aA
Automobilių gamintojai priešinasi Europos Sąjungos planui per ateinantį dešimtmetį nustatyti griežtesnes išmetamųjų teršalų ribas, sakydami, kad jiems trūksta vyriausybės paramos, reikalingos šiems tikslams pasiekti.
BMW automobilių gamykla
BMW automobilių gamykla
© Reuters / Scanpix

Automobilių pramonė atsidūrė tarp sektorių, susiduriančių su didžiausia kritika 2030 m. Klimato kaitos plane, kuriuo reikalaujama, kad blokas, lyginant su 1990 m. lygiu, sumažintų anglies dvideginio emisijas 55 proc., o ne 40 proc., kaip buvo svarstoma anksčiau. Tam, kad galėtų to pasiekti, Europos Komisija automobilių gamintojų reikalauja palaipsniui atsisakyti vidaus degimo variklių ir nuo 2021 m. sumažinti CO2 emisijas apytiksliai perpus.

Turi būti sukurtas tankus, visos ES mastu veikiantis įkrovimo stotelių tinklas, o vyriausybės turės pasiūlyti didesnes paskatas, kad nulinių emisijų transporto priemonės būtų labiau prieinamos, sakė Europos automobilių gamintojų asociacija. Vokietijos automobilių lobistų grupė perspėjo, kad šis planas taps našta jau ir taip vargstantiems dalių tiekėjams ir pakenks užimtumui bei ekonomikos augimui.

Europos Komisijos politikos dokumentas, apie kurį „Bloomberg News“ pranešė anksčiau šią savaitę, buvo paviešintas, kai Europos automobilių gamintojai paskelbė pesimistiškus mėnesio pardavimo rezultatus, sužlugdžiusius viltis, kad pramonė pradeda atsigauti po pandemijos. Šiemet prognozuojamas mažiausiai 20 proc. nuosmukis.

„Politikos formuotojai turi išsikelti ne tik tikslus, bet ir reikalingą visų transporto priemonių tipų palaikymo politiką, be kurios šių tikslų paprasčiausiai nebus įmanoma pasiekti“, – teigiama ACEA vadovo Erico-Marko Huitemos pranešime.

Didžiausius pasaulio automobilių gamintojus rinkos vertės požiūriu aplenkė „Tesla Inc.“, kadangi Elono Musko vadovaujamas elektromobilių gamintojas sukūrė nuosavą įkrovimo stotelių tinklą, skatinantį „Tesla“ augimą. Nors „Model 3“ gamintojas Europoje tėra smulkus žaidėjas, kitais metais jis ketina pradėti gamybą šiuo metu netoli Berlyno statomoje gamykloje.

„BMW AG“ yra atviras dialogui su ES komisija ir valstybėmis narėmis, nors pažymėjo, kad apie tolesnį 2030 m. klimato tikslų sugriežtinimą pranešta per vėlai. Esamas planas per ateinantį dešimtmetį sumažinti CO2 emisijų kiekį 37,5 proc. po ilgo derinimo proceso buvo priimtas 2019 m.

Automobilių gamykla
Automobilių gamykla
© Reuters / Scanpix

Darbuotojai sunerimę

Elektrinių transporto priemonių pakilimas sutrikdys daugybės komponentų, reikalingų vidaus degimo varikliams, paklausą ir pareikalaus mažiau darbo jėgos, o tai kelia nerimą automobilių pramonės darbuotojams visame pasaulyje. Vokietijos VDA dar prieš koronaviruso pandemiją perspėjo, kad perėjimas prie naujų technologijų per ateinantį dešimtmetį gali lemti 70 000 darbo vietų praradimą. Automobilių dalių tiekėjas „Continental AG“ šio mėnesio pradžioje paskelbė planus atleisti arba perkelti 30 000 darbuotojų.

Išmetamųjų teršalų mažinimo planas kelia pavojų Europos galimybei konkuruoti pasaulinėje arenoje, pabrėžiama VDA vadovės Hildegard Mueller pranešime.

„Turint galvoje koronaviruso situaciją, tai taps rimta finansine našta ir pakenks Europos konkurencingumui“, – kalbėjo ji.

Kanclerės Angelos Merkel valdančioji koalicija nesutaria dėl didesnės valstybės paramos poreikio automobilių pramonei: vieni pasisako už paramą vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams, kiti siekia paskatinti elektrines transporto priemones. Vokietija jau dabar siūlo 9000 eurų dydžio subsidijas perkant elektrinę transporto priemonę, kad paskatintų jų paklausą po to, kai buvo nutrauktas karantinas dėl koronaviruso.

