Rihannos, Nicki Minaj, Justino Bieberio kompanija „Universal“ po revizijos prarado milijardą (1 000 mln.) peržiūrų. Antra pagal klastojimo mastus kompanija yra „Sony“, globojanti tokius atlikėjus kaip Alicia Keys, Rita Ora ir Labrinth. Šis koncernas prarado 850 mln. peržiūrų. Milijardai iš žiūrimumo sąskaitos buvo nurašyti per vieną dieną.

Minėtos muzikos įrašų kompanijos pasmerkė tokius „YouTube“ veiksmus – jos argumentuoja, kad konkrečių vaizdo klipų žiūrimumas išaugo dėl migracijos po įvairius portalo kanalus.

Po beprecedenčio apvalymo, portale „Youtube“ liko tik penki „Universal“ klipai (nė vienas iš jų nėra muzikinis), ir tik trys „Sony“ klipai.

„Peržiūros sunaikintos ne dėl saugumo spragų ar viruso – tai buvo atlikta sąmoningai ir kryptingai, laikantis portalo „YouTube“ peržiūrų politikos principų“, – pranešime spaudai informuoja „YouTube“.

Peržiūros turi nepaprastai didelės įtakos komercinei audiovizualinių kūrinių sėkmei, nes „YouTube“ internete yra tapęs svarbiausia muzikinių klipų erdve. Apie 4 mlrd. valandų vaizdo įrašų kas mėnesį peržiūri daugiau kaip 800 mln. unikalių lankytojų.

Drastiškų priemonių portalas ėmėsi po to, kai peržiūrų skaičiai buvo palyginti su „YouTube“ statistikos analizės „SocialBlade“ duomenimis. Tada portalo valdyba nusprendė sankcionuoti ir šalinti vadinamosiomis „juodosiomis technologijomis“ (su programišių įsikišimu) pelnytas peržiūras. Programišiai padarydavo taip, kad tam tikri klipai taptų gerokai žiūrimesni nei yra iš tiesų. Tokiu būdu atkreipiamas lankytojų dėmesys ir didinamas peržiūrų skaičius.

Iki šiol peržiūrų „YouTube“ skaičius buvo neoficialus muzikinių kūrinių populiarumo topas. Tačiau dabar paaiškėjo, kad daug tų kūrinių – tiesiog išpūsti, o jų populiarumas – netikras.

„The Daily Dot“ informuoja, kuriuose kanaluose rasta suklastotų peržiūrų. Tarp tokių atsidūrė ir Michaelo Jacksono, Chriso Browno, Beyonce, britų „X Faktoriaus“ žvaigždės Leonos Lewis kanalai. Vaizdo klipai su suklastotomis peržiūromis ištrinti iš „Youtube“.