Na, bent jau greitkelis liko atviras.

Vienas didžiausių džiaugsmų šiais siurrealiais metais buvo tai, kad tiems iš mūsų, kurie domisi automobiliais – apskritai domisi bet kokiais būdais pabėgti, kad ir trumpam – visada lieka galimybė sėsti į savo transporto priemonę ir važiuoti.

Nors automobilių parodos ir prašmatnūs pasauliniai debiutai, per kuriuos tradiciškai pristatomi nauji produktai, yra atidėti neribotam laikui, tai nereiškia, kad automobilių gamintojai nebeparduoda naujų transporto priemonių. Toli gražu. Jie išbando viską, pradedant pristatymais tiesioginių transliacijų metu, kaip tai padarė „Lamborghini“ su savo „Huracán STO“, baigiant žurnalistams skirtomis peržiūromis apleistų oro uostų lėktuvų angaruose, kaip tai padarė „General Motors“ su savo savo naujuoju „Hummer EV“.

2020 m. vairavau 66 (mano pačios apskaičiavimais) įvairias naujas transporto priemones: kupė, kaip antai „Chevrolet Corvette“, visureigius, tokius kaip „Genesis GV80“ ir „Land Rover Defender“, kabrioletus, kaip antai „Lamborghini Huracán RWD Spyder“, universalus, pavyzdžiui, „Audi RS6 Avant“, ir net kelis motociklus bei elektrinius dviračius.

Didžioji dalis gilesnių įspūdžių nepaliko. (Daugiau apie tai parašysiu kitą kartą.) Kai kurie, pavyzdžiui, „Volvo XC90“ ir „Audi A6 Allroad“, pasiekė teisingų dalykų: apgalvotas dizainas, sąžininga kaina, intuityvios technologijos ir eksploatacinės charakteristikos, atitinkančios gamintojo reklaminius ir rinkodarinius pažadus. Labai nedaugelis, įskaitant fantastišką „Corvette C8“ ir dekadentišką „Ferrari Roma“, galėjo pasigirti dar ir seksualiniu žavesiu, jaudinančia vairavimo patirtimi ir inžinerinėmis detalėmis, liudijančiomis, kad šie automobiliai žino savo vietą prekės ženklo ateityje – ir istorijoje.

Kasmet vienas ar du automobiliai sujungia visas šias savybes ir dar prideda tam tikrą X faktorių, kuris juos paverčia įsimintinais amžiams. Slinkite žemyn, kad sužinotumėte galutinį nugalėtoją. Bet pirmiausia papasakosiu apie kelis aiškius pirmūnus tarp tų, kuriuos vairavau 2020-aisiais.

Geriausias Gran Turismo klasėje: „Ferrari Roma“

„Roma“ yra automobilis, kuris mane labai džiugino – tiek būnant jo viduje, tiek išorėje – ištisus metus. Ir nors galiausiai jis nelaimėjo pirmosios vietos, nes, be abejo, nėra nei toks praktiškas, nei toks prieinamas, kaip ne mažiau jaudinantis automobilis, kurį pristatysiu žemiau, jis yra kone tobulas – ir gražiausias visų laikų „Ferrari“ apskritai. Jame susijungia nepriekaištinga elegancija ir 612 arklio galių, gaiviai intuityvios technologijos ir pakankamai širdžiai malonių patogumų, kad juo būtų galima važinėtis kasdien.

Geriausias elektromobilis: „Polestar 2“

Šiais metais turbūt labiausiai norėjau vairuoti „Porsche Taycan“, tačiau elektromobilių kategorijoje laimi „Polestar 2“. Įspūdingai greitas ir manevringas, kainuojantis maždaug trečdalį „Porsche“ kainos, 402 AG visais ratais varomas hečbekas siūlo patikimą „Volvo“ saugos sistemą, išradingai unikalų saloną ir kėbulo stilių, sujungiantį mažo krosoverio praktiškumą ir važiavimo aukštį su priekine dalimi, kuri atrodo paimta iš sedano. Vairavimo nuotolis pilnai įkrovus: 233 mylios (375 km).

