aA
Automobilių gamintojai priešinasi Europos Sąjungos planui per ateinantį dešimtmetį nustatyti griežtesnes išmetamųjų teršalų ribas, sakydami, kad jiems trūksta vyriausybės paramos, reikalingos šiems tikslams pasiekti.
BMW automobilių gamykla
BMW automobilių gamykla
© Reuters / Scanpix

Automobilių pramonė atsidūrė tarp sektorių, susiduriančių su didžiausia kritika 2030 m. Klimato kaitos plane, kuriuo reikalaujama, kad blokas, lyginant su 1990 m. lygiu, sumažintų anglies dvideginio emisijas 55 proc., o ne 40 proc., kaip buvo svarstoma anksčiau. Tam, kad galėtų to pasiekti, Europos Komisija automobilių gamintojų reikalauja palaipsniui atsisakyti vidaus degimo variklių ir nuo 2021 m. sumažinti CO2 emisijas apytiksliai perpus.

Turi būti sukurtas tankus, visos ES mastu veikiantis įkrovimo stotelių tinklas, o vyriausybės turės pasiūlyti didesnes paskatas, kad nulinių emisijų transporto priemonės būtų labiau prieinamos, sakė Europos automobilių gamintojų asociacija. Vokietijos automobilių lobistų grupė perspėjo, kad šis planas taps našta jau ir taip vargstantiems dalių tiekėjams ir pakenks užimtumui bei ekonomikos augimui.

Europos Komisijos politikos dokumentas, apie kurį „Bloomberg News“ pranešė anksčiau šią savaitę, buvo paviešintas, kai Europos automobilių gamintojai paskelbė pesimistiškus mėnesio pardavimo rezultatus, sužlugdžiusius viltis, kad pramonė pradeda atsigauti po pandemijos. Šiemet prognozuojamas mažiausiai 20 proc. nuosmukis.

„Politikos formuotojai turi išsikelti ne tik tikslus, bet ir reikalingą visų transporto priemonių tipų palaikymo politiką, be kurios šių tikslų paprasčiausiai nebus įmanoma pasiekti“, – teigiama ACEA vadovo Erico-Marko Huitemos pranešime.

Didžiausius pasaulio automobilių gamintojus rinkos vertės požiūriu aplenkė „Tesla Inc.“, kadangi Elono Musko vadovaujamas elektromobilių gamintojas sukūrė nuosavą įkrovimo stotelių tinklą, skatinantį „Tesla“ augimą. Nors „Model 3“ gamintojas Europoje tėra smulkus žaidėjas, kitais metais jis ketina pradėti gamybą šiuo metu netoli Berlyno statomoje gamykloje.

„BMW AG“ yra atviras dialogui su ES komisija ir valstybėmis narėmis, nors pažymėjo, kad apie tolesnį 2030 m. klimato tikslų sugriežtinimą pranešta per vėlai. Esamas planas per ateinantį dešimtmetį sumažinti CO2 emisijų kiekį 37,5 proc. po ilgo derinimo proceso buvo priimtas 2019 m.

Automobilių gamykla
Automobilių gamykla
© Reuters / Scanpix

Darbuotojai sunerimę

Elektrinių transporto priemonių pakilimas sutrikdys daugybės komponentų, reikalingų vidaus degimo varikliams, paklausą ir pareikalaus mažiau darbo jėgos, o tai kelia nerimą automobilių pramonės darbuotojams visame pasaulyje. Vokietijos VDA dar prieš koronaviruso pandemiją perspėjo, kad perėjimas prie naujų technologijų per ateinantį dešimtmetį gali lemti 70 000 darbo vietų praradimą. Automobilių dalių tiekėjas „Continental AG“ šio mėnesio pradžioje paskelbė planus atleisti arba perkelti 30 000 darbuotojų.

Išmetamųjų teršalų mažinimo planas kelia pavojų Europos galimybei konkuruoti pasaulinėje arenoje, pabrėžiama VDA vadovės Hildegard Mueller pranešime.

„Turint galvoje koronaviruso situaciją, tai taps rimta finansine našta ir pakenks Europos konkurencingumui“, – kalbėjo ji.

Kanclerės Angelos Merkel valdančioji koalicija nesutaria dėl didesnės valstybės paramos poreikio automobilių pramonei: vieni pasisako už paramą vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams, kiti siekia paskatinti elektrines transporto priemones. Vokietija jau dabar siūlo 9000 eurų dydžio subsidijas perkant elektrinę transporto priemonę, kad paskatintų jų paklausą po to, kai buvo nutrauktas karantinas dėl koronaviruso.

Kantrybės išbandymas

Automobilių gamintojai vis dar bando valdžios kantrybę dyzelino emisijų problemomis praėjus penkeriems metams po to, kai reguliuotojai atskleidė „Volkswagen AG“ sukčiavimo skandalą. JAV teisingumo departamentas anksčiau šią savaitę pranešė, kad „Daimler AG“ „Mercedes-Benz“ furgonuose montavo prietaisus, kurie metų metus apgaudinėjo emisijų lygio tikrintojus. „Fiat Chrysler Automobiles NV“ taip pat neseniai paskelbė pradėjęs diskusijas su Teisingumo departamento kriminaliniu skyriumi, kur pradėtas panašus tyrimas.

