aA
Suvokdami, kad didžioji verslo dalis galės būti vykdoma tik kartu su painiu testavimo ir karantino apribojimų asortimentu, daugelis žmonių neplanuoja atnaujinti įprastų kelionių maršrutų net ir atslūgus koronaviruso pandemijai, rodo Londone įsikūrusios bendrovės „Inmarsat“ atliktas tyrimas.
Lėktuvas
Lėktuvas
© Shutterstock

Net 83 proc. keleivių visame pasaulyje neketina grįžti prie savo ankstesnių keliavimo įpročių, o 31 proc. nuo šiol rečiau rinksis lėktuvą, parodė antradienį paskelbta maždaug 10 000 dažnai skraidančių asmenų apklausa. Tik šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis žmonių Azijos ir Ramiojo vandenyno regione teigė, kad nebijo užsikrėsti ir per artimiausius šešis mėnesius ruošiasi skristi lėktuvu.

Kai šių metų pradžioje COVID-19 paskatino uždaryti tarptautines sienas ir centrinius verslo rajonus, didžioji dalis pasaulio gyventojų, išskyrus būtinųjų paslaugų teikėjus, buvo priversti pradėti dirbti nuotoliniu būdu. Reaguodamos į ekonominį koronaviruso poveikį, kompanijos gerokai apkarpė biudžetus įvairioms išlaidoms, įskaitant keliones. Daugelis firmų pastebėjo, kad dirbant iš namų produktyvumas netgi padidėjo, keldamos klausimą, ar žmonėms iš tiesų būtina kasdien važiuoti į biurą.

„Ilgai sėdėjome namuose, jau įpratome tęsti verslą virtualiai, – teigė Chrisas Rogersonas, „Inmarsat Aviation“ pasaulinių pardavimų viceprezidentas. – Verslo kelionių apmažės, nes jau įpratome, kad bendravimas vis dažniau tampa skaitmeninis, taigi aviakompanijoms teks prie to prisitaikyti.“

Skaitmeninės naujovės

Tai dar viena liūdna žinia vežėjams. Verslo kelionės didžiausioms oro linijoms atneša nuo 55 iki 75 proc. viso pelno ir vos 10 proc. keleivių, nes verslo keliautojai dažniau perka aukštesnės klasės arba kompensuojamus bilietus. Jau dabar avialinijos visame pasaulyje atleido šimtus tūkstančių darbuotojų. Tarptautinės oro transporto asociacijos duomenimis, pramonės nuostoliai 2020 m. viršys 84 milijardus dolerių.

Tiems, kurių nenoras skraidyti pirmiausia kyla iš infekcijos baimės, skaitmeninės skrydžių naujovės turėtų būti ypač svarbios, nustatė „Inmarsat“ tyrimas. Šios naujovės apima tokius dalykus kaip galimybė iš anksto užsisakyti maistą (bekontaktis maitinimas), pramogos skrydžio metu per asmeninį prietaisą, bekontaktės mokėjimo sistemos ir veido atpažinimo technologijos.

„Klasikiniai interakcijos taškai lėktuve laikui bėgant keičiasi ir vaidina svarbų vaidmenį užtikrinant, kad skrydžio patirtis būtų kuo saugesnė, – pažymėjo Ch. Rogersonas. – Žmones traukia skaitmeninis pasaulis, jie jau įpratę tokiu būdu bendrauti ir žemėje.“

Nenuspėjamas sienų uždarymas ir painūs saugos protokolai skirtingose šalyse – tai dar viena priežastis, kodėl žmonės neskuba keliauti.

„Yra daug dalykų, kurių reikia, kad kelionės vėl būtų tokio pat masto, kokį matėme 2019-aisiais“, – teigė Ch. Rogersonas. Vyriausybė taip pat turės atlikti svarbų vaidmenį nusprendžiant, kaip geriausia valdyti didelį žmonių, atvykstančių į oro uostą, skaičių, sakė jis.

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
2.4167

Jungtinei Karalystei – Izraelio pamoka dėl COVID-19

Jungtinėje Karalystėje vėl sparčiai plintant COVID-19 , pareigūnams vertėtų atsigręžti į...

Tiekimo krizės kurstoma infliacija kelia neišsprendžiamą problemą (13)

Pasaulio ekonomikos išgyvenama tiekimo krizė kursto tokį spartų infliacijos tempą, jog centriniai...

David Goodman, Emily Ashton | D+

Didžioji Britanija žiemą pasitinka su dar gilesne problema: gresia pragyvenimo išlaidų krizė

Devyniolika mėnesių bandžiusi atremti COVID-19 ir išsaugoti darbo vietas bei versloves,...

Po naujausių pranešimų apie Kinijos karinius pajėgumus – nerimas JAV: neturime žalio supratimo, kaip jiems tai pavyko (1008)

Spalio 16 d. britų laikraštis „The Financial Times“ (FT) pranešė, kad Kinija išbandė...

BMW praleido progą pamaloninti pirkėjus Kinijoje dėl neįprastos priežasties: kaltas dainavimas automobilyje

„ BMW AG“ retai sulaukia tokio klausimo Vakarų šalių autosalonuose, tačiau vis dažniau jį...

Top naujienos

Migrantai į Lenkiją veržėsi jėga, jiems talkino ir baltarusiai (24)

Lenkijos sienos apsaugos tarnyba pranešė apie migrantų bandymą jėga prasiveržti per sieną....

Šūviais į apsauginį įtariamo vyro feisbuke – raginimai ginkluotis: ei, mentai, ir ką jūs man padarysit? (150)

„Ei, mentai . Vaikštinėju visur be kaukės. Ir ką jūs man padarysit?“ - savo feisbuko...

Vaistinės po ribojimų sugriežtinimo: tiek pykčio dar niekada nebuvome sulaukę (179)

Nuo penktadienio vaistinės e, kuriose priimami pacientai ir be galimybių paso, vienam pirkėjui...

Primena, kad darbuotojų laukia ilgasis savaitgalis – truks 4 dienas šiemet laukia dar vienas ilgasis savaitgalis (2)

Dirbančiųjų kitą savaitgalį laukia tikra atgaiva – bus galima pasimėgauti net 4 dienų ilguoju...

Incidentas garsiame Vilniaus kvartale: aidėjo šūviai, iškviestos gausios policijos pajėgos įtariamasis neblaivus (167)

Pirmadienį specialiosios tarnybos sulėkė į Kauno gatvę Vilniuje . Pranešama apie ginkluotą...

Valdantieji siūlo valstybės lėšomis rezidentūrą baigusiems medikams atidirbti Lietuvoje (7)

Siūloma, kad valstybės lėšomis rezidentūros studijas baigę medikai turėtų kelerius metus...

Kelių finansavimo reforma: apie asfaltuojamus žvyrkelius savivaldybės turės paskelbti iš anksto (18)

Seimui pateiktoje kelių finansavimo reformoje, be kita ko, numatyti su vietinės reikšmės...

Koronavirusas pasiglemžė Kėdainių progminazijos mokytojos gyvybę

Kėdainių „Ryto“ progimnazijoje – skaudus įvykis. Užsikrėtusi koronavirusu , paskutiniu...

Ramūnas Bogdanas. Kaip sekasi talibams?

Prieš porą mėnesių per pasaulį ūžtelėjo nuotraukomis iliustruotos informacijos banga, kaip...

Pagaliau „Žalgirio“ stovykloje – pozityvesnės naujienos (8)

Kauno „Žalgirio“ stovykloje galų gale yra ir geresnių žinių. Antradienį Tel Avive...