Naujausią įrodymą, jog tai, kas yra bloga žinia bendrovei „Apple“, gali būti siaubinga žinia tiekėjams, matome dviejuose žemynuose, Japonijoje ir JAV. Japonijos technologijų bendrovė „Japan Dipslay Inc“, kuri uždirba daugiau nei pusę pajamų iš išmaniųjų telefonų „iPhone“ gamintojos, sumažino pardavimų augimo ir pelno maržos prognozes. O „Lumentum Holdings Inc.“, garsi „iPhone“ veido atpažinimo daviklių gamintoja, sumažino savo antrojo ketvirčio prognozę.

„Tiekėjai labiau priklausomi nuo tiekimo apimčių nei „Apple“, – sakė „Bloomberg Intelligence“ analitikas Woo Jin Ho. – Tai kelia papildomą riziką likusiam tiekimo tinklui“. „Apple“ atsisakė komentuoti tokias prielaidas.

Pirmadienį „Apple“ akcijų vertė nukrito 5 proc., bet „Lumentum“ akcijos atpigo daugiau nei 30 proc., o konkurentės „II-VI Inc.“ – 13 procentų. Bendrovės „Japan Display“ akcijų vertė nusmuko 9,5 proc., tuo tarpu „Hon Hai Precision Industry Co“, pagrindinės „iPhone“ telefonų surinkėjos, akcijos atpigo iki žemiausio lygio per penkerius metus.
Apple

Susidūrusi su brandesne išmaniųjų telefonų rinka, „Apple“ keičia strategiją, tikėdamasi paskatinti klientus mokėti daugiau už telefonus, pasižyminčius naujomis savybėmis, tokiomis kaip veido atpažinimo funkcija ir labiau vibruojantys ekranai.

3-D jutikliniai komponentai iš tokių bendrovių kaip „Lumentum“ naudojami „iPhone“ telefonuose, kurie dažnai kainuoja daugiau nei tūkstantį JAV dolerių. Vis mažiau žmonių gali leisti sau įsigyti tiek kainuojantį naują prietaisą. Bet kai vis dėlto toks prietaisas parduodamas, tiekėjai už savo komponentą gauna vienkartinį mokestį.

Tuo tarpu „Apple“ gali generuoti šimtus papildomų dolerių už tą patį prietaisą. Pastarąjį ketvirtį „Apple“ pranešė, kad jos gaminamų „iPhone“ pardavimai beveik nepadidėjo, tačiau pajamos, gautos iš šio verslo, palyginti su praėjusių metų analogišku ketvirčiu, pašoko 29 procentais.

Jeigu naujesnių, brangesnių „iPhone“ telefonų paklausa mažės, „Apple“ gali sumažinti komponentų užsakymus, arba užvilkinti užsakymų pristatymus, palikdama tiekėjus su atsargų pertekliumi. Ir kai „Apple“ sugrįš prie derybų stalo, tiekėjai gali būti priversti mažinti kainas.

Sumažinti pardavimų prognozę „Lumentum“ paskatino didžiausios klientės sprendimas vos prieš kelias dienas sumažinti užsakymus, per konferenciją, vykusią pirmadienį San Fransiske, sakė „Lumentum“ vadovas Alanas Lowe‘as. Jis neįvardino to užsakovo, o bendrovės atstovas spaudai komentuoti pranešimą atsisakė, tačiau, remiantis „Bloomberg“ surinktais duomenimis, didžiausia jos klientė yra „Apple“.

„Apple“ aktyviau skelbia apie savo diegiamus įrenginius nei apie ketvirtinius „iPhone“ pardavimus. Ir bendrovė ryžtasi pokyčiams, kad tik įtiktų esantiems klientams, parduodama jiems daugiau paslaugų.

„Apple“ nebėra tradicinė techninės įrangos verslovė, – sako „Loup Ventures“ analitikas, daug metų dirbantis prie „Apple“ analizės. – Remiantis dabartine „Apple“ investicine koncepcija, jos dėmesys traukiasi nuo prietaisų pardavimų link labiau prognozuojamo į paslaugas orientuoto verslo“.

Šiais metais „Apple“ ėmėsi priemonių prailginti „iPhone“ gyvavimo laiką, ir tokios priemonės gali sulaikyti vartotojus nuo planų pereiti prie naujesnių prietaisų, – dar vienas grėsmingas ženklas tiekėjams. Kiek anksčiau bendrovė patvirtino sąmoningai trumpinanti produkto naudojimo terminą, siekiant priversti vartotojus pirkti naują produkciją.

Gruodį „Apple“ pripažino, kad tyčia lėtina kai kurių senesnių „iPhone“ modelių darbą, siekdama išvengti staigaus telefonų išsijungimo. Ji aiškino, kad telefono ličio jonų baterijos ilgainiui silpsta ir neįveikia apkrovos, dėl to įrenginys gali atsijungti. „Apple“, siekdama užkirsti kelią tokiems atsijungimams, kurie sukėlė didelį vartotojų nepasitenkinimą, pakoregavo savo operacinę sistemą.

Neseniai „Apple“ pristatė naują savo operacinės sistemos versiją iOS 12, kuri pirmą kartą palaiko 28 bendrovės įrenginius, įskaitant modelius, prekyboje pasirodžiusius 2013 metais. Ankstesnės versijos palaikė keleto metų senumo prietaisus, tačiau šįsyk „Apple“ pirmą kartą prioritetą suteikė senesnių „iPhone“ modelių greičio didinimui. Atnaujinta programinė įranga, lyginant su iOS 11, leidžia naudojant senesnius „iPhones“ telefonus fotoaparato funkciją pasiekti 70 proc. greičiau, o klaviatūrą atidaryti 50 proc. greičiau.

„Ilgiau tarnaujantys produktai gali padidinti klientų pasitenkinimą, galimai leisti „Apple“ kelti savo prietaisų kainas ir galiausiai padėti įmonei įgyvendinti savo aplinkosaugos tikslus“, - savo laiške investuotojams pirmadienį rašė „C. Bernstein & Co“ analitikas Tonis Sacconaghis. Tokia strategija gali pratęsti „iPhone“ keitimo ciklus šešiais mėnesiais iki 3,2 metų ir, savo ruožtu, sumažinti metinius prietaisų pardavimus šešiais procentais per trejų metų laikotarpį, teigė analitikas.

Ilgiau tarnaujančių „iPhone“ telefonų savininkai greičiausiai įsigis naujų paslaugų, bet šios paslaugos komponentų tiekėjams neuždirbs papildomų pajamų. Ir nors tiekėjai turi mažesnę pasirinkimų laisvę, jie reaguoja į lėtesnę išmaniųjų telefonų rinką. Kaip ir dauguma prietaisų gamintojų „Apple“ kiekvienam komponentui renkasi mažiausiai du tiekėjus. Praėjusią savaitę kaip tik paskelbta apie 3,2 mlrd. JAV dolerių optinių komponentų gamintojų - II-VI ir „Finisar Corp.“ – susijungimo sandorį. Šiuo sandoriu susiformuos didesnė bendrovė, kuri sugebės veiksmingiau derėtis dėl kainų.