Jungtinės Karalystės planas 2030 m. uždrausti automobilius, neturinčius galimybės krautis elektra, ir Vokietijos ketveriems metams pratęstos subsidijos elektrinėms transporto priemonėms atspindi vyriausybių taikomą didaktinį požiūrį, raginantį automobilių kompanijas pereiti prie akumuliatorių. Reguliavimo spaudimas jau padėjo elektromobiliams užimti didesnę keleivinių automobilių pardavimo dalį Europoje nei bet kurioje kitoje išsivysčiusioje automobilių rinkoje pasaulyje.

Pramonė kreipiasi į vyriausybes su pagalbos prašymu, nes dėl pandemijos pardavimai vėl krenta. Bus ir trūkumų: jei automobilių, naudojančių akumuliatorius, gamybai reikės mažiau darbuotojų, artimiausiais metais bus prarasta dešimtys tūkstančių darbo vietų. Ir nors kaštai mažėja, elektromobiliai dar daugelį metų nepasieks kainų pariteto su benzinu ir dyzelinu varomais automobiliais, prie kurių pirkėjai yra įpratę.

„Vidaus degimo variklių dienos Europoje jau suskaičiuotos, – telefonu sakė „BloombergNEF“ pažangaus transporto vadovas Colinas McKerracheris. – Nors šitokia politika skatina pasiūlą, elektrinių transporto priemonių paklausa taip pat reali. Žmonės, kurie perka elektromobilius, juos dievina.“

Politiniai manevrai, skatinantys Europos elektromobilių pardavimus, pradeda traukti akumuliatorių gamybos investicijas, kurios iki šiol nebuvo pakankamos. Kinijos „SVolt Energy Technology Co.“ antradienį pranešė, kad per ateinančius metus prisijungs prie didesnio kolegos „Contemporary Amperex Technology Ltd.“ ir atidarys gamyklą Vokietijoje. „Tesla Inc.“ elementų tiekėjas „Panasonic Corp.“ taip pat svarsto pradėti akumuliatorių verslą Norvegijoje.

„BMW AG“ trečiadienį pranešė, kad išleis 400 milijonų eurų elektromobilių surinkimo linijai savo pagrindinėje Miuncheno gamykloje. Iki 2022 m. pabaigos kiekviena Vokietijos gamykla gamins mažiausiai vieną visiškai elektrinę transporto priemonę.

Nors Jungtinė Karalystė dešimtmečiu atideda draudimą naudoti benzinu ir dyzelinu varomus automobilius, jos 10 taškų planas paskatinti „žaliąją pramonės revoliuciją“ apima ne vien draudimus. Ministras pirmininkas Borisas Johnsonas paskelbė beveik 2,4 milijardo svarų sterlingų subsidijas ir paramą įkrovimo infrastruktūrai, elektromobilių plėtrai ir gamybai.

Tokia parama tik iš dalies kompensuos „Brexit“ neapibrėžtumą, apėmusį visą pramonę, ir nė iš tolo neprilygs Vokietijos siūlomai pagalbai. Kanclerės Angelos Merkel vyriausybė automobilių gamintojams ir tiekėjams siūlo 5 milijardus eurų, kuriais tikimasi padėti įveikti koronaviruso krizę ir investuoti į elektromobilius.

Vokietija tampa lyderiaujančia e-mobilumo rinka! – „LinkedIn“ įraše paskelbė „Volkswagen AG“ generalinis direktorius Herbertas Diessas. – Federalinės vyriausybės planas elektrifikuoti privatų transportą iš tiesų veikia“, – pažymėjo jis ir nurodė, kad elektriniai ir įkraunami automobiliai užima 17,5 proc. rinkos.

Kiti pramonės atstovai – ne tokie optimistai. Elektromobilių pardavimai Jungtinėje Karalystėje siekia tik 5 proc., jų kainos per aukštos, o įkrovimo infrastruktūros trūkumas riboja susidomėjimą, sakė Mike’as Hawesas, Automobilių gamintojų ir prekybininkų draugijos generalinis direktorius. „Visi mūsų pokalbiai su klientais, vairuotojais, sukasi apie įkrovimo galimybes“, – interviu „Bloomberg Television“ pažymėjo M. Hawesas.

Automobilių gamintojai panašiai sureagavo rugsėjį po to, kai Europos Sąjunga paskelbė planus nustatyti griežtesnes išmetamųjų teršalų ribas kitam dešimtmečiui. Pasak Europos Komisijos, norint sumažinti anglies dioksido išmetimą 55 proc. (lyginant su 1990 m. lygiu), o ne anksčiau planuotais 40 proc., automobilių gamintojai privalo palaipsniui atsisakyti vidaus degimo variklių.

Nors elektromobiliai, įskaitant „Tesla Model 3“, „VW ID.3“ ir „Renault Zoe“, sutinkami palankiai, Jungtinės Karalystės automobilių gamintojui „Jaguar Land Rover“ sunkiai sekasi parduoti savo elektrinį krosoverį „I-Pace“. Elektriniai ir hibridiniai automobiliai praėjusį ketvirtį sudarė vos 6 proc. visų pardavimų.

„Ne mūsų darbas ginti vidaus degimo variklį, – pabrėžė „BMW“ generalinis direktorius Oliveris Zipse trečiadienio renginyje, kurį suorganizavo laikraštis „Sueddeutsche Zeitung“. – Gaminsime tai, ką norės pirkti klientas.“