aA
Ultraprabangių automobilių gamintojo „Rolls-Royce“ gamykla Pietų Anglijoje rizikuoja būti paralyžiuota, jei sunkaus „Brexito“ atveju dėl vėlavimo pasienyje pritrūktų bent vienos sudedamosios dalies.
„Brexit“ galėtų sustabdyti „Rolls-Royce“ gamyklą, jei pritrūktų bent vienos detalės
© Shutterstock

Kaip ir kiti automobilių gamintojai, „BMW AG“ padalinys veikia pagal operatyvios gamybos (angl. just-in-time production) sistemą. Pagamintos detalės paprastai laikomos ne ilgiau kaip 24 valandas, ir net sandėliavimo ploto išplėtimas suteiktų tik kelias dienas papildomo saugojimo, Londone pareiškė bendrovės generalinis direktorius Torstenas Muelleris-Oetvoesas.

Be to, „Rolls-Royce“ jau ruošiasi kovo 29-osios išstojimui iš bloko be pasiekto susitarimo, apmokydamas tiekėjus naujų importo procedūrų, kasmetinį gamybos sustabdymą perkeldamas į pirmąsias dvi balandžio savaites, investuodamas į IT sistemas ir – kaip ir konkurentas „Aston Martin“ – organizuodamas kai kurių detalių atskraidinimą tuo atveju, jei jūrų uostuose susidarytų sangrūdos dėl muitinės vėlavimų. Vis dėlto 325 tūkst. dolerių kainuojančio sportinio visureigio „Cullinan“ gamintojo „supertrapi“ logistikos grandinė tebėra pažeidžiama, teigė T. Muelleris-Oetvoesas.

„Gali kurti kokius tik nori planus, bet negali kelias savaites sandėliuoti detalių, o jei logistikos grandinė nutrūks, tai paveiks gamybą, – pareiškė jis per susitikimą „Rolls-Royce“ Meifero salone. – Tereikia, kad trūktų vieno komponento, ir automobilio surinkti nebegalėsi“.

Manoma, kad ministrės pirmininkės Theresos May pasiūlytų išstojimo iš Europos Sąjungos sąlygų, dėl kurių bus balsuojama kitą savaitę parlamente, įstatymų leidėjai nepriims, taigi vis dar neatmestina sunkaus „Brexito“ galimybė.

32 tūkst. detalių, naudojamų „Rolls-Royce“ transporto priemonėse, gamintojas siunčiasi iš daugiau nei 600 tiekėjų visame pasaulyje, ir tik 8 proc. jų gaminama Jungtinėje Karalystėje. Kompanijos sunkvežimiams kasdien tenka įveikti 35 keliones į kontinentą. Jeigu automobilis pritaikomas prie užsakovo reikalavimų, jį pagaminti užtrunka maždaug 800 valandų, o tai dar labiau padidina galimų trikdžių skaičių. Kiti automobilių gamintojai, tokie kaip „Jaguar Land Rover“, įspėjo, kad nesėkmingo „Brexito“ atveju kiltų grėsmė dešimtims tūkstančių britų darbo vietų.

Lieka Jungtinėje Karalystėje

Nepriklausomai nuo aplinkybių, „Rolls-Royce“ atmeta galimybę perkelti gamybą iš Gudvudo gamyklos netoli Anglijos pietinės pakrantės į kitą šalį, nes markės britiška kilmė turtuoliams itin svarbi, teigia T. Muelleris-Oetvoesas.

„Išeities nėra“, – pareiškė jis, pridurdamas, kad „Rolls-Royce“ yra įsipareigojęs Didžiajai Britanijai, ir kad trečdalis klientų patys atvyksta į Gudvudą, „sėdi su inžinieriais ir dizaineriais, kad išgrynintų savo viziją ir pamatytų, kaip mes kuriame ir rankomis surenkame kiekvieną detalę“.

Bendrovė nemato jokių įrodymų, kad „Brexit“ pakenktų JK rinkai, kuri sudaro apie 10 proc. visų užsakymų, tvirtina T. Muelleris-Oetvoesas, nors dėl nemalonaus išstojimo proceso klientų nuotaika gali ir pasikeisti.

Praėjusiais metais visame pasaulyje parduoti 4107 automobiliai, o pelnas, lyginant su 2017 m., buvo 20 proc. didesnis, mat šiemet salonuose buvo pristatytas atnaujintas 444 tūkst. kainuojantis „Phantom VIII“. Pagrindinė „Rolls-Royce“ rinka išlieka JAV, kur parduodama maždaug trečdalis visų gamintojo automobilių po to, kai 2018 m. paklausa išaugo 22 proc. „Cullinan“ užsakymai, kurie buvo pradėti vykdyti dar prieš Kalėdas, tęsis iki šių metų trečiojo ketvirčio, pranešė kompanijos generalinis direktorius.

