Bloomberg NEF“ ir transporto brokerio „Poten & Partners Inc.“ duomenimis, praėjusių metų 37 proc. nuosmukis ir užsitęsusi neigiama perspektyva – akivaizdus kontrastas regiono dvejus metus kilusiai SGD paklausai, kuri viršijo pasaulinį augimą. Manoma, kad Artimieji Rytai mažiausiai aštuonerius ateinančius metus sudarys mažiau nei 4 proc. viso pasaulio importo.

Artimuosiuose Rytuose tėra penki SGD importuotojai – Egiptas, Kuveitas, Jordanija, Jungtiniai Arabų Emyratai ir Izraelis. Tikimasi, kad prie šios grupės šiemet prisijungs ir Bahreinas.

Kodėl SGD importas krenta?

Naujai atrasti dujų telkiniai Egipte ir JAE sumažino suskystintų dujų poreikį, o Jordanija padidino pigesnį dujotiekio importą. „Vidaus dujų ištekliai buvo pagrindinė priežastis, dėl kurios SGD importas susilpnėjo“, – teigia BNEF vyresnysis teisininkas Fauziah Marzuki. Vietinės gamybos „dujoms visada bus teikiama pirmenybė prieš importuotas – žinoma, tam tikrų kaštų parametrų ribose“.
LNG

Kuriose šalyse importo nuosmukis didžiausias?

Egiptas, pagrindinis regiono SGD importuotojas 2016 ir 2017 metais, šiemet sustabdys pirkimus ir gali atnaujinti eksportą, nes vidaus atsargos ženkliai išaugo, atradus milžinišką Zohro dujų telkinį. Jordanija labiau remsis dujotiekio importu iš Egipto, o tai reikštų sumažėjusį SGD poreikį. Remiantis BNEF prognozėmis, Bahreinas, vienintelė šalis, kuri 2019 m. importuos daugiau SGD, nepasieks reikšmingų importo apimčių iki 2022 m.
LNG

Ką tai reiškia Kataro eksportui?

Didžiausias pasaulyje SGD eksportuotojas Kataras nuo 2016 m. sustiprino savo poziciją mažėjančioje Artimųjų Rytų rinkoje. Egipto pasitraukimas iš scenos šiam jo statusui greičiausiai pakenks. Praėjusiais metais beveik pusė Egipto importuojamų dujų buvo iš Kataro. Vis dėlto regionas nėra pagrindinė Kataro rinka, o paklausos augimas Azijoje su kaupu kompensuos mažėjančią Artimųjų Rytų rinką.
LNG

Kaip tai paveiks pasaulines rinkas?

SGD importas Artimuosiuose Rytuose nublanksta prieš Azijos importo apimtis. Tikimasi, kad iki 2030 m. degalų pasiūla – su JAV, Kataru ir Australija priešaky – padidės beveik 18 proc., o paklausa išaugs daugiau nei dvigubai tiek. Net Kuveitas, didžiausias regiono importuotojas, yra visiškai menkas žaidėjas pasauliniu mastu. Jo importas yra net mažesnis nei mažiausių Azijos rinkų – Tailando, Bangladešo ir Pakistano.
LNG