aA
Karščiausia tendencija automobilių pramonėje yra tokia, kad nauji jos dalyviai, tokie kaip „Fisker Inc.“, sudėtingus ir daug kapitalo reikalaujančius transporto priemonių inžinerijos ir surinkimo darbus pagal sutartis perleidžia gamintojui. Vis dažniau automobiliai vertinami pagal jų programinę įrangą ir elektroniką, tad kam švaistyti laiką ir pinigus metalo apdirbimui?
Apple
Apple
© Scanpix

Jei „Apple Inc.“ iš tikrųjų rimtai svarsto galimybę pristatyti savo transporto priemonę, kaip liudija kompanijos pranešimai spaudai, ji beveik neabejotinai nuspręs perleisti visą juodą darbą kažkam kitam, kaip tai daro su „iPhone“. „Apple“ sukuria telefono dizainą ir operacinę sistemą, tačiau samdo „Foxconn“, kad šis surinktų visus komponentus į aparatą.

Yra bent vienas stambus gamintojas, pasirengęs pasinaudoti šiais seisminiais pramonės pokyčiais: tai Kanados „Magna International Inc.“ „Jei „Apple“ rimtai ketina sukurti automobilį… jį surinkti lemta „Magna Steyr“, – neabejoja „Evercore ISI“ analitikas Chrisas McNally. Net jei „Apple“ ir nepanorės bendradarbiauti, gamintojas jau konsultuoja technologijų grupes ir startuolius, norinčius žengti į automobilių verslą, o investuotojams tai nepraslydo pro akis. Nuo kovo mėnesio „Magna“ akcijos beveik patrigubėjo, o jos rinkos vertė siekia 21 mlrd. dolerių.

Norėdami sužinoti daugiau apie „Magna“ ir jų ankstesnį automobilių kūrimo darbą su „Apple“ (šios diskusijos niekur nedingo), galite pasiskaityti šį mano „Bloomberg Opinion“ kolegos Alexo Webbo ir „Bloomberg News“ autorių 2016 m. straipsnį.

„Magna“ yra viena didžiausių automobilių dalių tiekėjų pasaulyje, 2019 m. uždirbusi beveik 40 mlrd. dolerių iš tokių produktų kaip transmisijos, kameros, veidrodžiai ir sėdynės. Dukterinė jos įmonė, dirbanti pagal sutartis, „Magna Steyr“ – išties įdomus darinys. Savo gamykloje Grace, Austrijoje, ji gamina nišines aukščiausios klasės transporto priemones, įskaitant „Mercedes G-Class 4x4“, elektrinį „Jaguar I-Pace“ ir sportinį „BMW Z4“.

Paprastai šios kompanijos verčiau perleidžia gamybą kažkam kitam, užuot kūrusios naują gamybos liniją, nes pardavimų apimtys būna palyginti nedidelės. 2019 m. „Magna“ surinko beveik 160 000 transporto priemonių – daugiau nei pagamina daugelis automobilių gamintojų – ir iš šios veiklos užsidirbo 6,7 mlrd. dolerių pajamų. Kartu su partnere „Beijing Automotive Group Co.“ (BAIC) Kinijoje ji neseniai pastatė dar vieną gamyklą, kuri per metus gali pagaminti 180 000 transporto priemonių. Toliau eilėje numatyta Šiaurės Amerikos gamykla.

Į „Magna“ klientų sąrašą patenka ne vien tradiciniai automobilių gamintojai. Henriko Fiskerio tuo pačiu vardu pavadinta automobilių kompanija paskelbė viešą pasiūlymą spalį, susijungusi su specialiosios paskirties įsigijimo įmone. Gamybos ir transporto priemonių inžinerijos partnerystė su „Magna“ – kertinis H. Fiskerio požiūrio į turtą principas. Jų bendradarbiavimas neretai lyginamas su „Apple“ ir „Foxconn“ santykiais, tikintis, kad bus išvengta gamybos košmarų, kurie persekiojo „Tesla Inc.“.

Pranešama, kad „Magna“ Austrijos dukterinė įmonė veda derybas dėl transporto priemonių gamybos kompanijai „Canoo Inc.“ – dar vienam SPAC remiamam automobilių startuoliui, o Kinijoje pradeda gaminti „Arcfox“, skirtą BAIC elektrinių transporto priemonių padaliniui. Kiti projektai – bendradarbiavimas su „Alphabet Inc.“ dukterine įmone „Waymo“, siekiant integruoti savaiminio vairavimo technologijas į jų gaminamas transporto priemones, ir bendradarbiavimas su „Sony Corp.“, gaminant futuristinį „Vision S“ prototipą.

„Ne paslaptis, kad su mumis susisiekia praktiškai kiekvienas ne OEM, norintis realizuoti savo suprojektuotas transporto priemones“, – praėjusiais metais investuotojams sakė „Magna Steyr“ vadovas Frankas Kleinas.

Galima suprasti, kodėl nauji rinkos dalyviai gali norėti dirbti su neutralia šalimi, kaip antai „Magna“, o ne bendradarbiauti ir dalytis planais su kitais automobilių gamintojais, kurie gali tapti potencialiais konkurentais. „Magna“ ne tik užtikrina gamybos pajėgumus, bet gali suorganizuoti visą transporto priemonės kūrimo procesą. Kompanija buvo pasamdyta, kad paverstų chemikalų milijardieriaus Jimo Ratcliffe’o „Grenadier 4x4“ realybe.

