliųjų žaidimų rinkos augimo tempo“.

Panagrinėkime svarbiausius P. Smitherso argumentus:

Mobiliųjų žaidimų pajamos (49 proc. visos pramonės) mažės, nes Kinijai, didžiausiai pasaulyje išmaniųjų telefonų rinkai, gresia 10 proc. nuosmukis, susijęs su sugriežtėjusiu Pekino žaidimų tvirtinimu, prognozuoja P. Smithersas. JAV ir Japonijos mobiliųjų žaidimų rinkose pakilimo taip pat nenumatoma, tad skirtumo jos neatpirks. Konsolės (19 proc.) sunkiai pakartos 2018 m. rekordą: pernai buvo išleista daugybė bestselerių, įskaitant „Red Dead Redemption 2“, „God of War“, „Spider-Man“ ir „Super Smash Bros. Ultimate“.

„PlayStation 4“ ir „Xbox One“ konsolių senėjimas taip pat prisidės prie nuosmukio. „Jeigu „PlayStation 5“ pasirodys 2020 m. gale, tai bus puiki žinia 2021-iesiems, bet prasta 2020 m.“, – svarsto analitikas. Kompiuteriniai žaidimai (25 proc.) irgi kris, nes žaidėjai praranda susidomėjimą tokiais herojiškais žaidimais kaip „Fortnite“ ir „PlayerUnknown's Battlegrounds“ (PUBG), kurie šiandien turi mažiau vartotojų nei prieš metus, teigia P. Smithersas. Formatas išpopuliarėjo 2017 m.

Vaizdo žaidimai
Vaizdo žaidimai
© Bloomberg

Pesimizmą kursto investuotojų svarstymai, ar praėjusių metų žaidimų akcijų išpardavimas – laikinas regresas po daugiamečio „bulių bėgimo“, ar grėsmingas įspėjamasis ženklas pramonei. Po pernykščio rinkos vertės išsipūtimo iki beveik 1 trilijono dolerių, 30 didžiausių viešai parduodamų žaidimų leidėjų, įskaitant „Tencent“, kartu sudėjus jau prarado 247 milijardus dolerių, remiantis „Bloomberg“ surinktais duomenimis.

Neskaitant sugriežtėjusios Pekino politikos, investuotojus neramino lėtesni nei tikėtasi „Nintendo Switch“ pardavimai, žaidimų priklausomybės ir piniginių praktikų, pvz., loterijos dėžių (angl. loot box) reguliavimo kontrolė ir netikrumas dėl „Electronics Arts“ ir „Activision Blizzard“ akcijų. P. Smithersas prognozuoja dar didesnį silpimą, rinkai prisitaikant prie naujos tikrovės.

„Nesu tikras, ar kai kurios iš pačių brangiausių akcijų jau atsistatė, – teigia jis. – „Electronics Arts“ vis dar atrodo brangus. „Capcom“ vis dar atrodo brangus“.

Bet viskas nėra taip jau baisu. P. Smithersas prognozuoja, kad su virtualia realybe susijusios pajamos išaugs dvigubai – nuo 4 milijardų dolerių 2018 m. iki 8 milijardų dolerių 2020 m. Jis pradėjo pozityviau žiūrėti į „Nintendo“, kuri, jo teigimu, ilgainiui išloš dėl pramonės perėjimo prie žaidimų debesyse. Be to, jį džiugina elektroninis sportas: vėlų vakarą kalbėdamas su žurnalistu telefonu, analitikas stebėjo šių metų PUBG čempionato kvalifikacines rungtynes.

„Aš rimtai „sėdau“ ant esporto, – sako jis. – Nėra nieko į jį panašaus. Ir tai sako žmogus, tris dešimtmečius rašantis apie žaidimų pramonę“.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rusijos ir Saudo Arabijos santykiai: viskas vyksta ne taip, kaip tikėjosi rusai (143)

Pirmadieninis Rusijos prezidento Vladimiro Putino vizitas Saudo Arabijoje – antrasis po jo atėjimo...

Pramonę drebina laboratorijoje užauginti deimantai

Laboratorijoje užauginti deimantai, jau nebe pirmą dešimtmetį tiekiami kaip nebrangi iškastinių...

Putinas vyksta į Saudo Arabiją, ši jam turi 2 mlrd. dolerių dovaną (205)

Pasak Rusijos tiesioginių investicijų fondo (RDIF) vadovo, Saudo Arabija sutiks investuoti...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (156)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Gibraltare – sumaištis: baiminasi, kad netrūktų būtiniausių prekių (44)

Fabianui Picardo tapus Gibraltaro, Jungtinės Karalystės kolonializmo laikotarpį menančio uolėtojo...

Top naujienos

Ekspertas: toks Trumpo požiūris turėtų kelti nerimą ir Lietuvai (250)

„Visa tai kelia labai daug rimtų klausimų dėl NATO kaip Aljanso darnos ir dėl to, kiek dar...

Nužudytas 22-omis bausmėmis iki gyvos galvos nuteistas pedofilas: tvirkino 200 vaikų, vaizdus platino internete (156)

2016 m. Richardui Huckle‘ui buvo skirta 22 laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmės už 200...

Naktiniame bare apsvaiginta mergina kreipėsi į kaunietes: būkite atsargios (68)

Portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė istorija apie neseniai viename Kauno naktiniame...

„Partizan“ strategas piktai reagavo į klausimą apie Landale'ą: nematau prasmės apie jį kalbėti (2)

Belgrado „Partizan“ į Vilnių atvyko su buvusiu vietos publikos numylėtiniu Artiomu...

Priežastys, dėl kurių sutuoktinį gali nustoti dominti seksas (10)

Romantiški įsimylėjėliai ir ką tik susituokę žmonės varsto vieni kitus aistringais...

Po garsiausias Balkanų šalies vietas keliavę lietuviai patarė, kur nevykti silpnesnių nervų žmonėms (19)

Prieš kelionę į Bosniją kažkur skaičiau, kad nepaisant šalies gamtos grožio, įdomiausias jos...

Ši liga žmogų naikina tyliai: iš pažiūros nekaltas rankų drebėjimas – rimtos bėdos ženklas (6)

Parkinsono liga – tai neurologinė liga, kurios metu nyksta tam tikros galvos smegenų srities,...

Žinomas verslininkas Liudvikas Andriulis prabilo apie vaikystėje patirtus sunkumus

Verslininkas Liudvikas Andriulis prieš keletą metų tapo itin žinomas dėl savo aštrių...

Ingrida Martinkėnaitė: kaip neprarasti motyvacijos (8)

Prisižadėjote sau per šiuos metus nubėgti gausybę kilometrų, numesti tuos likusius penkis...