aA
Skaitmeninės rinkodaros agentūra „SuperYou“ ir rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“ trečius metus iš eilės pristato išsamią Lietuvos influencerių rinkodaros analizę. Naujausiame tope rikiuojasi populiariausi praėjusių metų vardai socialiniuose tinkluose ir išryškinama, kuriems jų didžiausią prielankumą reiškė ne tik socialinių tinklų vartotojai, bet ir jų užsakovai – rinkodaros bei komunikacijos ekspertai.
Lietuvos influencerių reitingas 2021
Lietuvos influencerių reitingas 2021
© Organizatoriai

„Instagram“ platformoje pirmoji vieta trečius metus iš eilės atiteko Karolinai Meschino, antroji – Mantui Katleriui, trečioji – Rolandui Mackevičiui, rašoma pranešime spaudai.

„Facebook“ geriausių įvertinimų vėl sulaukė Beatos virtuvės paskyra, antroje vietoje – „Baby blog“, į trečiąją pakilo Jurga Baltrukonytė.

„Youtube“ įtakingiausiųjų sąrašo viršuje rikiuojasi „deMiko“, „Safo“ ir „WhyDoto“ kanalai.

Influencerių sėkmę augina teigiama reputacija ir lankstumas

Komentuodamas 2021-ųjų influencerių reitingą, tyrimo organizatorės „SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis išskiria reputacijos kriterijų, pabrėždamas, jog tam įtakos turi tiek ūgtelėjusi rinka ir didėjanti konkurencija, tiek vis aukštesni prekių ženklų lūkesčiai.

„Bendra tendencija, kurią išryškino atlikta analizė, yra akivaizdi – labai svarbus dėmesys vis dar skiriamas influencerio reputacijai. Neatmetama, jog tai gali būti susiję ir su keliais praėjusių metų skandalais, į kuriuos įsivėlė ar sukėlė socialinių tinklų ryškiausieji. Vertinant visus rezultatus, akivaizdu, kad vidurkiai augo beveik visuose veiklos aspektuose. Tai reiškia, kad reikalavimai influenceriams tik didėja“, – naujausias tendencijas komentuoja M. Lataitis.

Agentūros „SuperYou“ projektų vadovė Gabija Pilipavičiūtė pastebi, jog rinkodaros specialistams ne mažiau nei reputacija svarbūs ir kiti kriterijai. Pavyzdžiui, influencerių kuriamas turinys, iš kurio tikimasi kokybės ir priimtinumo prekių ženklo auditorijai. Čia, G. Pilipavičiūtės manymu, svarbios visos turinio kūrimo dedamosios: vaizdinė medžiaga, story formato pasakojimai, tekstų konstrukcijos ir t.t.

„Kai rinkodaros specialistai sprendžia – bendradarbiauti su influenceriu ar ne, visi šie kriterijai tampa reikšmingais argumentais. Pastebėčiau ir dar vieną bruožą, kuris dažnai įtikina rinktis vieną ar kitą nuomonės formuotoją. Tai – tarpkanališkumas. Tyrimo rezultatai rodo, jog turime influencerių, kurie išlaiko aukštas pozicijas tiek „Instagram“, tiek „Youtube“ dešimtukuose, tačiau tarp šių kanalų puikiai laviruoja, nedubliuoja turinio ir geba skirtingoms auditorijoms skirti skirtingas žinutes. Pasitaiko ir tokių influencerių, kurie tą pačią žinutę komunikuoja skirtinguose kanaluose, tačiau puikiai adaptuoja ją pagal kanalo specifiką ir išmano, koks formatas geriausiai veiks vienoje ar kitoje platformoje. Tai itin svarbu, jei prekių ženklas nori pasiekti platesnę auditoriją“, – įsitikinusi G. Pilipavičiūtė.

Populiariausiu socialiniu kanalu išlieka „Instagram“

Trečius metus prie analizės aktyviai prisidedančios tyrimų bendrovės „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė Renata Sadunišvili pasakoja, jog praėję metai tik užtvirtino 2020-ųjų tyrimo rezultatus:

„Suskaičiavome, jog 73 proc. rinkodaros specialistų 2021-aisiais naudojosi influencerių rinkodara. Palyginimui, 2020-aisiais tokių buvo 75 proc. Tik 27 proc. apklaustųjų vis dar nesiryžta išbandyti influencerių naudos jų prekių ženklams. Tyrimas taip pat parodė, jog tarp svarbiausių socialinių tinklų bendradarbiaujant su influenceriais, „Instagram“ išlieka užtikrintai pirmaujančiu – jame veikiančių turinio kūrėjų paslaugomis naudojosi 94 proc. rinkodaros specialistų“, – pažymi R. Sadunišvili.

Kitų kanalų populiarumo rikiuotė, pasak „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorės, taip pat nesikeičia, o rezultatų svyravimai – nežymūs. Tiesa, kiek ryškesnis pokytis pastebimas vertinant ne taip seniai atsiradusį socialinį tinklą „TikTok“. Priešingai nei tikėtasi, šio kanalo populiarumas nuo 12 proc. 2020 metais smuktelėjo žemyn iki 7 proc. 2021-aisiais.

Taip pat R. Sadunišvili pastebi, jog praėjusiais metais prekių ženklai daugiau dėmesio skyrė ilgalaikių partnerysčių vystymui.

