aA
Prabangioji mada ruošiasi asmenukei. Jeigu jai patiks tai, ką mato, pasaulinė drabužių rinka gali tapti mūšiu tarp Visko Parduotuvės ir Visų Parduotuvės.
Kim Kardashian
© Reuters / Scanpix

Prekyba „Instagram“ platformoje nebėra tik mažmenininkų užsiėmimas. Dabar prie jos gali prisijungti ir nedidelė influencerių grupelė, įskaitant Kim Kardashian West. O naujoji funkcija „Checkout“ leidžia apsipirkti kur kas patogiau.

Tai didelis žingsnis į priekį skatinant „Instagram“ prekybą. Jis gerokai priartina šventąjį socialinio apsipirkimo gralį – galėjimą įsigyti bet kurį drabužį tiesiogiai iš bet kurio „Instagram“ posto.

Prabangiems prekių ženklams „Facebook Inc.“ valdoma platforma suteikia tai, ko jie seniai ieškojo skaitmeninėje prekyboje: produkto pateikimo ir kainodaros kontrolę. Trumpai tariant, technologijų gigantas sukūrė prabangią „Amazon.com Inc.“ alternatyvą.

Pardavimai „Instagram“ – į vizualiką orientuotai mados gurmanų medijai – tinka „prie veido“. Nuo 2017 m. parduotuvių tinklai įgijo galimybę savo įrašuose žymėti drabužius, rankines ar kosmetikos priemones. Paspaudus ant žymių atsiranda išsamesnė informacija apie produktą, bet norintys jį įsigyti pirkėjai nukreipiami į originalios parduotuvės svetainę.

Tačiau „Checkout“, kuris debiutavo kovo mėnesį, daro šį procesą kur kas paprastesnį, nes vartotojai gali atlikti pirkimo procedūrą neišeidami iš „Instagram“.

Taip pat svarbu ir tai, kad maždaug 55 influenceriai nuo šiol savo įrašuose galės žymėti produktus iš „Checkout“ bandomųjų prekių ženklų sąrašo. Milijonai Kylie Jenner ir Chiaros Ferragni gerbėjų galės nusipirkti tai, ką mato jų nuotraukose – lygiai taip pat, kaip galės įsigyti prekes iš „H&M“, „Zara“ ir kitų 26 pradinio bandymo dalyvių įrašų.

Tai galėtų nutiesti kelią instagramo prekybos bumui. Jums nereikės būti garsenybe, kad galėtumėte parduoti savo drabužius – o jūsų sesuo galės nusipirkti tą gyvūnų rašto sijonuką, kurį segėjote savo paskutiniame įraše.

Atleisk, „Amazon“. Nuo šiol viską pirksime iš Kim Kardashian
© Bloomberg


Tačiau iki tol dar toli. Paversti visus vartotojus parduotuvėmis būtų didžiulis užmojis net ir tokiai didelei kompanijai kaip „Facebook“. Užtat „Checkout“ suteikia galimybę žvilgtelėti, kaip galėtų atrodyti socialinio apsipirkimo utopija.

Šiuo metu įrankis veikia tik Jungtinėse Valstijose. „Burberry Group Plc“, „Prada SpA“ ir „Dior“ – keli iš aukščiausios klasės prekių ženklų, dalyvaujančių bandyme, ir pasaulinė prabangos prekių rinka atidžiai stebės, kaip jiems seksis.

Galimos kelios kliūtys.

„Checkout“ reikalaus, kad pardavėjai atsisakytų tam tikros pirkėjų kontrolės, nes jų pagrindiniai santykiai dabar bus su „Instagram“. Taip pat bus įvestas sandorio mokestis prekių ženklams, naudojantiems „Checkout“. Tai gali tapti problema, jei platforma perims neproporcingai didelę pardavimų dalį.

Ir, žinoma, prekių ženklai – ypač prabangūs mados namai – mėgsta kontroliuoti savo įvaizdį, ką jiems ir leidžia „Instagram“. Tam gali būti pakenkta, jei paaiškės, kad kiekvienas gali įkelti nuotrauką ir parduoti savo prekes.

