Jie gauti analitiniu keliu, kadangi žvaigždžių reklaminiai kontraktai, o ypač jų sumos, laikomi paslaptyje.

„Iš sportininkų, daugiausiai iš reklamos šiuo metu uždirba tenisininkė Marija Šarapova, - teigia V. Kormilicynas. – Ji yra sudariusi 8 trijų metų trukmės reklamos kontraktus, kurių bendra suma yra apie 30 mln. dol. Tai jau pasaulinis lygis. Bet kuri firma, kuri užsimanytų, kad jos produkciją reklamuotų Marija, turėtų pakloti mažiausiai 3 mln. dol.“

Sportininkų dalyvavimo reklamoje mada atėjo iš vakarų. Ten asmenys, įkūnijantys jėgą, sveikatą ir grožį yra itin paklausūs. Užsienio firmos atėjo į Rusijos rinką ir atsinešė šią tendenciją. Reikia pasakyti, kad ši tendencija tik augs, ypač dėl artėjančių Olimpinių žaidynių.

Tuo tarpu tarp sportininkų dalyvavimas reklamoje laikomas blogu ženklu. Prieš 2004 m. Atėnuose vykusias Olimpines žaidynes tenisininkė Jelena Dementjeva sutiko nusifilmuoti reklaminiame filmuke. O po kelių dienų ji netikėtai Australijoje pralaimėjo ne pačiai stipriausiai varžovei Alicijai Molik ir iškrito iš kovos dėl apdovanojimo. Tos pačios Olimpiados reklamai buvo nufilmuotas ir šuolių į vandenį čempionas Dmitrijus Sautinas.

Tuo, kad jis laimės „auksą“, niekas neabejojo. Tačiau paskutinio sinchroninio šuolio metu Dmitrijus užsikabino kojomis už tramplino ir prarado pusiausvyrą.

Štai naujausias pavyzdys: Nikolajus Valujevas nusifilmavo vieno Sankt Peterburgo prekybos centro reklamoje ir iš ekrano visiems pažadėjo „pakrauti“ prekių. Artimiausioje kovoje jam pačiam varžovas tiek „pakrovė“, kad maža nepasirodė. N.Valujevas prarado čempiono diržą.

„Kiekvienos žvaigždės kontrakto suma aptariama individualiai, - pasakoja V. Kormilicynas. – Atvirai tariant, kainas diktuoja būtent žvaigždės. Jie atsižvelgia į tai, kiek laiko turės sugaišti. Dviejų valandų filmavimas – tai viena. O dalyvavimas reklaminėje kampanijoje, kurioje numatyti ir filmavimai, ir fotosesijos, ir interviu spaudai – visai kas kita. Be to, aktoriai remiasi kitų žvaigždžių patirtimi.“

„Įžymios moterys mielai reklamuoja kosmetiką, parfumeriją, kailinius ir juvelyrinius dirbinius. Vyrai pirmenybę teikia technikai, automobiliams, sporto prekėms. Jei prekė neįdomi, žvaigždė gali užsiprašyti nepriimtinos sumos. Larisai Dolinai kažkas pasiūlė reklamuoti saulėgrąžų aliejų. Tačiau saulėgrąžų aliejus niekaip nesiderina su jos įvaizdžiu. Žvaigždės apskritai retai sutinka reklamuoti maisto produktus. Pavojinga, juk prekė gali pasirodyti besanti nekokybiška. L. Dolina neatsisakė tiesiogiai. Ji paprašė už darbą 3 mln. dol. Ši suma užsakovui pasirodė nepriimtina,“ – priduria ekspertas.

„Kartais garsenybės dovanų gauna tai, ką reklamuoja. Tačiau tai nėra honoraro dalis. Tai taip vadinamas komplimentas nuo firmos. Pavyzdžiui, kai Valerija reklamavo kosmetiką, ji sau pasiėmė kai kurių kosmetinių priemonių. Ne visą vagoną, bet protingais kiekiais. Jai reikėjo išbandyti tai, ką iš ekrano kitiems rekomenduoja,“ – sako V. Kormilicynas.

„Daugelis žvaigždžių filmuotis sutinka tik su sąlyga, kad jais rūpinsis asmeninis stilistas, kirpėjas ar visažistas. Edita Pjecha ir Valerija nė žingsnio be savo stilistų nežengia. O su jomis dirba profesionalai, kurių laikas kainuoja 2-3 tūkst. dol. už seansą. Šias išlaidas turi apmokėti užsakovas.“

Kartais tarp įžymybių ir užsakovo kyla nesutarimai dėl reklamos scenarijaus.

„Pernai viena kosmetikos firma pasiūlė mergaitėms iš grupės „Serebro“ tapti naujos kosmetikos linijos jaunimui „veidais“. Tačiau reklamos siužetas pasirodė besąs vos ne pornografinio pobūdžio. Prodiuseris Maksas Fadejevas pasiūlė jį pakeisti. Tačiau firma nesutiko: atseit, mes pinigus mokam, mes ir muziką užsakinėjam. Galų gale sandėris taip ir neįvyko,“ - pasakoja V. Kormilicynas.

Brangiausių reklamos „veidų“ Rusijoje sąrašas (2007 m. duomenys):

Marija Šarapova, sportininkė

Ką reklamuoja: mobiliuosius telefonus, automobilius, techniką, laikrodžius, dezodorantą, sultis, sportinę aprangą.

Honoraras: maždaug 17 mln. dol. per metus

Dima Bilanas, dainininkas

Ką reklamuoja: automobilius, drabužius, greito maisto restoraną.

Honoraras: 1 mln. 300 tūkst. dol.

Jelena Isinbajeva, sportininkė

Ką reklamuoja: buitinę techniką.

Honoraras: 1 mln. 200 tūkst. dol.

Michailas Gorbačiovas, politikas

Ką reklamuoja: elitines mados dizainerių rankines.

Honoraras: 700 tūkst. dol.

Kristina Orbakaitė, dainininkė

Ką reklamuoja: madingų rūbų parduotuvių tinklą.

Honoraras: 500 tūkst. dol.

Žana Friske, dainininkė

Ką reklamuoja: laikrodžius ir dezodorantą.

Honoraras: 320 tūkst. dol.

Vadimas Galiginas, humoristas

Ką reklamuoja: parduotuvių tinklą.

Honoraras: 300 tūkst. dol.

Sergejus Bondarčiukas, režisierius, aktorius

Ką reklamuoja: degtinę, draudimo bendrovę, kosmetiką.

Honoraras: 300 tūkst. dol.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją