aA
Balandžio 29 d. bus paskelbti tarptautinių operos apdovanojimų laureatai. Operos solistė iš Lietuvos Asmik Grigorian – pretendentė į geriausio metų soprano titulą.
Asmik Grigorian
Asmik Grigorian
© DELFI / Andrius Ufartas

2016 m. ji buvo pripažinta geriausia jaunąja soliste. A. Grigorian dabar jau tik viešnia Lietuvoje, dabar ji dainuoja garsiausiose pasaulio scenose, tokiose kaip Milano „La Scala“, Londono „Covent Gardenas“, Niujorko Metropolitanas, Paryžiaus Bastilijos opera ir Vienos „Staadsopera“. Tačiau pirmomis vasario dienomis A. Grigorian dainavo Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro 30-mečio jubiliejiniuose koncertuose, o vasario pabaigoje ją išvysime Vilniaus miesto operos premjeroje – Piotro Čaikovskio operoje „Pikų dama“. A. Grigorian svečiavosi LRT TELEVIZIJOS laidoje „Dienos tema“.

– Malonu jus matyti. Lietuvoje, kaip suprantu, jūs dabar retoka viešnia?

– Jau gana seniai retoka, nes visada buvau laisvas menininkas – nuo 2003 m. visada dirbau užsienyje.

Asmik Grigorian, FOTO: A. Bakas
Asmik Grigorian, FOTO: A. Bakas

– Ar tiesa, kad „Pikų damą“ repetuojate Medicinos bibliotekos kambarėlyje?

– Taip.

– Jūsų neįleidžia net į Kongresų rūmus?

– Tai gana normalus procesas. Labai mažai teatrų pasaulyje turi galimybę repetuoti visus spektaklius teatre. Repetuoji pirmą periodą, kol vyksta sceninės repeticijos, ne teatre, o kitoje erdvėje. Kai kurie teatrai turi tas kitas erdves, tai priklauso teatro institucijai, bet tai visiškai normalus procesas.

– Bet kai pradedi vardyti, kur Jūs dainuojate, kokia publika jums ploja, į kokius titulus jūs pretenduojate... Kai sutinkate pasirodyti Vilniaus kongresų rūmuose, kurie, jeigu taip labai švelniai pasakyčiau, visiškai nepritaikyti tokiam reikalui, ir kai repetuojate tokiame kambarėlyje, tada nejučiomis pradedi galvoti, kad kažkas lemia tokį jūsų pasirinkimą. Ar tiesa, kad būtent režisierė Dalia Ibelhauptaitė jus privilioja?

– Be abejo, Dalia yra mano artimas draugas – tai yra visas kolektyvas, atmosfera, tai yra daugybė metų, mes drauge jau 12 metų. Toks sugrįžimas visada man kainuoja labai daug jėgų. Gink Dieve, ne dėl to, kur mes repetuojame ar kur dainuojame. Apskritai pasirodymai Lietuvoje man yra patys sudėtingiausi, nes kai dirbu, mano koncentracija yra kita. Žinoma, dukrytė važinėja su manimi, bet vis tiek planavimas yra visai kitoks.

Kai dirbu Lietuvoje, turiu be galo daug buities, kurią noriu padaryti, norisi apeiti daktarus, draugus, todėl visada yra labai stresinė būsena, kai man dar reikia čia ir dirbti. Todėl per daug dažnai negaliu sau leisti, ir šiandien supratau, kad jau ir miegoti negaliu, nes jaučiu įtampą. Taip per daug dažnai negaliu sau leisti. Bet didelė dovana – vien sutikti žmones, kuriuos myli, dirbti su žmonėmis. Tas pasaulis mažas, ir mes dažnai vienas su kitu susitinkame kitose scenose. Bet kai gauni visų šitų tavo žmonių koncentratą vienoje vietoje – tai labai didelis džiaugsmas.