Kantrybės išbandymas

Automobilių gamintojai vis dar bando valdžios kantrybę dyzelino emisijų problemomis praėjus penkeriems metams po to, kai reguliuotojai atskleidė „Volkswagen AG“ sukčiavimo skandalą. JAV teisingumo departamentas anksčiau šią savaitę pranešė, kad „Daimler AG“ „Mercedes-Benz“ furgonuose montavo prietaisus, kurie metų metus apgaudinėjo emisijų lygio tikrintojus. „Fiat Chrysler Automobiles NV“ taip pat neseniai paskelbė pradėjęs diskusijas su Teisingumo departamento kriminaliniu skyriumi, kur pradėtas panašus tyrimas.

Kompanijos, siekdamos pagaliau išspręsti šias problemas, spaudžia politikos formuotojus nulinių emisijų transporto priemonėms ir vidaus degimo variklių automobiliams suteikti tas pačias sąlygas.

„Klientas, kuris vairuoja nulinių emisijų automobilį, neturėtų būti baudžiamas, – šią savaitę sakė „Daimler“ sunkvežimių skyriaus direktorius Martinas Daumas, pristatydamas koncepcinį vilkiką, varomą vandeniliu. – Prieš 10 metų tokio tipo kuras nebuvo populiarus, nes klientams jis buvo neekonomiškas. Tas pats bus ir po 10 metų, jei sistema nepasikeis.“

Bloomberg
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
4.4118
Verslas PliusMasumi Suga

Ekonominis chaosas pasaulyje pargena Japonijos gamintojus namo

„Tokyo Steel Manufacturing Co.“ vadovo teigimu, Japonijos gamintojai vis dažniau nusprendžia...

Delfi PliusNaomi Kresge

Tyrimai parodė, kas nutinka paskiepytiems žmonėms, kurie užsikrečia omikron

Kas sukelia geresnę apsaugą nuo „ Covid-19 “ ligos: skiepai ar persirgimas? Ir koks imunitetas...

Verslas PliusKatie Linsell, Abhinav Ramnarayan and David Goodman

Pigus maistas Didžiojoje Britanijoje netrukus taps praeities prisiminimu (1)

Dešimtmečius trukusi pigaus maisto era Didžiojoje Britanijoje gali staiga pasibaigti. Remiantis...

Verslas PliusAndrew Atkinson

Paskaičiavo, kiek infliacija pareikalaus papildomai iš britų piniginių

Remiantis nauju tyrimu, dėl sparčiai augančios infliacijos vidutinis Jungtinės Karalystės...

Verslas PliusOlivia Konotey-Ahulu; Will Louch

„Aviva“ vadovė Blanc: ši problema finansų srityje stiprėja

Draudimo bendrovės „ Aviva “ vykdomoji direktorė Amanda Blanc pareiškė, kad seksizmas , su...

Top naujienos

Putino diagnozė slepia ir svarbesnę informaciją: šito dar niekas garsiai nesako

Tikra ar išgalvota Rusijos prezidento Vladimiro Putino sunki liga neabejotinai lems ir karo...

Apmaudo dėl orų neslepia net klimatologai: turi prastą žinią dėl vasaros pradžios (1)

Iki vasaros – lygiai dvi savaitės, o antradienį sostinę plovė lietus, siaubė vėjas, net...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų (6)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Maršalo fondo ekspertė: Lietuvos sprendimas apstulbino kinus nemano, kad JAV paseks Lietuvos pavyzdžiu  (18)

Maršalo fondo Azijos tyrimų programos vadovė Bonnie Glaser sako nemananti, kad JAV pervadintų...

Transliacija / Delfi interviu su Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininku Mykolu Majausku

Lietuvai pirmaujant visoje Europos Sąjungoje pagal infliacijos lygį, valdantieji nusprendė 16 eurų...

Žiniasklaida: Turkija parengė reikalavimų sąrašą Švedijai ir Suomijai

Provyriausybinis Turkijos laikraštis trečiadienį pranešė, kad Ankara parengė sąrašą iš 10...

Už kelių transportą pranašesnis krovinių gabenimo būdas: mažėtų žuvusių skaičius, tačiau yra vienas „bet“

Krovinių srautas keliuose didėja, kaip ir tarša, triukšmas, daugėja avarijų. Ne pirmus metus...

Krepšinio Eurovizijoje – lūkestis dėl Ukrainos, Šaro alkis ir pažadas Belgrade specialiai „Delfi“ iš Belgrado

Krepšinio Eurovizija – taip galima įvardinti keturių dienų krepšinio fiestą Belgrade,...

Ukrainiečiai savaip atliko legendinį „LT United“ hitą „We are the winners“: lietuviai negaili reakcijų

Ukrainiečių ryžtas ir drąsa žavi visą pasaulį. Rusijos karą kenčianti tauta su okupantais...

Kritikuoja kompensacijas elektros vartotojams: valstybės pinigai nuguls tarpininkų kišenėse (1)

Nepriklausomo elektros tiekėjo pasirinkimo antrasis etapas artėja prie pabaigos, bet dar...