Nors klientų aptarnavimo darbuotojų – bankininkų ir prekiautojų vertybiniais popieriais, tradiciškai laikomų vertingiausiu įmonių aktyvu, – gali sumažėti beveik trečdaliu dėl automatizavimo proceso, likusiems darbuotojams atsivers didesnio atlygio perspektyva, rodo praėjusį ketvirtadienį publikuota „McKinsey & Co.“ ataskaita.

Kompensacinės išmokos gali sumažėti 20 proc., tuo tarpu metinės santaupos galimai pasiektų 600 mln. JAV dolerių, paskelbė konsultacinė įmonė.

40 proc. esamų darbo vietų finansinėse įmonėse gali būti automatizuota pasitelkus turimas technologijas, teigė „McKinsey“. Prekyboje vertybiniais popieriais, pavyzdžiui, bus pastebimas „tolesnis perėjimas nuo ankstesnio gamybos cechų personalo“ prie „į technologijas orientuotų darbuotojų“. O pasitelkus prognozinę analizę ir didesnį klientų priklausomumą nuo skaitmeninio ryšio kanalų, toliau bus grindžiamas kelias mažesnėms, labiau į klientą sufokusuotoms bankininkų grupėms, teigiama ataskaitoje.

„Sėkmės lydima saujelė žmonių galės sujungti savo techninius gebėjimus su tradiciniais pardavimų pajėgumais“, – interviu sakė vienas iš ataskaitos autorių Matthew Steinertas.

Konsultacinė įmonė „McKinsey“ jau seniai prognozuoja didesnio masto virsmą finansų pramonėje, atsižvelgdama į kompiuterinėse sistemose pasiektą pažangą. Bankai skiria milijardus dolerių, skubėdami naudoti naujausias technologijas visur, nuo kapitalo rinkų iki mažmeninės bankininkystės. Tarptautinis investicijų bankas ir didžiausias JAV bankas „JPMorgan Chase & Co.“, kasmet atidedantis per 10 mlrd. JAV dolerių technologijoms, jau yra nužengęs taip toli, jog net pasiskelbė viena iš technologijų bendrovių.