Geriausias šeimyninis visureigis: „Volvo XC90“

Nuobodžiausiame segmente įsikūręs „XC90“ sugeba išlikti subtiliai elegantiškas, įsimintinas ir, svarbiausia, smagus vairuoti. Be to, jo charakteristikos patiks daugeliui šeimų: tvarios medžiagos, pagirtini efektyvumo įvertinimai, patikimos saugos sistemos ir protingos pramogų technologijos.

Geriausias monstras visureigis: „Cadillac Escalade“

Amerikos visureigių karalius skirtas drąsiaširdžiams: jis beveik penkiais coliais (12,5 cm) ilgesnis už ankstesnės kartos monstrus, o važiavimo aukščiu prilygsta UPS sunkvežimiui, nors ir turi naują nepriklausomą galinę pakabą, kuri pagerina valdymą. Maksimalistiniame, prabangiame visureigių segmente (vieno mano vairuoto monstro salonas buvo aptrauktas prašmatnia ir žavingai nepraktiška balta oda) galite išleisti pusę milijono dolerių išskirtiniam „Rolls-Royce Cullinan“ arba dalelę tų pinigų naujo dizaino „Escalade“.

Geriausias universalas: „Mercedes-Benz E63AMG“

Suprojektavęs kūjo formos universalą „E63AMG“, „Mercedes“ rado būdą, kaip priversti nykų priemiesčio prekybcentrių trantą atrodyti kaip Dartas Veideris. Jis apdovanotas 602 arklio galiomis, 3,4 sekundžių sprinto laiku ir neprilygstamai sklandžia devynių greičių transmisija su masyviais sportiniais stabdžiais, kurie suveikia vos paspaudus. Brutalus „E63AMG“ intensyvumas pralenkia tos pačios klasės „Porsche“ ir „Audi“ universalus, o naujos stilingos gamyklinių dažų spalvos ir tyčia mažos gamybos apimtys sufleruoja „k-i-e-t-a-s“ netardamos nė žodžio.

Geriausia treko žvaigždė: „Lamborghini Huracán EVO RWD“

Vairuodamas šį kaprizingą galiniais ratais varomą „Huracán“ jautiesi tarytum sugrįžęs atgal į tas dienas, kai „Lamborghini“ buvo laukiniai, benziną ryjantys buliai, primetantys savo viršenybę bet kam, kas pasitaiko jų kelyje. Apgalvotas kabinos stiliaus interjeras ir intuityvios pramogų sistemos leidžia patogiai keliauti tarp jūsų namų ir tikrųjų „Huracán“ namų: treko. 631 arklio galios V10 variklis ir 2,9 sekundės sprinto laikas nuo nulio iki 62 mylių per valandą dera su kėbulu, pritaikytu aerodinaminiam, agresyviam tobulumui.

Geriausias kabrioletas: „Ferrari F8 Tributo Spider“

„Ferrari“ šiemet taip pat paturbino kabrioleto kategoriją. „F8 Tributo Spider“ demonstruoja žandikaulį atkraginantį kėbulą, odinę rankų darbo apdailą, kokios nerasi visame segmente, jaudinančią galinių ratų pavarą ir stogą, kuris nusileidžia vos per 14 sekundžių kone 30 mph greičiu. Tačiau labiausiai džiuginantis dalykas yra patobulintas 710 AG V8 variklis, nes po kelių valandų vairavimo jaučiausi žvali ir pailsėjusi – o ne apsvaigusi ir susinervinusi, kaip būna su kitomis šio segmento mašinomis.

