aA
„Facebook“ švenčia 15-ąjį gimtadienį, būtent su šio socialinio tinklo populiarėjimu Lietuvoje atsirado ir pirmieji nuomonės formuotojai, dar vadinami influenceriais. Viena pirmųjų pradėjusi uždirbti iš reklamos socialiniame tinkle – Agnė Jagelavičiūtė. Ji pati pripažįsta, kad tai nelengvas darbas, tačiau iš jo galima nemažai uždirbti.
Agnė Jagelavičiūtė /Foto: E.Genys

Socialinių tinklų rinkodaros specialistas ir įmonės edumint.lt, organizuojančios „Facebook“ ir „Instagram“ rinkodaros bei influencerių mokymus verslui, bendraturtis bei lektorius Donatas Talutis sako, kad sunku tiksliai pasakyti, kada išpopuliarėjo socialinių tinklų influenceriai, tačiau žmonėms visada yra svarbu kitų žmonių atsiliepimai apie produktą ar paslaugą.

Viskas prasidėjo nuo žinomų žmonių: „Veikiausiai viena iš pirmųjų buvo Agnė Jagelavičiūtė, Robotas Meška, išpopuliarėjo „Geležinės Lapės“ paskyra... Buvo ir tokių, kurie žinomais tapo būtent „Facebooko“ dėka. Vienas ryškiausių to pavyzdžių – Monika Šalčiūtė.“

D. Talutis pasakoja, kad viskas prasidėjo nuo to, kad prekių ženklai atsiųsdavo žinomiems ar daugiau sekėjų turintiems žmonėms dovanėlių, o mainais jų socialinių tinklų sienoje atsirasdavo įrašai apie tam tikras prekes ar paslaugas.

„Pavyzdžiui, kitame šiuo metu labai populiariame tinkle „Instagram“ svarbiausia yra vaizdas, o kad ir mikro influenceriu esame kiekvienas, turintis savo paskyrą. „Facebookas“ vis dėlto yra laikomas medija, kur labai svarbi yra diskusija, naujienos, – pastebi D. Talutis.

Jo teigimu, paprastai pasaulyje socialinių tinklų reklamos specialistai nuomonės formuotojus skirsto į mikro influencerius (turinčius mažiau nei dešimt tūkst. sekėjų), middle influencerius (turinčius 100-500 tūkst.), makro influencerius (500 tūkst.-1mln) ir socialinių tinklų žvaigždes, kurie turi per milijoną sekėjų. „Kol kas Lietuvoje milijonų sekėjų niekas neturi, tačiau ką gali žinoti, galbūt ateityje Jonui Valančiūnui ar Domantui Saboniui pavyks tapti ne tik NBA, bet ir socialinių tinklų žvaigžde“, – sako D. Talutis.

A. Jagelavičiūtė: influenceriai taip pat moka mokesčius

Per 172 tūkst. sekėjų „Facebooke“ turinti influencerė Agnė Jagelavičiūtė buvo viena pirmųjų šalyje, kuri pradėjo uždirbti iš reklamos socialiniame tinkle. Jos pavyzdys netrukus įkvėpė kitus ir labai prisidėjo prie rinkodaros socialiniuose tinkluose išpopuliarėjimo Lietuvoje.

„Iš pradžių tikrai neturėjau plano tapti influencere ar surinkti daugybę sekėjų. Viskas vyko labai natūraliai – įvairūs prekių ženklai atsiųsdavo dovanėlių. Apie kai kurias tiesiog norėdavau parašyti socialiniame tinkle, o netrukus paaiškėjo, kad mano įrašai „Facebook“ įvairiems prekių ženklams atnešdavo nemažai naudos – padėdavo padidinti kai kurių prekių pardavimus ar žinomumą.

Kai už reklamą socialiniame tinkle dar nebuvo mokama, kai kurios kompanijos kaip padėką pradėjo siųsti įvairias dovanas. Tarkime, po mano įrašo apie „By Killian“, kompanijos atstovai man atsidėkojo auksiniais auskarais“, – pasakoja A. Jagelavičiūtė.

Anot jos, netrukus norinčių, kad Agnė pareklamuotų jų produkciją daugėjo. Be to, tuo metu ir pasaulyje vystėsi bei populiarėjo partizaninė rinkodara, madinga darėsi ir reklama socialiniuose tinkluose.

„Vis dėlto, manau, kad aš sėkmę patyriau todėl, kad moku rašyti. Tikrai nebūčiau sulaukusi sėkmės, jei tiesiog būčiau siūliusi įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą. Visuomet remdavausi savo asmenine patirtimi ir susiedavau su savo gyvenimo istorija. Tai kur kas įdomiau nei tiesiog reklama. Tačiau dabar jau daug vadinamųjų influencerių taip daro“, – pastebi žinoma moteris.

Vos per mėnesį jai pavyko surinkti apie 40 tūkst. sekėjų, o po metų reklama socialiniame tinkle pradėjo nešti pinigus. Šiuo metu jos asmeninė paskyra turi per 172 tūkst. sekėjų, „Stiliusos“ – daugiau nei 97 tūkst., o paskyrą „Agnė Jagelavičiūtė „Pasimatykime virtuvėje“ seka 80 tūkst. žmonių.