„Įdomu, kad 10 procentinių punktų pakilo ilgalaikis bendradarbiavimas su įžymybėmis, 8 procentiniais punktais – su mikroinfluenceriais. Tai rodo, jog prekių ženklai vis atsakingiau renkasi, su kuo bendradarbiauti, ir šį bendradarbiavimą mato kaip neatsiejamą ilgalaikės rinkodaros strategijos dalį“, – komentuoja tyrimų ekspertė.

Kaip sudaromas influencerių reitingas?

Influencerių TOP 10 sudarytas pasitelkus du skirtingus kiekybinio tyrimo metodus: antrinių duomenų rinkimas ir analizavimas bei apklausos. „Instagram“, „Facebook“ ir „Youtube“ platformų antrinių duomenų rinkimas vyko 2021 metų birželio–lapkričio mėnesiais, o pirmiausiai analizuoti viešai prieinami ir matomi influencerių duomenys: sekėjų skaičius, žmonių įsitraukimas į turinį (video peržiūros, komentarai) bei kuriamo ir auditorijoms atiduodamo turinio kiekis.

Lygiagrečiai atlikta rinkodaros specialistų apklausa, apėmusi visų verslo sektorių atstovus, bei socialinių tinklų vartotojų apklausa. Ekspertų apklausoje orientuotasi į turinio paveikumo, tekstų ir vizualų kokybės, taip pat įtaigumo ir paveikumo kriterijus. Tuo metu socialinių tinklų vartotojų teirautasi apie nuomonės formuotojų reputaciją ir tai, kiek juos galėtų rekomenduoti.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
2.1538

NATO viršūnių susitikime Madride – Diana Nausėdienė, Brigitte Macron, karalienė Letizia ir kitos pirmosios ponios (2)

Lietuvos pirmoji ponia Diana Nausėdienė , vykstant NATO viršūnių susitikimui Madride, kartu su...

Ingos Žuolytės sūnaus Kevino krikštynos – su ypatinga tema: šventėje dalyvavo ir Karolina Meschino su dukra

Saulėta birželio 25-osios diena Ingai Žuolytei ir jos šeimai nuo šiol išliks ypatinga data....

Mirė poetas Aleksandras Sokolovskis

Lietuvos rašytojų sąjunga su giliu liūdesiu pranešė, kad š. m. birželio 30 dieną, eidamas...

Raskevičius parodė netikėtus išvaizdos pokyčius: nusiskuto galvą plikai, internautai lygina su Veryga (4)

Ne paslaptis, kad vasara leidžia kiek atsipalaiduoti, todėl net ir oficialias pareigas užimantys...

Los Andžele gyvenanti Evelina Anusauskaitė neatsigina gerbėjų komplimentų: atlikėjos įvaizdis – it Holivudo žvaigždės (4)

Los Andžele gyvenanti dainininkė Evelina Anusauskaitė-Young kone tobulą įvaizdį,...

Top naujienos

Delfi PliusTomas Janonis

Vilniaus savivaldybėje – painus voratinklis: STT paviešino skandalingą informaciją

Specialiųjų tyrimų tarnyba, atlikusi antikorupcinį vertinimą Vilniaus miesto savivaldybėje...

Verslas PliusRaminta Rakauskė

Buvęs finansų ministras Šapoka: išlaidų didinimą būtina stabdyti, nauji mokesčiai – užprogramuoti

Buvęs finansų ministras Vilius Šapoka sako, kad Lietuvai turėtų pavykti išvengti didesnio...

Į Lietuvą atkeliauja orų permainos: dienomis kai kur beliks 18, naktimis – vos 9 laipsniai

Pirmadienio dieną debesuotumas bus nepastovus, didesnėje šalies dalyje trumpai palis, vietomis...

Pajūrio užkandinėje dviejų sumuštinių laukė valandą, bet kai atnešė ir pravėrė dėžutes, suprato, kodėl čia plūsta žmonės (2)

Vasarą pajūris pritraukia daugybę žmonių iš visos Lietuvos – čia norisi patirti kuo daugiau...

Šaudynės prekybos centre Kopenhagoje: pranešama apie žuvusius ir sužeistuosius 22 metų įtariamasis – sulaikytas (1)

Per šaudynes prekybos centre Kopenhagoje yra žuvusiųjų ir sužeistųjų. Tai spaudos...

Siaubingas keršto planas: pagalbos teisėsaugoje ieškojusi moteris patyrė itin dideles kančias

„Išeisiu į laisvę ir ją užversiu , nebus sudėtinga“, – įkalintas tardymo izoliatoriuje...

Delfi Plius DELFI

Buvęs Rusijos deputatas: manau, kad Putino dienos suskaičiuotos (22)

Buvęs Rusijos Dūmos deputatas Ilja Ponomariovas paliko tėvynę po to, kai 2014 m. vienintelis...

Sprogus atominei bombai chemikas perspėja nedaryti vienos grubios klaidos: užteks muilo ir vandens (2)

Jeigu dėl vienokios ar kitokios priežasties atsidursite situacijoje, kai prireiks skubiai nuo savo...

Lietuviai pešasi dėl populiariausios šios vasaros atostogų krypties: skrenda per aplink, permoka už viešbučius

Lietuviai neatsilieka nuo visos Europos tendencijų. Šią vasarą populiariausia atostogų kryptimi...

Ekspertai paaiškino, ką reikia žinoti apie braškes: jokiais būdais neišmeskite jų kotelių

Turbūt dauguma sutiktų, kad pati populiariausia šiltojo sezono uoga yra braškė. Su tuo sutiktų...