Bankininkas ir didžiausiam Baltijos šalyse drabužių prekybos tinklui vadovaujantis verslininkas netuščiažodžiauja – porą mėnesių jie abu konsultavo nedidelės baldų gamybos įmonės „Dalaudas“ savininką Arvydą Gaidelį.

Baldus pagal individualius užsakymus Gaveikėnų kaime (Ignalinos r.) bemaž dešimtmetį gaminantis A.Gaidelis madų nesivaiko ir paiso klientų norų. Tačiau pripažįsta, kad užsakovų mažėja ir įkvėpimas vystyti verslą blėsta.

„Kažkiek ir pavargau, nes pastoviai viskas keičiasi,“ – pesimistinių nuotaikų neslepia brandaus amžiaus verslininkas. Tris vaikus užauginusio A. Gaidelio balse galima išgirsti ir apmaudo gaidelę, kad abu sūnūs ir dukra nė vienas tėvo verslu nesusidomėjo, o pasuko kitais keliais, iš tėviškės persikraustė gyventi į didmiesčius. Ne jo vieno atžalos pabėgo į miestą.

„Pasižiūriu aplink gatvėje, kaimynų vaikai visi nebegrįžo,“ – kremtasi „Dalaudo“ vadovas, sunkiai randantis sumanių jaunių darbuotojų, kurie galėtų atnešti naujų vėjų į beišsikvepiantį verslą.

Įmonė „Dalaudas“ būtų pajėgi gaminti tris kartus daugiau baldų, jeigu būtų užsakymų. Tačiau vadovo požiūris į klientų paiešką, nustebina „Aprangos“ grupės generalinį direktorių R. Pervenecką ir SEB banko viceprezidentą V. Doveiką. Konsultantai išsiaiškina, kad bendrovė užsakovų neieško, o pasikliauja, jog klientai patys ją susiras. Iš lūpų į lūpas patenkintų pirkėjų perduodama žinia apie baldų kokybę, laiku atliktus darbus ir prieinamą kainą, anot A. Gaidelio, jam geriausia reklama. „Toks požiūris pavojingas,“ – teigia R. Perveneckas.

„Marketingo iš lūpų į lūpas šiame versle neužteks,” – aktyviai ieškoti klientų pataria SEB banko viceprezidentas V. Doveika.

Konsultantai A. Gaideliui siūlo iš provincijos drąsiau žengti į miestą: turėti nuolatinę produkcijos ekspoziciją Vilniuje baldų parduotuvėje, įvertinus, kokių investicijų tam reikia ir per kiek laiko jos atsipirktų. Taip pat pataria daugiau dėmesio skirti reklamai internete, atnaujinti įmonės interneto puslapį, parengti klientams patrauklią vaizdinę medžiagą apie gaminamus baldus ir bendrovės galimybes.

Patarimai verčia baldininką žvelgti į savo verslą kitomis akimis. Konsultantams aplankius įmonę po poros mėnesių, permainos akivaizdžios.

„Noras didesnis atsirado dar kažką padaryt,“ – rodydamas SEB banko viceprezidentui ir „Aprangos“ vadovui įmonės patalpose ką tik įrengtą baldų ekspoziciją ir naujus gaminius su užsidegimu sako A. Gaidelis.

Pažadintos ambicijos ir kūrybingi verslo sprendimai SEB banko ir LRT televizijos projekte „Lietuva gali” kiekvieną antradienį 21.55 val. per LRT.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)