Kompanijos, siekdamos pagaliau išspręsti šias problemas, spaudžia politikos formuotojus nulinių emisijų transporto priemonėms ir vidaus degimo variklių automobiliams suteikti tas pačias sąlygas.

„Klientas, kuris vairuoja nulinių emisijų automobilį, neturėtų būti baudžiamas, – šią savaitę sakė „Daimler“ sunkvežimių skyriaus direktorius Martinas Daumas, pristatydamas koncepcinį vilkiką, varomą vandeniliu. – Prieš 10 metų tokio tipo kuras nebuvo populiarus, nes klientams jis buvo neekonomiškas. Tas pats bus ir po 10 metų, jei sistema nepasikeis.“

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
4.4118

Išvydę rezultatus gyventojai liko sukrėsti: kas nutiko daugiausiai žmonių paskiepijusioje pasaulio šalyje? (465)

Seišeliuose, kur gyventojų nuo COVID-19 paskiepyta daugiau nei bet kurioje kitoje šalyje,...

„Bloomberg“: Europoje požiūris į galingą žaidėją keičiasi kardinaliai (64)

Gruodį pasirašyta svarbi Europos Sąjungos ir Kinijos investicinė sutartis – po septynerių...

Ekspertė: Rusija žengia precedento neturintį žingsnį, rado sąjungininką Putino tikslams vykdyti (94)

Kai Michailas Petrovas socialiniame tinkle „ TikTok “ pradėjo po truputį aiškinti, kaip reikia...

Koronaviruso eroje saugiausia vieta pripažinta valstybė griežtina ribojimus

Taivanas ir Singapūras vėl įveda pandeminius suvaržymus, nes nauji nedideli koronaviruso...

Po naujausių duomenų – nerimas dėl vakcinacijos giriamoje Jungtinėje Karalystėje: neatmetame nieko svarsto ankstinti antrąsias vakcinos dozes milijonams žmonių (17)

Jungtinės Karalystės (JK) ministrai gali nurodyti paankstinti antrąsias vakcinos dozes milijonams...

Top naujienos

Mirė išskirtinių „Hot Wheels“ modeliukų dizaineris: dievino „Honda“, „Porsche“ paliko staigmeną, o „Prelude“ skyrė mamai

Jei bent kiek domitės automobiliais, tikėtina, kad bent kartą gyvenime savo rankose laikėte...

Mokslininkai aiškinasi, kur gali prasidėti kita pandemija: į pavojingą zoną pakliūna ir keli Europos miestai (44)

Tyrimas parodė, kad Mumbajus, Nairobis ir Džakarta yra tarp miestų, kurie galėtų tapti kitos...

Dėl „trikojo“ – išpuolis prieš Marijampolės pareigūnę: bijojau tęsti tarnybą, bijojau keršto (211)

Pareigūnę dėl „trikojo“ užsipuolęs bei ją iškoliojęs marijampolietis sulaukė itin...

Rimvydas Valatka. Marš, marš, tra-ta-ta! (61)

Maršai yra gerai. Maršai sustyguoja tautos būtį: suvienija ir nubrėžia raudonas linijas,...

„Eurovizija“ prasideda: turkio spalvos kilimu žengia pasipuošę dalyviai, net keturių šalių atstovams pasirodyti renginyje uždrausta specialiai „Delfi“ iš Roterdamo (1)

Pagaliau atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – sekmadienio...

Parodė, ką po mirties apie žmogaus gyvenimą atskleidžia jo kūnas: vaizdai privers susimąstyti (10)

Kūnai, laikantys teniso raketes ar susėdę prie stalo pokeriui – tai vos keli iš daugybės...

Į miestelį šalia Vilniaus išskirtinių prekių pirkti važiuoja net užsieniečiai: sukneles parduoda ir už 15 eurų (55)

Lankantis mažuose Lietuvos miesteliuose galima netikėtai atrasti parduotuvėles, butikus ar...

„The Roop“ netrukus žengs turkio spalvos kilimu: prieš išvykdami į renginį grupės nariai demonstravo pritrenkiantį įvaizdį (173)

Atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – sekmadienio...

Remigijus Misiūnas | D+

Lietuviški pėdsakai JAV–Ispanijos kare: mačiusiems Rusijos armiją tarnyba amerikietiškoje pasirodė dukart lengvesnė

1898 m. JAV–Ispanijos karas atvedė JAV tarp galingiausių pasaulio valstybių. Ir pirmasis karas,...

Vienai gyventojų grupei darbo rinkoje pandemija smogė stipriau: tenka prisitaikyti prie naujos realybės (9)

Pandemijos metu neįgaliųjų, ieškančių darbo, skaičius ženkliai didėjo. Specialistai sako, kad...