Metus neturėjusi nei vienos kelionės, V.Židonytė nusprendė, kad geriausia pailsėti būtų su draugėmis Egipte: „Tai nėra mano išsvajotos šalys, bet norėjosi saulės spinduliuko. Poilsiui turėjau dvylika dienų, bet vis tiek nesigavo, kaip norėjosi“.

Nemalonumai – nuo pirmos dienos

Kelionės nesklandumai prasidėjo jau pirmąją kelionės dieną. Lėktuvui pritrūkus kuro, skrydis užtruko ilgiau nei planuota - 7 valandas, todėl viena poilsio diena buvo jau prarasta.

Keletą dienų pailsėjusi Egipte, Vaida laukė turistinės firmos organizuotos kelionės į Izraelį. šią šalį tikinti mergina senai svajojo pamatyti.

Jau prie sienos V.Židonytei pradėjo kilti įtampa, kad tik ji galėtų įvažiuoti į šalį.

„Jeigu turi kažkokių jiems nepageidaujamų vizų, pavyzdžiui, į Jordaniją, Libaną, Dubajų, jie tokių asmenų visiškai neįleidžia. Su įtampa važiavau per sieną ir galvojau, praslysiu ar ne, ir jie kažkaip, ačiū Dievui, nepamatė,“ – džiaugėsi manekenė.

Su kitais lietuviais, kurių buvo du autobusai, V.Židonytė aplankė Negyvąją jūrą, Jeruzalės žymiausias vietas ir žydų religijos simboliu vadinama Raudų siena. Tai šventa žydams vieta, kurioje galima parašyti raštelius su savo nematerialiais norais ir įsprausti juos į sieną.

Sprogimo priežastis – neatsargus poelgis

Vos įvažiavus į šalį, pasak pašnekovės, Izraelyje ant kalnų, namų stogų, matyti stovintys kareiviai su šautuvais, kurie visus stebi. O šalia Raudų aikštės jų ypač daug.

Priartėjus prie Raudų sienos, kol grupelė lietuvių nieko neįtardami galvojo norus, jų būryje netikėtai sprogo šalia gulėjęs krepšys.

„Viskas įvyko labai arti, daugiausiai - 15 metrų nuo mūsų, kiti žmonės atsidūrė arčiau. Visi sugulėme, - nemalonią situaciją prisiminė Vaida.

Po didžiulio išgąsčio gidė skubėjo visus nuraminti, kad nukentėjusių nėra: „Ji pasakojo, kad vienas iš turistų paliko savo krepšį toliau nuo savęs. Pasirodo, kad negali savo daiktų palikti nuošaliau nei pora metrų, nes iškart bus sunaikinti. Kareiviai iškart bėga, nežiūri nei kas, nei kieno, deda bombą ir sprogdina. Mes buvome tokiame šoke!“.

Įtampa tvyrojo visoje Jeruzalėje

„Sakoma, jeigu būni prie Raudų sienos, susisieji su dangumi, kai kam ten norisi verkti, o man buvo tokia įtampa. - ilgai laukta kelione nebesidžiaugė ji. - Dar jie turi paprotį – ateina moteriškės ir tranko galvą į sieną, skaito maldas, tai mane dar labiau šokiravo. Nepajutau aš jokios dvasios, daugiau - išgąstį. Mūsų buvo apie šimtas lietuvių ir visi norėjome kuo greičiau namo“.

Nerimo kėlė ir dar vienas faktas – žemės drebėjimas. Kaip lietuvius informavo gidė, kas šimtas metų Jeruzalėje įvyksta didelis žemės drebėjimas, o šie metai yra kaip tik šimtieji. „Vaikščiojome ir žiūrėjome, ar žemė vietoje. Žiūri į apačią, ar nejuda, pakeli akis, o ten - kariai su šautuvais..“, - prisiminė ji.

D.Židonytė daugiau į Izraelį nebenorėtų sugrįžti tol, kol ten vyksta tokie neramumai: „Civilizacijos atžvilgiu gal labiau išprususi šalis nei egiptiečiai, bet nėra jaukumo, saugumo jausmo“.

Bandė užsimiršti nardydama

Sugrįžusi į Egiptą mergina stengėsi pamiršti Jaruzalės nesvetingumą ir šiek tiek pailsėti. Nors, pasak Vaidos, Egiptas yra šiukšlynas, tačiau jis garsėja nuostabiais povandeniniais vaizdais.

„Ką jie ten turi po vandeniu, nėra žodžių apsakyti! Tokia spalvinė gama! Sakoma, kad Egipte daugiau žmonių yra po vandeniu negu sausumoje,“ – Egipto pasididžiavimą gyrė ji.

„Toks tas mano ir poilsis, lyg ir pailsėjau. Čia Lietuvoje turiu veiklos, save išeikvojau ir dabar vėl išvažiuoju į Maskvą, keletui dienų linksmybių,“ – savo planus atskleidė Vaida.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.