Ar jau supratote, kad jis per 2006-uosius uždirbo ne tik šlamančių, bet ir šlovę savo proanūkiams? Timbaland padarė šį tą daugiau, nei paleido į pasaulį krūvą nevienadienių hitų. Jis pakeitė muzikos skambesį.

Kur slypi genialumas?

Kodėl praėjusio dešimtmečio pabaigoje repo pasaulio viršūnėse pasirodęs Timbalandas yra genialus prodiuseris? Pirma, jis turi įspūdingą talentą padaryti hitus, dirbdamas su įvairiais žanrais bei atlikėjais ir, svarbiausia, puikiai perpranta bei pabrėžia kiekvieno iš jų išskirtinumą.

Stebina, kaip jam pavyksta dirbti su tokiais skirtingais reperiais kaip Bubba Sparxxx ir Missy Elliott, bet jo muzika taip harmoningai susilieja su jų atlikimu, kad tai verčia iš koto. Ir jeigu rezultatas ne visuomet visus tenkina, tai kokybei sunku ką nors prikišti. Taip pat jis yra vienas iš nedaugelio repo prodiuserių, kuriems pavyko suderinti komercinę sėkmę su kokybiška prie nieko nesitaikančia kūryba. Antra, užtenka pasižiūrėti į įspūdingai nutįsusį Timbalando prodiusuotų hitų sąrašą. Jame tokių grandų kaip Missy Elliott, Aaliyah, Jay-Z, Ginuwine, Ludacris, Snoop Dogg, Justin Timberlake bei kitų aukščiausios prabos atlikėjų gabalai. Nepaisant garsių vardų, su kuriais dirba Timbalandas, visada gali atskirti, kad tai jo prodiusuotas kūrinys: mikčiojantis bosų fūzas, šokčiojantys bytai ir kaip atsvara pasigirstantys galingi sintezatoriaus smūgiai.

O visa tai papildo Timbalando muzikinis parašas – murmesys dainos gilumoje.

Hip-hopas +

Apibūdinant Timbalando muzikinį skonį, negalima apsiriboti tik hip-hopu. Pavyzdžiui, prieš kelerius metus „Coldplay“ ir Johnas Mazeris buvo žymiojo prodiuserio favoritai. Tuomet jis apsiskelbė norįs bendradarbiauti su „Coldplay” bei pridūrė, kad Chrisas Martinas su kompanija yra vienintelė grupė, su kuria dabar norėtų dirbti. Timbalandas prisipažino, kad britų grupė jam padarė didžiulį įspūdį:

„Hiphopas – tai vis tas pats ir tas pats. Aš galiu pagauti ritmą ir jį tęsti iki begalybės. Bet aš sakau, kad galima ir kitaip, kad nebūtina repą daryti nuobodžiai monotonišką”, – MTV aiškino Timbalandas. – „Mažai kas dvelkia kūrybiškumu. Tai tik dykinėtojų šutvė”.

Pats atlikėjas, kurdamas savo muziką, nuolat stebina novatoriškumu. Ir kai tik atrodo, kad kuris nors iš jo paties projektų („Welcome to Our World“ – 1997, „Indecent Proposal“ – 2001, „Under construction, Part II“ – 2003) patirs nesėkmę, jis vėl sublizga. „Aš nesiekiu pasirodyti ar kažką įrodyti. Aš gerbiu ir lygiuojuosi į tokius prodiuserius kaip Dr. Dre, kuris vis dar nenuvilia užtarnautos reputacijos. Taip pat Teddy Riley yra tikras karalius, negailiu pagyrų ir Jermaine Dupri“, – aiškina Timis.

Trokšta pokyčių

Tačiau dabar kūrėjas iš didžiosios raidės paskelbė apie savo apsisprendimą primygtinai nebesisiūlyti į prodiuserius, nebent to prašytų kas nors iš jo įrašų kompanijos „Beat Club“.

Timbalandas tvirtina: „Visi mano atlikėjai gaus geriausią Timą, o likusieji turės tenkintis B lygio Timu. Sakydamas „mano atlikėjai“, turiu omeny Missy Elliott ir Ginuwine. Taip pat šiai šutvei priskiriu ir kompanijai nepriklausančius Jay-Z bei Ludacris, kurie irgi gaus A kokybės prodiusuotus gabalus. Esu susikoncentravęs ir nenoriu blaškytis į šalis, – dėsto savo požiūrį mažakalbis Timbalandas. – Leidybinės kompanijos turtingai gyvena vos pajudindamos pirštą. Aš matau, kad aplinkui plyti didžiulės galimybės ir ketinu susirinkti geriausius vaisius. Taip sakydamas, turiu galvoje, kad pavargau kepti hitus. Jokios naudos, jei tai darau ne dėl savęs. Nepagalvokite, jog taip kalbėdamas galvoju apie pinigus. Man svarbiausia, kad darbas būtų mielas širdžiai – dirbti galiu tik nuoširdžiai”.