Aktyvi išliko ir Kinija: čia per 12 mėnesių pardavimai išaugo 43 proc., šiek tiek daugiau nei praėjusiais metais. Tai reiškia, kad „Rolls-Royce“ pasipriešino bendrai didžiausios pasaulyje automobilių rinkos tendencijai: Kinijoje praėjusiais metais automobilių pardavimai sumažėjo 6 proc., reaguojant į prekybos karą ir akcijų nuosmukį, vertusį pirkėjus mažiau išlaidauti.

Kompanija teigia, kad Kinijos situacija pardavimų smarkiai nepaveikė, nes „Rolls-Royce“ nėra masinis gamintojas. Šalyje vis dar stipri šoferių vairuojamų automobilių rinka, todėl limuzinų modelių paklausa išlieka didelė, o savarankiškai vairuojamų transporto priemonių sektorius sparčiai plečiasi, skatindamas „Wraith“ ir „Dawn“ kupė ir kabrioletų pardavimus, teigė T. Muelleris-Oetvoesas.

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasai barams, privalomi skiepai: Europa stiprina kovą su „Covid“ ko ėmėsi skirtingos šalys (113)

„Covid-19“ skiepijimo rodikliai visoje Europoje gerėja, vėl atidaromi restoranai ir barai,...

Mažėjančiais COVID-19 užsikrėtimų skaičiais pasidžiaugusiai Jungtinei Karalystei – prasta žinia (17)

Jungtinė Karalystė pranešė apie didžiausią COVID-19 mirčių skaičių nuo kovo mėnesio,...

Pasaulinį maisto tiekimą žlugdo sausros, potvyniai ir šalnos: gresia dar didesnis kainų augimas (82)

Ekstremalios orų sąlygos visame pasaulyje kenkia pasėliams, grasindamos tolesne maisto infliacija...

Japonijos naujai pasirinkta kryptis atveria kelią jauniems talentams (1)

Auganti tvarių investicijų svarba galėtų padėti diversifikuoti „ Japan Inc.“ valdybų...

Mokslininkai stebisi staigiu COVID-19 pokyčiu Jungtinėje Karalystėje: sunkiai paaiškinama (186)

Mokslininkai atsargiai sveikina stabiliai mažėjantį naujų koronaviruso atvejų skaičių...

Top naujienos

Istoriniame Latvijos mieste atrado kardinaliai pasikeitusį kvartalą: vakarais čia plūsta jaunimas, o būsto kainos jau kaip Rygoje (13)

Kuržemės centre, Latvijoje , yra vieta, kurią istorijos, gamtos ir gastronomijos mėgėjai vertina...

Vytautė Merkytė | D+

Apokalipsė, kuri neatėjo: įtikėję, kad ateities nėra, sektos nariai atsisakė dirbti ir naujas aukas verbavo per seksą

Michaelo Youngo vaikystė buvo neįprasta: berniukas uoliausiai iš savo brolių ir seserų apsiėmė...

Pažintis su keturiais nelegalais Dieveniškėse: niekur neskubėdami paprašė išvirti kavos (465)

Lietuvos pasienyje, Šalčininkų rajono Dieveniškių kaimelyje, kur būriai žmonių protestuoja...

Atostogos gali būti kitokios, nei tikitės: Kroatija ir Juodkalnija dėl koronaviruso ribos pramogas (21)

Lietuvių pamėgtos atostogų šalys Adrijos jūros pakrantėje – Kroatija ir Juodkalnija...

Gyventojai tūžta ant būsto administratoriaus: po brangaus remonto laiptai atrodo kaip po karo, bet pavojaus niekas netvarko (78)

Vilniuje, Karoliniškėse, esančio daugiabučio gyventojų kantrybė trūko – laiptų remontą...

11 metrų baudinių seriją pralaimėjusi „Sūduva“ baigė savo žygį Europoje „Kauno Žalgiris“ finišavo beviltiškai, krito ir „Panevėžys“ (69)

Lietuvos futbolo klubams ketvirtadienio vakaras buvo kaip niekad įtemptas – net trys A lygos...

„Socialdarbiečiai“ keičia pavadinimą – tampa Lietuvos regionų partija (101)

Opozicinė Lietuvos socialdemokratų darbo partija ketvirtadienį Kernavėje vykusiame neeliniame...

Tankiau lankysis lietus

Orų pobūdis Lietuvoje keičiasi. Virš Šiaurės Europos išplitus žemo atmosferos slėgio laukui...

Penktadienį Tokijuje – pirmojo lietuvių medalio laukimas, Gudžiaus metimai ir motyvuoti plaukikai kas, kur, kada (17)

Penktadienį, liepos 30-ąją, Tokijo olimpinėse žaidynėse varžysis 10 Lietuvos sportininkų –...

Agnė Keizikienė | D+

Vis dažniau poros atostogauja atskirai: psichologė išdėstė, kam tai gali būti naudinga, o kam – pirmas žingsnis skyrybų link

Sutikite, jei vieni atostogaudami kartu su antrąja puse džiaugiasi nuolatiniu laiku kartu, kitus tai...