Kova su transporto skleidžiama tarša, kuri sudaro ketvirtadalį ES išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio, yra vienas iš didžiausių 27 narių bloko iššūkių siekiant kardinalių aplinkosaugos tikslų. Europa privalo duoti aiškų signalą gamintojams, transporto priemonių parkų savininkams ir vartotojams, kad šie paspartintų perėjimą prie elektrinių transporto priemonių, dokumente, adresuotame ES klimato ir transporto vadovams, teigia kelios šalys, įskaitant Nyderlandus ir Daniją.
„Atsižvelgiant į automobilio eksploatavimo trukmę, tiesiog reikėtų apie 2030 metus nebeleisti į rinką naujų kietąjį kurą naudojančių automobilių, jei norime tapti neutralūs anglies dioksido atžvilgiu 2050 metais“, – interviu „Bloomberg News“ sakė Stientje van Veldhoven, Nyderlandų valstybės sekretorė (infrastruktūra ir vandentvarka).
Naujausios pastangos rodo įtampą, susijusią su ambicingų klimato tikslų įgyvendinimu. Bendrijos lyderiai pernai gruodį palaikė siūlymą sugriežtinti tikslus sumažinti emisijas nuo dešimtojo dešimtmečio lygio iki 2030 m. bent 55 proc., palyginti su šiuo metu iškeltu 40 proc. tikslu. Birželį Bendrijos reguliavimo institucijos padalinys pasiūlys naujas nuostatas, siekiant sustyguoti ekonomiką su naujais taršos tikslais.
Teisės aktų paketą, žinomą kaip „Fit for 55“ („tinkamas 55 proc.“), sudarys peržiūrėtos taisyklės dėl automobiliams ir furgonams keliamų CO2 standartų, kurie, anot devynių ES narių, turėtų būti „ženkliai sustiprinti“. Į paketą taip pat turėtų būti įtrauktos nuostatos dėl laipsniško iškastiniu kuru varomų transporto priemonių nutraukimo, teigia grupė šalių, į kurią taip pat įeina Austrija, Belgija, Graikija, Airija, Lietuva, Liuksemburgas ir Malta.
Europos Komisija siekia į regiono kelius paleisti bent 30 mln. elektrinių transporto priemonių iki 2030 metų. Anot „BloombergNEF“, tai išties ambicingas tikslas, atsižvelgus į tai, kad šiuo metu yra apie 1,4 mln. elektrinių transporto priemonių. Analitikų prognozėmis, iki 2028 metų keliuose bus 28 mln. prie elektros tinklo jungiamų (plug-in) hibridinių ir grynai elektrinių transporto priemonių.
„Mes iš tiesų darome paslaugą automobilių gamintojams, nustatydami palaipsnio nutraukimo datą Europos lygmenyje, be to, leisdami atskiroms šalims judėti greičiau ir nustatyti ankstesnes datas pagal savo norus ir galimybes“, – sakė Danijos klimato ir energetikos ministras Danas Jorgensenas.
Pernai Europa tapo elektrinių transporto priemonių įdiegimo epicentru, pirmą kartą ten automobilių gamintojai pardavinėjo daugiau grynai elektrinių ir hibridinių transporto priemonių nei Kinijoje. Tokį šuolį paskatino griežtesni emisijų standartai, subsidijos, padėjusios pramonei atsigauti po pandemijos sukeltų trikdžių, ir naujų modelių, atitiksiančių ateinančiais metais keliamas griežtesnes taisykles, įvedimas į rinką.
Europa, norėdama paskatinti netaršių automobilių gamybą, taip pat turėtų užtikrinti „superefektyvią įkrovimo infrastuktūrą“ regione , sakė S. van Veldhoven. – Šis procesas turėtų būti toks pat paprastas kaip įkraunant mobilųjį telefoną.“

Šeši prekiautojai – nauji rusiškos naftos „karaliai“
Gruodžio mėnesį šešios mažai žinomos bendrovės iškilo kaip naujausi rusiškos naftos...
Pasaulinės finansų institucijos atstovas: įtampa bankų sektoriuje signalizuoja meškų rinkos pabaigą
Banko „Morgan Stanley“ strategas Michaelas Wilsonas teigia, kad įtampa bankininkystės...
Išaiškino schemą, padedančią į Rusiją patekti JAV slaptiems technologiniams sprendimams: įvardijo centrinę figūrą
Daugelį metų Artiomas Ussas iš Rusijos žiniasklaidos buvo žinomas kaip prabangaus...
Turkijoje daugėja registruojamų Rusijos įmonių (2)
Rusai 2022 metais Turkijoje įsteigė daugiau nei 1300 įmonių, t. y. 670 proc. daugiau nei per...
Po bankų turbulencijos investuotojai gręžiasi į Kiniją
Atsparumas išoriniams svyravimams tampa Kinijos skolintojų stiprybe, nes siaučiant pasaulinei...
Top naujienos
Laisvės frakcija stojo piestu prieš valdančiųjų pataisas: priežastys rimtos (3)
Pataisų svarstymas dėl galimybės Lietuvai taikyti nacionalines sankcijas ir įtvirtinti konkrečius...
Dėl mokesčių reformos smulkieji piešia juodžiausią scenarijų: tai pajuoka – dalis išvažiuos, dalis nueis į „šešėlį“ (2)
Ilgai žadėtą mokesčių reformą pristačiusi Finansų ministerija teigia, kad visi jos siūlymai...
Karas Ukrainoje. Analitikai: Rusijos kariuomenė staiga pakeitė savo prioritetus Zelenskis: Ukraina atsakys į kiekvieną smūgį
Rusijos kariuomenė gerokai sulėtino savo puolimą prie Bachmuto ir sutelkė pastangas į manevrus...
„Finbee“ vadovas Noreika – apie sutelktinio finansavimo riziką, bankų požiūrį į verslą ir ateities planus
Ilgai nulines palūkanas už indėlius klientams siūlantys bankai, vertė gyventojus ieškoti...
Vairuotojai visoje Lietuvoje griebiasi už galvų: tenka džiaugtis, jei pavyksta namus pasiekti su visais sveikais ratais
Vairuotojų jau nebestebina, kad atėjus pavasariui daugelio kelių būklė ima prastėti, asfaltas...
Dykumoje aptiktos paslaptingos 7000 metų struktūros: radiniai jų viduje liudija siaubingą čia gyvenusių žmonių likimą
Kasinėjimai, kurių metu buvo aptikti žmogaus palaikai , palaidoti tarp šimtų aplinkui...
Šios ligos priepuoliai gali trukti ir tris paras – kai kuriems sutrinka kalba, regėjimas ir netgi ištinka trumpalaikis paralyžius
Besikeičiantis oras, mėnulio fazės, geomagnetinės audros, stresas, įtampa, netinkama laikysena ir...
Pavasarinių paltų tendencijos: į madą grįžta vienas seniai pamirštas pasirinkimas (1)
Perkant viršutinius drabužius stilius yra svarbus, tačiau dėmesys šilumai ir naudingumui taip...
„Simpsonų“ kūrėjai išjuokė Vladimirą Putiną: ar jų pranašystė išsipildys ir vėl?
Animacinio serialo „ Simpsonai “ kūrėjai atskleidė tiesą apie tironą, kasdieną žudantį...
Šeši prekiautojai – nauji rusiškos naftos „karaliai“
Gruodžio mėnesį šešios mažai žinomos bendrovės iškilo kaip naujausi rusiškos naftos...