Sumažinti prodiusuojamų atlikėjų sąrašą nėra vienintelis planuojamas pokytis. Timas taip pat nori praplėsti savo muzikinių stilių ribas. Garsus hiphopo prodiuseris Timbalandas, atvertęs į savo „tikėjimą“ ne vieną iki tol rečitatyvui abejingą muzikantą ir išmokęs (kaip pats sako, „įkrėtęs proto“) nemažą būrį jaunų žvaigždžių, dabar nori daugiau – kažko naujo: „Aš nesu tik hip-hoperis. Mano misija – užvaldyti radijo topus, t.y. tai, ką jie vadina populiariąja muzika, skirtingų žanrų muzika. Ir taip pasiekti plačią auditoriją“, – aiškina mega prodiuseris.

Šių metų pavasarį Timbalandas planuoja išleisti solo albumą „Timbaland Present Shock Value“. Pirmuoju singlu taps „Give It To Me“ (su Nelly Furtado ir Justin Timberlake). Prie šio albumo dirba Timbalando protežė prodiuseris Nate „Danjahandz“ Hills, taip pat Missy Elliot ir Dr. Dre. Albumas žada būti unikalus tuo, kad įtrauks visą įvairių stilių muzikantų plejadą.

Duetas

Dar kartelį grįžkime į praėjusio dešimtmečio laikus, kai, tęsiantis sėkmingam kilimui R&B/hip-hop‘o prodiuserių sąraše, Timbalandas pats pradėjo rodytis scenoje ir pateisino atlikėjo vardą. Buvimo grupėje su Magoo (Melvin Barcliff) pasekmė – komanda, garantuojanti guvų ritmą, pastiprintą ekscentriškais, kartais net erzinančiais bytais. „Timbaland & Magoo“ yra hiphopo duetas iš Virdžinijos miesto Norfolko, muzikinėje scenoje sukėlęs sujudimą 1997-ųjų rudenį, kai pasirodė debiutinis singlas „Up Jumps Da' Boogie“. Taigi Timbalandas bei jo bičiulis Magoo, pažinojęs prodiuserį dar iki pastarojo žvaigždės įsižiebimo pasaulinėje muzikos padangėje 1997-aisias, išleido bendrą albumą „Welcome To Our World“.

Jame jaučiasi pastangos realizuoti atlikėjo sugebėjimus, mat šis albumas pasirodė jau po keleto Timbalando kaip prodiuserio triumfų, tarp kurių buvo ir Aaliyah darbas „Get Ur Freak On“. Beje, pernai Timo draugė ir kolegė Missy Elliott yra prasitarusi, kad Timbalandas už „Welcome To Our World“ jaučiasi skolingas Magoo. Būtų trumparegiška Timbalandą pavadinti tik prodiuseriu. Taip pat būtų lengvabūdiška jo partnerį Magoo laikyti vien tik pagalbininku. Neabejotinai, rampų šviesa mėgaujasi Timbalandas, bet nesavanaudiškas Magoo padeda duetui egzistuoti. Tiesą sakant, Magoo pačiam patinka likti šešėlyje, šalia rampos šviesos: „Aš esu visiškai patenkintas savo vaidmeniu. Aš nesu vienas iš tų žmonių, kuriems būtinai reika dėmesio“, – sako tylusis Timabalnd & Magoo dueto narys.

Timbalandas pradėjo nuo noro tapti pripažintu DJ‘ėjumi: „Aš visada mėgau DJ Kid Capri, todėl natūralus dalykas buvo pradėti kurti ritmą. Ir taip jau nutiko, kad ėmiau mėginti groti ant mažyčio Casio klavišinio instrumentėlio“, – prisimena Timbalandas, o krizendamas Magoo priduria: „Aš neįsivaizduoju, kaip jam pavyko priversti tą keistuolišką aparatą veikti“.

Matyt, jau tada prasimušė pirmieji Timbaland muzikinio genijaus daigeliai, pernai sugebėję taip suvešėti, jog persmelkė visą pasaulinę muzikos sceną. Ir kažin, ar greitai nuvys.

Būsimajame muzikiniame miesto žurnalo „UrbaNation“ numeryje susipažinkite su Nelly Furtado, prisiminkite „Nirvanos“ legendą, atraskite naująją Lietuvos hip-hop‘o kartą, išgirskite pankų „dr.Green“ ir „The Toasters“ mintis, sužinokite, kuo pasaulį pavergė britpopas ir dar daug daugiau. Penktasis „UrbaNation“ numeris pasirodys jau balandžio viduryje.