Atleisk, „Amazon“. Nuo šiol viską pirksime iš Kim Kardashian
© Bloomberg


Tačiau rizikuoti verta. Mažmenininkai turi būti ten, kur yra jų pirkėjai, o šie vis dažniau sėdi „Instagram“, kurį per mėnesį aplanko net 1 milijardas vartotojų. Gausi mados sekėjų minia taip pat suteikia galimybę pademonstruoti karščiausias tendencijas ir šio sezono prekes. Maržų atžvilgiu tai geriau nei prekiauti platformoje, kurioje pagrindinis variklis yra kaina – o tai dar vienas smūgis į „Amazon“ vartus.

Nors Sietle įsikūręs apsipirkimo milžinas bandė pajudėti į mados pusę, prabangi mada – vis dar ne jo nosiai. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl, pasak „Bernstein“ analitiko Jamie'io Merrimano, „Instagram“ galėtų tapti daugybės prabangos prekių ženklų šventove.

Atleisk, „Amazon“. Nuo šiol viską pirksime iš Kim Kardashian
© Bloomberg


Nors „Checkout“ dar tik skaičiuoja pirmąsias dienas, jis jau sulaukė nemenkos sėkmės. „Adidas AG“ generalinis direktorius Kasperis Rorstedas paminėjo jį kaip vieną iš veiksnių, prisidėjusių prie 40 proc. išaugusių pardavimų per pirmąjį metų ketvirtį. Tai tęsia socialinio apsipirkimo sėkmę, kuria kai kurie mažmenininkai, tokie kaip „Burberry“, džiaugėsi jau anksčiau – dar iki „Checkout“ naudodamiesi pirkimus įgalinančia „Instagram“ versija.

Ir iš tiesų, tai nėra pirmasis platformos bandymas socialinio apsipirkimo srityje. Tačiau „Checkout“ paprastumas reiškia, kad jis turi daug šansų laimėti. Be to, suteikdama naudingų duomenų apie vartotojų pirkimus, kuriuos „Facebook“ galės panaudoti savo reklamos modeliui tobulinti, ši priemonė gali atnešti dar ir papildomų pajamų.

Atleisk, „Amazon“. Nuo šiol viską pirksime iš Kim Kardashian
© Bloomberg


Tuo tarpu konkurencija kaista. „Google“ leidžia patogiau įsigyti produktus iš „YouTube“ platformos, o naujoji vaizdo paieškos funkcija „Lens“ leidžia vartotojams nufotografuoti produktą ir nusipirkti jį internete. „Marks & Spencer Group Plc“, viena iš pirmųjų kompanijų, kurios „Instagram“ paskyra leido įsigyti prekes tiesiogiai, yra vieni iš mažmenininkų, bandančių eksperimentuoti ir su „Pinterest“ – po to, kai ši konkuruojanti vizualinė platforma sustiprino savo prekybos funkcijas. Na ir, žinoma, Kinijoje socialinėje prekyboje karaliauja „WeChat“.

Tačiau šiuo metu „Instagram“ tebeturi didžiausią prabangos ir aukščiausios kokybės prekių ženklų potencialą. Taigi, nors išlyginti netobulumams jiems gali prireikti filtro, norėdami išlikti aktualūs savo vartotojams, šie prekių ženklai turės pasiryžti, susikaupti ir žengti į „Instagram“.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
2.0000

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (18)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Gibraltare – sumaištis: baiminasi, kad netrūktų būtiniausių prekių (41)

Fabianui Picardo tapus Gibraltaro, Jungtinės Karalystės kolonializmo laikotarpį menančio uolėtojo...

Turkija veliasi į labai rizikingą karą su sustiprėjusiu priešu (464)

Turkijos ginkluotosios pajėgos susirėmė su jau pažįstamu priešininku, pradėdamos svarbią...

Ilgai lauktoje ataskaitoje – Rusijos reakcija: Kremliui pavaldūs asmenys iššovė šampaną (121)

Kremliui pavaldūs asmenys iššovė šampaną, kai Donaldas Trumpas laimėjo 2016 m. prezidento...

„Bloomberg“ žurnalistė apie Zelenskio spaudos konferenciją: labai neįprasta (68)

Jis vertė visą pasaulį penkis mėnesius laukti spaudos konferencijos. Tačiau kai Volodymyras...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (29)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (3)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (18)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (7)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (174)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (148)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (21)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...