– Asmik, Jūs jau kurį laiką keliaujate po pasaulį, kaip pati sakote, esate laisvas menininkas, jau daug D. Ibelhauptaitės pastatytų operų dainavote. Bet tikra operos žvaigžde tapote po pernykščio Zalcburgo festivalio, kur sudainavote Salomėją. Kas atsitiko, kodėl būtent tas vaidmuo ir tada įvyko tas lūžis?

– Tai sąlyginis dalykas. Jokio lūžio neįvyko. Mano asmeninis lūžis įvyko 2012 m., nuo kurio pradėjo viskas kilti. Jokio lūžio neįvyko, nes žmonės, kurie žino, kiek valandų įdedu į savo darbą ir koks tai procesas, žingsnis po žingsnio, mažais, mažais žingsneliais eini ten, kur eini. Tai, kas atsitiko su Salomėja, tai yra vaidmuo, kuris tiko, tai vaidmuo, su kuriuo galima padaryti tokį didelį šuolį, nes tai yra apie tave. Kitas dalykas – tiesiog susiklosčiusios teisingos aplinkybės. Turėjau daug galimybių, nes suprantu savo stipriąją pusę. Darau įprastus dalykus truputėlį kitaip, nei buvo įprasta, todėl man patogu atlikti tokius vaidmenis, kuriuos visi žino, bet staiga pamato kitomis spalvomis. Man pavyko parodyti Salomėjos charakterį truputėlį kitaip. Be to, Zalcburgas – žvaigždžių kalimo mašina.

Asmik Grigorian, FOTO: A. Bakas
Asmik Grigorian, FOTO: A. Bakas

– Vis tiek jie rašė, kad prieš 16 m. Ana Netrebko pakėlė ant kojų publiką. Po to tokio ryškaus vaidmens, kaip jūsų Salomėja, nebuvo. Ar tiesa, kad Romeo Castelluccis atsiklaupė prieš jus išėjęs?

– Tiesa, bet tai irgi normalus faktas. Mes įdėjome tiek daug darbo kartu, tampi viena šeima. Lygiai taip pat aš galėjau prieš jį ant kelių kristi. Visa tai yra tiesa, bet iš to nereikėtų daryti kažko tokio. Tai buvo didelis įvykis, ir vienareikšmiškai visi kritikai kalbėjo, kad tokios didelės sėkmės nebuvo daug laiko. Man tai be galo džiugina širdį, bet aš vis tiek linkusi į tai žiūrėti truputėlį tarsi iš šono. Suprantu, tai nėra vienas platus žingsnis, į tai įeina daugybė mažų žingsnelių, kuriais keliavau.

– Atkreipiau dėmesį dar į vieną jūsų vaidmenį – prieš keletą metų Antverpeno operoje buvo spektaklis iš „Mėlynbarzdžio pilies“ ir „Žiemos kelionių“ motyvais. Tada jūs ten dainavote su apatiniais, tarsi visą laiką apsinuoginusi. Buvo sunku jus įkalbėti? Operos scenoje tai nėra itin dažnas reiškinys.

– Jūs juokaujate? Dabar jau labai nedažnas apsirengęs vaikšto. Ne, su apatiniais man visai normaliai, be apatinių neišeina. Su apatiniais kol kas komfortabiliai dar jaučiuosi.

– Moterys apsinuoginti viešai nenori, nes turi ką slėpti. Žiūrint į jus, kas tai yra? Dieta? Genai? Dievas davė ir drėbtelėjo?

– Didelis savęs prižiūrėjimas.

– Skiriate tam daug dėmesio?

– Taip, labai daug.

Asmik Grigorian, FOTO: A. Bakas
Asmik Grigorian, FOTO: A. Bakas

– Tai maistas? Sporto salė?

– Viskas. Tai yra didelis darbas su savimi. Bet nuoga į sceną neičiau ne dėl to, kad turiu ką slėpti, o dėl to, kad manau, jog turiu pakankamai stiprybės, energetikos ir priemonių papasakoti istoriją ir apsirengus.