Geriausias sedanas: „Rolls-Royce Ghost“

Frazė „tai yra [to ar ano dalyko] rolsroisas“ egzistuoja ne šiaip sau, o naujosios kartos „post-liukso“ klasės „Ghost“ nedaro nieko, kad išsklaidytų šią pagarbą. Galingas V12 variklis, impozantiškos grotelės, ėriukų vilnos kiliminė danga ir palaiminga tyla – viso to pakanka, kad patenkintų juo važiuojančius valstybių vadovus, tuo tarpu mano kelių dienų bandomasis važiavimas sukėlė jausmą, lyg būčiau įstojusi į šimtmečius gyvuojantį karališkąjį klubą. Joks kitas sedanas neprilygsta šiai aukščiausios klasės apdailai, visiškam išskirtinumui – ir kainos etiketei.

Geriausias 2020-ųjų automobilis

Nepaisant visų šių nugalėtojų, pats geriausias automobilis, kurį vairavau šiemet, iš tiesų nepamirštamas – ir toks bus dar daugelį ateinančių metų. Jame susijungia puikios važiavimo charakteristikos, išvaizda, kainos ir kokybės santykis ir patogumas – kartu su tikruoju X faktoriumi, kuris ir privertė mane įsimylėti. Kalbu apie „2021 Porsche 911 Turbo S“ (Jis yra ir geriausias metų kupė.)

Aštuntą kartą atnaujintas ikoniškas dizainas, kurio ištakos siekia 1964 m., pritaikant naujas šiuolaikiškas salono ir saugos technologijas, tačiau paliekant modelį vis dar puikiai atpažįstamą. Visų pirma noriu paminėti svaiginančią važiavimo patirtį, supakuotą į automobilį, kuriuo galima važinėtis kasdien – ir jis neabejotinai labiau pajėgus esant nelygiam kelio paviršiui, nuolydžiui arba nepalankiu oru, nei „Roma“, – tačiau vis tiek pasijuntant ypatingu kas kartą, kai sėdiesi už jo vairo.

„2021 Porsche 911 Turbo S“ yra greitesnis ir galingesnis nei ankstesnių kartų jo giminaičiai, turi 640 arklio galių, dviejų turbinų, šešių cilindrų variklį (60 AG daugiau nei ankstesnis „911 Turbo S“) ir 590 svarų į pėdą sukimo momentą (37 svarais daugiau). Nuo nulio iki 60 mph jis užtrunka 2,6 sekundės, tai yra 0,2 sekundės greičiau. Didžiausias jo greitis yra 205 mph (330 km/h) – toks pat, kaip ir kibirkščiuojančio, trekui pritaikyto „2021 McLaren 765LT“.

Įspūdinga statistika. Tačiau iš tiesų geniali šio automobilio savybė yra jo valdymas. Su „911 Turbo S“ vairavimas tampa meditacija ant peilio krašto. Tai riaumojantis, benziną ryjantis galios įsikūnijimas – galios, kurią kontroliuoja preciziškumas, kaip tie raumeningi Lipicos eržilai, kurie, regis, daro piruetus ant antpirščio. Tai pusiausvyra, kurios nesugeba išvystyti daugybė kitų sportinių automobilių, turinčių daugiau cilindrų, daugiau arklio galių ir didesnį sukimo momentą.

Įsimylėjau „911 Turbo S“, nes jis padarė mane geresne vairuotoja, nei iš tikrųjų esu: su juo man pavyksta geriau įsipaišyti į posūkius ir greičiau juos pervažiuoti, vėliau stabdyti ir vėl spausti pedalą greičiau, nei man įprasta. Tačiau užuot bauginęs ar gundęs neapgalvotiems žingsniams, vertęs mane peržengti savo galimybių ribas, jis man įskiepijo visišką pasitikėjimą savimi.

Be to, jame yra (keli) puodelių laikikliai.

O dar yra visiškai tinkama naudoti bagažinė ir užpakalinė „sėdynė“ daiktų laikymui, visus paviršius įveikiantis AWD, gražus salonas, išradinga informacijos ir pramogų sistema bei pakankamas važiavimo aukštis, kad nesibaidytum akmenimis grįstų ir neremontuotų gatvių. Pavadinkime jį sportinių automobilių šveicarišku peiliuku, suvyniotu į legendinį apvalkalą; „Porsche 911 Turbo S“ – aiškus 2020-ųjų nugalėtojas.