Korporacijai „Carnival Corp.“ priklausanti kruizų linija „Princess Cruises“ šią savaitę atšaukė vienuolika rudenį numatytų kelionių jos laivu „Diamond Princess“, aiškindama, kad negali suteikti klientams tokio paslaugų lygio, kokio jie tikisi, dėl nuolatinio darbuotojų trūkumo.

Norvegijos kruizų linijos „Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.“, dar viena stambaus kapitalo operatorė, pranešė investuotojams, jog jai tenka riboti „Pride of America“ pajėgumus dėl personalo stygiaus. Pagal reikalavimus laivo, plaukiojančio po Havajų salas, įgula turi būti sudaryta daugiausia iš JAV piliečių, o tai yra nelengvas iššūkis tokioje įtemptoje darbo rinkoje.

„Mes nesame nuo to apsaugoti“, – sakė „Norwegian Cruise Line“ vyriausiasis vykdomasis direktorius Frankas Del Rio, kalbėdamas apie darbo jėgos trūkumą pramonėje.

Nors kruizų linijos švelnina reikalavimus dėl COVID testų ir praneša apie išaugusias rezervacijų apimtis, nestabilumas pramonėje išlieka. „Norwegian Cruise Lines“ akcijų vertė rugpjūčio 9 dieną nukrito 11 procentų, iškart po bendrovės prognozių apie šio ketvirčio nuostolius. Tai susiję su eile vis dar sprendžiamų iššūkių, tokių kaip pandemija, Rusijos karas Ukrainoje ir „dabartinės makroekonominės sąlygos“. Nuo tada akcijos atsigavo.

„Princess“ atšaukia kruizus po kelis mėnesius trukusių neramumų. „P&O Cruises“, dar vienas „Carnival“ padalinys, atšaukė septynias keliones kiek anksčiau šią vasarą dėl personalo trūkumo. Bet kiti pokyčiai ne taip krinta į akis. „Carnival Cruise Line“ su tokiu pat prekės ženklo pavadinimu šią vasarą apkarpė keletą savo pasiūlymų, pavyzdžiui, laikinai sustabdė kai kuriuos specialius renginius, tokius kaip vakarėliai lojaliems kruizų keleiviams, ir vietoj jų teikė tam tikras privilegijas kaip, tarkim, galimybė laive gauti kreditą arba kokteilių kuponai. Dabar tokie renginiai sugrįžo.

Vis dar trūksta visą parą veikiančių picerijų, o artimiausioje ateityje jų, ko gero, apskritai nebeliks. „Dauguma laivo svečių faktiškai visą jų būdraujantį laiką galės užsisakyti picų“, – elektroniniame laiške rašė „Carnival Cruise Line“ atstovas spaudai Chrisas Chiamesas.

Bendrovė taip pat apkarpė nemokamų gimtadienio tortų ir ekstravagantiško šokolado bufeto programą, iš dalies dėl darbuotojų stygiaus, taip pat ir dėl bendrų pakeitimų, kuriais siekiama patenkinti svečių poreikius, teigė Ch. Chiamesas.

„Carnival“ siūlė paskatų, tarp jų, premijas ir lankstesnes sutartis, taip tikėdamasi papildyti darbuotojų gretas. Dabar jų atsisakyta.

Jimo Walkerio, Majamyje (Florida) dirbančio jūrų teisės specialisto apskaičiavimais, mažiau nei 5 proc. kruizinių laivų darbuotojų yra Amerikos piliečiai ar gyventojai. Pasak jo, dėl ilgų darbo valandų ir mažo darbo užmokesčio dauguma įgulos pozicijų nesužavi vietinių darbuotojų.

Daugelis įgulos narių atvykę iš Filipinų, Indonezijos, Indijos ir iš plataus Karibų salyno, teigia J. Walkeris. Paprastai ne JAV piliečiams, norintiems dirbti laivuose, kurie plaukia į Amerikos uostus ir iš jų, būtinos vizos.

Pandemijos metu Valstybės departamento išduodamų vizų skaičius sumažėjo net 90 proc., teigia Jorge‘ė Loweree, „American Immigration Council“, pelno nesiekiančios organizacijos ir interesų gynėjų grupės, programų vykdomasis direktorius. Apie kovo mėnesį bendras departamento išduodamų vizų skaičius atsigavo iki ikipandeminio lygio, bet, kaip teigia J. Loweree, agentūrai teko dėti daug pastangų, siekiant kompensuoti dvejus metus trukusį atsilikimą.

Ilgai trunkantis prašymų nagrinėjimas atsiliepė visai eilei pramonės šakų, nuo sveikatos priežiūros iki statybų, o imigrantams, laukiantiems, kol bus atnaujinta jų darbo sutartis, tai kainavo jų darbo vietas.

Nathanielis Derrenbacheris, antros didžiausios operatorės „Royal Caribbean Cruises Ltd.“ atstovas spaudai, sakė, kad jo bendrovė dėl personalo stygiaus nėra atšaukusi nė vienos kelionės.

„Kaip ir dauguma verslovių, mes susidūrėme su nuo mūsų nepriklausančiais iššūkiais, kol galiausiai susigrąžinome visus savo personalo pajėgumus“, – elektroniniame laiške rašė N. Derrenbacheris.

Nors kruizų operatorės stengiasi išlaikyti savo siūlomų paslaugų lygį, kai kurie keliautojai skundžiasi netinkamu aptarnavimu. Linda Warhaftig pasakojo, kad kai birželį plaukė laivais „Carnival Horizon“ ir „Conquest“, jų deniai buvo nusėti šiukšlėmis. Pasak šios 59-erių metų moters, dalyvavusios 65 kruizuose, toks vaizdas būtų neįsivaizduojamas prieš pandemiją.

„Po to, ką pamačiau birželį, aš atšaukiau visiems šiems metams rezervuotus „Carnival“ kruizus“, – sakė L. Warhaftig.

„Carnival“ atstovas spaudai Ch. Chiamesas pripažino, kad kruizinėms linijoms ši vasara buvo ypač užimta, dauguma laivų plaukė pilnutėliai. „Suprantame, kad mūsų svečiai nusipelno puikių atostogų, ir jeigu kartais pasitaiko kokių nors mūsų klaidelių, mes, žinoma, atsiprašome“, – sakė jis.

Nepaisant vienokių ar kitokių nesėkmių. rezervacijų apimtys išlieka aukštos, o klientų nuotaikos geros, sakė ne pelno organizacijos „Jefferies Group“ analitikas Davidas Katzas. „Remiantis kai kuriomis prognozėmis, paslaugų lygis, ko gero, dar nebus toks, koks buvo anksčiau“, – sakė jis.