– Radau tokią citatą: „Jaučiau, kad pasiekiau profesinį dugną, kuriame liko du keliai – lengvas, bet labai greitai vedantis į pražūtį, judant link dramatiškesnio žemesnio balso reikalaujančio repertuaro, nes man pasidarė sunku dainuoti aukštas natas, arba kitas – kad turiu sustoti ir pradėti iš naujo, ir nepasiduoti, tą aš ir padariau, pasiryždama operacijai Berlyne.“ Apie kokią operaciją kalbate?

– Balso. Balso stygų. Tai darbinė operacija, kurią darosi labai daug dainininkų. Tik niekada nesupratau fakto, kodėl visi tai slepia. Nes tikrai taip yra. Čia yra tam tikra prasme tabu, nekalbama tema, jeigu dareisi balso stygų operaciją, nors, kaip minėjau, iš mano žinomų dainininkų, matyt, 95 proc. ją darėsi. Esu labai linkusi apie tai šnekėti, nes labai norėtųsi, kad jauni žmonės to išvengtų. Tai išvengiama, jeigu eini savo keliu teisingai. Ir aš visai nebijau pasakyti: „Taip, aš dariausi balso stygų operaciją.“

– Ir tada jums tai padėjo....

– Padėti gali vienas dalykas. Operinis dainavimas yra sportas, ir turi mokėti tai daryti. Negali eiti pirmą dieną į sporto salę, ką daro visi, įsivaizduoja, kad operos solistai gali ateiti ir kelti 100 kilogramų štangą. Nepakelsi. Gali pakelti, jeigu esi fiziškai stiprus, kokia aš buvau, bet ankščiau ar vėliau susižalosi. Čia yra sportas.

– Asmik, kur jūs dabar gyvenate? Sakote, kad Lietuvoje būnate retai, dukrelė važinėja kartu. Kur dabar yra jūsų namai? Kaip jūs juos įvardijate?

– Namai yra Vilnius, nes Nojus eina į mokyklą Vilniuje. Dėl to visada grįžtu į Vilnių pas Nojų.

– Nojus – sūnus iš pirmos santuokos?

– Taip, namai yra Vilnius, lagaminus keičiuosi Vilniuje, bet Vilniuje per metus praleidžiu apie mėnesį. Nebent pasitaiko tokie periodai, kai ką nors čia dirbu, tada ilgėliau.

Asmik Grigorian, FOTO: A. Bakas
Asmik Grigorian, FOTO: A. Bakas

– Bet jūsų nematyti Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre? Ten kaip ir niekas jūsų nekviečia? Man kaip ir keista girdėti Asmik Grigorian ir Edgarą Montvydą Kongresuose, bet nematyti jūsų operoje.

– Visi mus kviečia. Tai toli gražu netiesa. Mane kviečia. Daugybę metų nuolatos kvietė, ir dabar kviečia, ir anksčiau kvietė. Problema yra ta, kad „Vilnius City Opera“ ir D. Ibelhauptaitė yra visai kita struktūra. Mes galime derintis prie mūsų datų ir daryti tada, kai visi galime. LNOBT – gerokai didesnis mechanizmas, kuris veikia visai kitaip. Tik tiek, kad vis tiek Lietuvoje jie planuoja sezonus vėlai ir niekada nepavyksta suderinti laiko. Iš esmės operos pasaulis yra planuojamas 4 m. į priekį.

– Jūs dabar tiek žinote savo kelią?

