Startuolis, kurio planai surengti pirminį viešą akcijų siūlymą 2020 metais, pakibo ant plauko, sulaukia kritikos čia iš svečių, čia iš būsto savininkų dėl savo kompensacijų politikos, susijusios su pasauline pandemija.

„Airbnb“ iš pradžių nebuvo linkusi kompensuoti JAV svečiams dėl būsto rezervacijų atšaukimo, susijusio su koronaviruso protrūkiu, uoliai tam priešindamasi. Ir nusileido tik po to, kai kovo 11 dieną Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) paskelbė pasaulinę pandemiją. Po kelių dienų „Airbnb“ pranešė, kad keliautojai po Jungtines Valstijas galės gauti kompensacijas. Toks sprendimas sušvelnino vartotojų kritiką, tačiau suerzino būsto savininkus, daugelis iš jų jau sunerimo dėl savo būsimų nuostolių.

Pirmadienį nuskambėjęs pranešimas – atsakas į audringą reakcijų tų būsto savininkų, kurie įsigijo nekilnojamąjį turtą specialiai tam, kad įtrauktų jį į „Airbnb“ platformą. Bendrovė pranešė sumokėsianti 25 proc. sumos, kurią būsto savininkai „paprastai gautų taikant atšaukimo politiką“.

„Airbnb“ generalinis direktorius Brianas Cheskis bendrovės dilemą apibūdino laiške, adresuotame platformos būstų savininkams. „Leisdami svečiams atšaukti rezervacijas ir įgyti teisę į kompensaciją, žinojome, kad toks sprendimas gali turėti rimtų padarinių jūsų pragyvenimui, – rašė jis. – Bet mes negalėjome leisti, kad svečiai ir būstų savininkai jaustųsi verčiami atsidurti nesaugioje situacijoje ir kelti papildomą pavojų visuomenės sveikatai.“

„Airbnb“ taip pat priminė būstų savininkams, jog jai pavyko atkreipti Kongreso dėmesį į šią problemą ir susitarti, kad būstų savininkai galėtų kreiptis dėl federalinės paramos per smulkiojo verslo programas ir dėl nedarbo draudimo, remiantis neseniai paskelbtu ekonominių skatinimo priemonių paketu. Bendrovės steigėjai įsipareigojo skirti dar 10 mln. JAV dolerių paramos tiems būstų savininkams, kurie susidūrė su sunkumais susimokėti mokesčius už būstus.

Pati platforma retai valdo nuosavybes iš savojo sąrašo. Ji veikia labiau kaip tarpininkė tarp svečių-nuomininkų ir namų savininkų, imdama komisinius tiek iš vienų, tiek iš kitų. Toks modelis, kurio dėka „Airbnb“ išaugo į vieną iš aukščiausiai rinkoje vertinamų privačių startuolių, didžiąją dalį rizikos užkrauna ant namų savininkų pečių.

Net dar prieš pandemiją, padariusią didžiulę žalą pasaulinei kelionių pramonei, „Airbnb“ buvo susidūrusi su finansiniais iššūkiais. Per paskutinius tris 2019 metų mėnesius ji prarado 276,4 mln. dolerių, neįtraukiant palūkanų, mokesčių, nusidėvėjimo ir amortizacijos, palyginti su 143,7 mln. JAV dolerių nuostoliais, patirtais prieš metus, naujienų agentūrai „Bloomberg“ teigė vienas šaltinis, gerai susipažinęs su situacija. Pajamos per minėtą laikotarpį išaugo 32 proc. iki 1,1 mlrd. JAV dolerių.

Anot šaltinio, „Airbnb“ šiais metais turėjo bent 2 mlrd. JAV dolerių grynųjų pinigų. Bendrovė taip pat svarsto galimybę pritraukti daugiau pinigų iš investuotojų, pranešė su situacija susipažinę šaltiniai.