Maisto produktų pardavimas paspartėjo gegužės pabaigoje ir birželio pradžioje, rodo „Nielsen“ duomenys, cituojami „Morgan Stanley“ pranešime.

Augimas vyksta nepaisant to, kad restoranų pajamos balandžio mėnesį pirmą kartą per visą pandemiją ėmė kilti. O maisto prekių parduotuvėse kainos, palyginus su ikipandeminėmis, padidėjo vidutiniškai 15 proc. Daugiau nei trečdalis amerikiečių pirmąjį metų ketvirtį teigė, kad ir toliau perka daugiau maisto produktų, ir tik 8 proc. atsakė, kad perka mažiau, rodo „Jungle Scout“ atlikta apklausa.

Tokia situacija suglumino analitikus, kurie tikėjosi, kad paskiepytiems amerikiečiams grįžtant į biurus, restoranus ir vėl keliaujant, maisto prekių pardavimai pradės mažėti. To negalima paaiškinti infliacija, nes maisto prekių pardavėjai taip pat grįžta prie įprastos nuolaidų praktikos, kuri iš dalies kompensuoja kainų kėlimą. Maisto prekių pardavimas vieneto lygiu, neįtraukiant infliacijos poveikio, išliko stabilus.

„Tai stebina, turint omenyje, kad ekonomika vėl atsidaro, – pažymėjo „Morgan Stanley“ analitikas Simeonas Gutmanas. – Manome, stebisi ir rinka, kuri tikėjosi didesnių maisto prekių atsargų.“

„Kroger Co.“ yra naujausias šios tendencijos laimėtojas: kompanija birželio 17 d. padidino savo visų metų pardavimo ir pelno prognozes, nes pirmojo ketvirčio pajamos buvo geresnės nei tikėtasi. Akcijos pakilo daugiausia per beveik penkis mėnesius. „Walmart Inc.“, didžiausia šalies maisto prekių parduotuvė, ir „Target Corp.“ šiais metais taip pat džiaugėsi aktyviu maisto produktų pardavimu.

Du trečdaliai žmonių teigė, kad per savaitę įsigyja tiek pat maisto prekių, kaip ir pačiame pandemijos įkarštyje, rodo „CivicScience“ šią savaitę „Bloomberg News“ užsakymu atlikta apklausa.

„Žmonės ir toliau valgo namuose daugiau nei prieš „Covid“, – susitikime su analitikais kalbėjo „Kroger“ generalinis direktorius Rodney McMullenas. „Kroger“ atliktoje pirkėjų apklausoje 92 proc. teigė, kad jiems patinka ruošti maistą taip pat ar labiau nei prieš pandemiją. „Jie vis dar gamina daugiau nei prieš „Covid“ ir perka daugiau aukščiausios kokybės produktų.“

Galimybės apsipirkti internetu

Viena iš maisto produktų pardavimo augimo priežasčių yra ta, kad užsisakant internetu lengviau nusipirkti daugiau, o pristatymo į namus galimybės pašalino vargą tempti prekes per parduotuvę ir mokėti kasoje. Maždaug ketvirtadalis suaugusiųjų teigė, kad visus ar didžiąją dalį maisto produktų perka internetu, palyginti su 14 proc. praėjusiais metais, rodo „Coresight Research“.

Kitas maisto prekių pardavimo katalizatorius – pasirengimo jausmas, išlikęs po praėjusių metų karantinų, kai buvo sunku gauti daugelį būtiniausių produktų. Pilniau nei įprastai prikrauti podėliai atspindi „tam tikrą atsargumą ir galbūt įsišaknijusius įpročius dėl ilgalaikio sėdėjimo namuose“, pastebėjo S. Gutmanas.

Vis dėlto ši tendencija gali pasikeisti, nes atsidarymo mastas plečiasi. Niujorkas ir Kalifornija praėjusią savaitę panaikino daugumą „Covid-19“ apribojimų, taigi galima tikėtis daugiau išlaidų restoranuose ir kitose vietose už namų ribų.

Namų ūkių podėliuose taip pat liko daugybė būtiniausių produktų. Ypač gausiai sukauptos prekės, kurias JAV suaugusieji vis dar naudoja, yra popieriaus gaminiai, tokie kaip tualetinis popierius ir popieriniai rankšluosčiai, rodo praėjusį mėnesį „Morning Consult“ „Bloomberg News“ užsakymu atlikta apklausa. Daugiau nei ketvirtadalis amerikiečių teigė, kad pandemijos pradžioje sukaupė konservuotų sriubų ir džiovintų maisto produktų atsargas, kurių nepanaudojo.

„Ateinančiais mėnesiais pastebėsite, kad palaipsniui augs išlaidos kelionėms ir laisvalaikiui, o tai atsitiks maisto prekių mažmenininkų sąskaita, – telefonu sakė „Edward Jones“ analitikas Brianas Yarbrough. – Jei dažniau valgysite restoranuose ir vis tiek pirksite po penkis maišus ryžių, kažkuriuo metu tiesiog nebeturėsite jiems vietos.“