„Jau penktus metus iš reklamos gaunu pajamų, iš kurių moku ir mokesčius valstybei. Turiu ir savo teikiamų reklamos paslaugų kainoraštį.

Tarkime, priklausomai nuo to, ar prie įrašo yra tik mano nuotrauka, ar yra ir mano vaiko atvaizdas, kaina gali ženkliai skirtis. Žinoma, jei reklamoje yra mano sūnus, įrašo kaina bus didesnė“, – neslepia A. Jagelavičiūtė.

Nors galbūt dar atsiranda manančių, kad įrašai socialiniuose tinkluose yra veikiau pramoga nei darbas, Agnė tikra – tai tikrai ne pramoga, o sunkus ir labai gerai apmokamas darbas, už kurį valstybei reikia mokėti mokesčius. Vis dėlto, ji sako, kad vien influenceriu būti nepakanka, šalia to svarbu turėti profesiją.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(44 žmonės įvertino)
2.1818

40-metį atšventęs Vilius Tarasovas – apie (ne)tikrus „Bavarijos“ skandalus, pažintį su Violeta ir tai, ko niekada sau neleistų (34)

Penktadienis dainininkui Viliui Tarasovui buvo ypatingas. Gegužės 17-ąją jis atšventė prasmingą...

Vashos ir jos mamos Viktorijos Mauručaitės gyvenime – skaudi netektis: šie metai vieni nelaimingiausių (61)

Pastaruoju metu dainininkei, drabužių kūrėjai Gabrielei Rutkauskienei-Vashai tenka iškęsti...

Kulvinskytė apie jausmus gimus dukrai: bijojau iškristi iš darbo rinkos (2)

Motinystė kiekvienai moteriai yra ne tik dovana, bet ir naujas iššūkis. Kiekviena išgyvena...

Donata Gutauskienė-Laisva ryžosi krūtinės didinimo operacijai: žinau, kad būsiu kur kas laimingesnė (41)

Donata Gutauskienė-Laisva jau ne kartą buvo prabilusi apie svajonę pasididinti krūtis, tačiau...

Naujo „L'Officiel“ numerio pristatyme – įvaizdį pakeitusi Agnė Jagelavičiūtė ir kitos garsenybės (194)

Ketvirtadienio vakarą žurnalas „L'Officiel Lithuania“ pristatė naują gyvybės ir atgimimo...

Top naujienos

Siaubingi radiniai šokiravo turistų mėgiamos salos gyventojus: sunku suvokti (16)

Kipre iki šiol jau rasti penki kūnai, įskaitant dviejų žmonių palaikus lagaminuose, kurie buvo...

Rusijos kariuomenės vado sąlygos NATO dėl Baltijos šalių: arba mūsų pasiūlymas, arba bus blogiau (445)

Mūsų santykiai su JAV ir NATO – žemiausiame lygyje per visą istoriją. Tai pripažinęs...

Grįžęs į tėvynę emigrantas palygino, kaip gyveno Anglijoje ir kaip dabar - Lietuvoje (227)

Puikų darbą užsienyje į šeimos ir gamtos apsuptį iškeitęs Mindaugas Sragauskas grįžo į...

Orai: vasara jau Lietuvoje (2)

Didesniąją šios savaitės dalį mūsų šalies orus lems itin šilto ir drėgno oro masė,...

Per plauką nuo „Eurovizijos“ finalo likęs Jurijus grįžo į Lietuvą: tai sužinojęs kambaryje pradėjau isteriškai juoktis (86)

Nors mūsų šalies atstovui „Eurovizijoje“ šis 64-asis tarptautinis dainų konkursas baigėsi...

Kodėl kai kurie žmonės serga rečiau: priežasčių ieškoti galima prisiminus, kaip motina gimdė (32)

Prieš septynerius metus Lietuvoje buvo pasiektas didžiausias atliekamų cezario operacijų...

Rimvydas Valatka. Kas geriau – Šimonytė ar Nausėda (10 patikros stacijų)? (440)

Pusiaukelė tarp Prezidento rinkimų I ir II turo rami kaip niekada. Du trečdaliai tautos jau...

Tritaškių lietumi pažymėtame trileryje Eurolygos karaliais tapo CSKA (146)

Eurolygos sezonas pasiekė finišo tiesiąją. Įtemptame finale čempionės titulą po trejų metų...

Dėl dviejų žaidėjų ateities ekipoje garantuotas Urbonas: „Žalgiris“ – donoras Eurolygoje, mes – LKL Adomaičio komentaras (5)

Po pralaimėjimo svečiuose atsitiesęs Vilniaus „Rytas“ savo žiūrovų akivaizdoje Utenos...

Šiuolaikiniam žmogui vien išvydus tokius papuošalus būtų negera, bet jais besidabinusios damos savęs žiauriomis nelaikė (9)

Istorija mena nemažai ekstravagantiškų ir net provokuojančių Europos mados vingių, tačiau tai,...