– Taip, tai 4 m. į priekį. Lietuvoje visa tai dar vyksta daugiausia 2 m. į priekį, kartais 1,5 m. Kol tas faktas ateina, jau būnu nebelaisva. Yra galimybių ir planų kitiems metams, kokiems nenaujiems pastatymams, ieškome tų galimybių. Visada ieškodavome ir prieš 5 m., ir prieš 7 m. Tiesiog tai gerokai sudėtingesnis mechanizmas. Tikiuosi, kad kažkurią dieną jis pavyks, ir aš ką nors padainuosiu Nacionalinėje operoje.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(81 žmogus įvertino)
4.5185

Dainininkė Julija Jegorova laukiasi pirmagimio: pasidalino romantiškos fotosesijos kadrais (29)

Pirmojo „Lietuvos balso“ nugalėtoja, grupės „Kristal“ narė, dainininkė Julija Jegorova...

Gerda ir Andrius Žemaičiai sūnui Nikolui iškėlė krikštynų šventę: iškilmėse dėl viruso negalėjo dalyvauti svarbus žmogus (162)

„Tai buvo jautri, graži, kupina tradicijų ir paįvairinta naujovėmis, mums labai svarbi...

Oficialiai skiriasi Ieva Zasimauskaitė ir Marius Kiltinavičius (95)

Dainininkė Ieva Zasimauskaitė oficialiai skiriasi su Kėdainių „Nevėžio“ vyr. treneriu...

Natalija Bunkė – apie sudėtingą laiką, kai į ją aplinkiniai žiūrėjo su gailesčiu: atrodžiau nesveikai, tiek sverti negalima (247)

Nesibaigiantys koncertų užsakymai, namų dekoracijų gamyba, puoselėjama namų aplinka ir laukiamos...

Renginių studijai sukurto Manto Petruškevičiaus dizaino įvertinti atvyko būrys žinomų veidų (45)

Trečiadienio vakarą kviestiniai svečiai atvyko įvertinti atsinaujinusios studijos „Čiop...

Top naujienos

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Veryga pripažįsta – medikai jau ruošiasi antrajai bangai, kaukių grąžinimas gali būti neišvengiamas (306)

Lietuva džiaugiasi pasiekimu, kad pavyko suvaldyti koronaviruso pirmąją bangą, tačiau antrosios...

Finansinės aferos byloje įtariamųjų ratas plečiasi – upelyje rasti itin svarbūs įkalčiai (159)

Praėjusią savaitę Kauno teisėsaugininkai pranešė apie stambaus masto operaciją – tiriant...

Mokslininkai turi naujų duomenų dėl COVID-19 sukeliamų pažeidimų: pasireiškia sirgusiems lengva forma (27)

Mokslininkai įspėja apie tikimybę pražiūrėti rimtus ir galimai lemtingus galvos smegenų...

Nausėdos tonas griežtėja – po rinkimų žada kitus kriterijus skiriant ministrus papildyta 12:18 val. (339)

Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį per spaudos konferenciją apžvelgia pirmuosius savo...

Konfliktas tarp „Vinted“ narių įtraukia ir administraciją, ir policiją: parodė susirašinėjimus (100)

Dėl 12 eurų kainavusios prekės kilęs konfliktas tęsiasi jau ne pirmą savaitę. Tai, kas...

„Lietuvos geležinkeliai“ keliasi iš pagrindinės būstinės: pastatas atiduodamas visuomenei

„Lietuvos geležinkeliai“ ( LTG ) keliasi arčiau traukinių – bendrovės pagrindiniame...

Į užburiančius levandų laukus plūsta iš visos Lietuvos: ar sutiktumėte už apsilankymą pakloti 10 eurų? (16)

Liepos mėnuo – levandų žydėjimo metas, kuomet skirtinguose Lietuvos kampeliuose violetine spalva...

Apie šiuos agurkų rauginimo būdus sklando legendos: gudrybės, kurias verta žinoti

Traškūs agurkėliai, kurie vilioja savo skoniu ir kvapu – daugelis be jų neįsivaizduojame...

Kunigėlis parašė jaunimui skirtą knygą apie Valančiūną: bus dar niekur negirdėtų istorijų (1)

Linas Kunigėlis ir Jonas Valančiūnas . Dviejų uteniškių draugystė gimė Lietuvos krepšinio...

|Maža didelių žinių kaina