Transporto priemonėse, kurias „Magna“ surenka savo gamyklose, paprastai yra daugiau jos pačios komponentų ir sistemų, nei automobiliuose, kurių ji negamina. Tai taip pat gali sukelti finansinį interesą kompanijoms, su kuriomis ji dirba. Jei „Magna“ sugebės tesėti pažadus, ji gali turėti 6 proc. „Fisker“ akcijų. Praėjusiais metais kompanija į „Waymo“ investavo 100 mln. dolerių.

Ir tai yra sveikintina, nes gamyba pagal sutartis atsiperka palyginti menkai. Transporto priemonių gamybos dukterinė įmonė praėjusiais metais pasiekė 2 proc. veiklos grąžą – žymiai mažesnę už kitų „Magna“ verslo padalinių vidurkį.

Be to, egzistuoja pavojus investuoti per daug pajėgumų į startuolius, kurie gali žlugti arba nuspręsti perimti gamybą į savo rankas. Jei „Apple“ taptų „Magna“ klientu, tai būtų toks pats nesaldus sandoris, koks tenka „Foxconn“, kurio veiklos marža susitraukė iki maždaug 2 proc. „Apple“ pasiima 24 proc.

Vis dėlto „Magna“ akcijos atrodo ne tokios ir pervertintos, palyginus su daugybe kompanijų, viena koja stovinčių elektrinių transporto priemonių gamyboje. Net ir po pastarųjų nesėkmių įmonės akcijų vertė yra beveik 12 kartų didesnė už išankstinį pelną. Kanados gamintojas turi ką veikti ir be Timo Cooko užsakymų.

Bloomberg
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000
D+Jinshan Hong

Nerimas Honkonge: COVID-19 atkeliauja iš neįprastų šaltinių, turėsime rimtą bėdą (3)

Vis augantis naujų susirgimų koronavirusu skaičius Honkonge, kuris paskutiniu metu garsėjo...

Skambina pavojaus varpais dėl mirtinai pavojingų infekcijų: dalis jų atsparios net stipriausiems antibiotikams

2019 metais dėl atsparumo antibiotikams mirė daugiau žmonių nei nuo ŽIV ar maliarijos, nes...

Elektros energijos ir transporto rinkų ateitis – decentralizacija

Per atostogas aš kiek įmanoma daugiau leidau laiką lauke ir kiek įmanoma mažiau priešais...

D+Marc Champion

Apie Rusijos invaziją jie sužinotų pirmieji: Putino kariai sveikinimų nesulauktų (7)

Rusijai deklaruojant, kad diplomatija pasiekusi akligatvį, arti fronto linijos Ukrainoje esantis...

Macrono siekis, kad ES įgyvendintų pasaulinį mokesčių susitarimą, susiduria su kliūtimis (4)

Europos Sąjungos valstybės skeptiškai vertina perspektyvą, kad prezidentas Emmanuelis Macronas...

Top naujienos

Po kelių skambučių, kurie netenkins Putino, galime turėti bet kurį scenarijų: karinei operacijai Rusijoje jau pasiruošta (6)

Rusija neatsitrauks tuščiomis: arba pradės karą, arba lauks nuolaidų iš Vakarų, tikina...

D+Joana Balčiuvienė

Serijinis žudikas angelo veidu: duodamas parodymus lietuvis prisiminė, kaip po senolės egzekucijos gėrė šampaną

Antanas Varnelis – Lietuvos serijinis žudikas, nužudęs septynis žmones ir dar tris bandęs...

D+Roma Macijauskaitė

Investuojate į nekilnojamajį turtą ar kaupiate indėlius banke? Pasakė, kaip tradicinės lietuvio investicijos pasikeis per 5 metus

Nedideliam – 14 žmonių – kolektyvui vadovaujantis elektroninių pinigų įstaigos „Guru Pay“...

Ar Kremlius dar gali pasirinkti kitokią galimybę nei karas: tai gali būti nelengvas sprendimas Vakarams (230)

Situacijai regione išliekant sudėtingai, kyla klausimas, ar Rusija turi galimybę išeiti iš tos...

Vilnietė net neįtarė, ką reiškia tokia jos šuns poza: laiku nesureagavus, vaistai nuo skausmo tampa kasdienybe (10)

Šuo tapo vangus, nežaidžia ir neėda – klasikinis pavyzdys, kad šuns šeimininkui metas kreiptis...

Šalia Vilniaus susidūrė BMW ir „Opel“, paaiškėjo, kad viena vairuotoja visiškai girta (4)

Antradienio vakarą, apie 20 val., šalia Vilniaus, prie Minsko pl. ir kelio Naujoji Vilnia-Rudamina...

Daugelyje vietovių sniegą keis šlapdriba, o ją – lietus

Antradienio dieną sulaukėme teigiamų temperatūrų ir atodrėkio, o trečiadienio naktį orus lemia...

Kibinų ir vestuvinių fotosesijų stotele tituluoti Trakai nori drastiškai keistis: tai seniai lauktas žingsnis (8)

Ilga laiką kibinų ir vestuvinių nuotraukų trumpalaike stotele tituluoti Trakai drastiškai nori...

Eurolygoje karaliaujantis „Real“ užsmaugė ir UNIKS klubą (2)

Antradienio vakarą buvo sužaistos trejos atidėtos Eurolygos rungtynės. Visose jose pergales...

Vykdydami ministerijos nurodymus susiduria su karčia realybe: dėl smulkmenos tenka blaškytis po miestą (12)

Išaugęs sergamumas COVID-19 liga ir nauji Sveikatos apsaugos ministerijos nutarimai dėl asmens...