aA
Kultūros posūkis į regionus ir mažų renginių gausa, lietuvių atlikėjų renesansas ir kitokio tautinio humoro tradicijų formavimasis – tai tik dalis tendencijų, kurias per pastaruosius metus fiksuoja bilietų į renginius pardavėjai, stebėdami lietuvių pramogų vartojimo įpročius.
Džordanos Butkutės koncertas grandiozinis šou „Aš – Karalienė!“
Džordanos Butkutės koncertas grandiozinis šou „Aš – Karalienė!“
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Pramogų rinka yra bene jautriausias visuomenės ekonominės ir socialinės gerovės mikroskopas. Tie, kas parduoda pramogas, gali įvardinti ne tik akivaizdžias tendencijas, bet ir socialinius reiškinius, kurie yra labiau pasislėpę“, – pranešime spaudai sakė bendrovės „Tiketa“ vadovas Andrius Žiauberis.

Pasak A. Žiauberio, per penkerius metus stabiliai augančios lietuvių pajamos lėmė gerokai šoktelėjusį bendrą renginių skaičių. Palyginti su 2010-aisiais, pasiūla padidėjo kone tris kartus: praėjusiais metais „Tiketa“ platino bilietus į beveik 8200 renginių. Vidutinė bilieto kaina per šį laikotarpį nežymiai svyravo ir išliko beveik nepakitusi – 2015 metais ji buvo 16,89 euro arba vos 5 centais didesnė nei 2010 m.

„Lygindami renginių skaičių, bilietų skaičių ir vidutinę bilieto kainą, matome, kad Lietuvoje padaugėjo mažesnio masto renginių, kurie yra mielai lankomi. Jaučiame kultūros atgimimą regionuose – renginių organizatoriai pamatė, kad laisvalaikiui lėšų gali skirti ne tik dviejų ar trijų miestų gyventojai“, – sakė A. Žiauberis.

Pastarųjų metų fenomenu vyras įvardija teatro renginių gausą. Per penkerius metus jų skaičius išaugo kone dvigubai – 2015-aisiais „Tiketa“ platino bilietus į 659 spektaklius.

„Spektakliai dabar keliauja po anksčiau aplenktus miestelius. Verta pastebėti, kad ypatingai domimasi humoristiniais spektakliais ir pasirodymais. Keičiasi ir publikos skonis – naujos kartos Lietuvos humoristai surenka pilnas sales, didelį pasisekimą turi ir atvykstantys anglakalbiai humoristai, statoma vis daugiau spektaklių pagal vakarietiškas pjeses“, – teigė A. Žiauberis.

Per penkerius metus apie 20 proc. augo muzikos renginių, dešimtadaliu – sporto renginių skaičius. Tuo tarpu susidomėjimas muzikos festivaliais sumažėjo, taip pat nedaugėja renginių, kurie priskiriami šeimos kategorijai.

Anot A. Žiauberio, vystantis technologijoms, natūraliai kinta ir pramogų pirkimo įpročiai. Prieš penkerius metus bilietą internetu įsigydavo kas penktas, o praėjusiais – jau kas antras „Tiketos“ klientas. Lietuvių imlumą mobilioms technologijoms rodo ir „Tiketos“ mobiliosios programėlės sėkmė – ją parsisiuntė 60 tūkstančiai vartotojų, arba 2 proc. Lietuvos gyventojų.

„Kita vertus, per šį laikotarpį dvigubai išaugo ir mūsų kasų skaičius. Vėlgi, daugiau jų atidarėme regionuose, kur žmonės dar ne tokie imlūs naujovėms kaip didmiesčiuose. Tikimės, kad lengvėjantys elektroninio atsiskaitymo būdai, tokie kaip mokėjimas banko kreditine kortele, paspartins pažangą šioje srityje“, – sakė A. Žiauberis.

Lietuvių pomėgiai taip pat kito. Praėjusiais metais renginių penketuke, į kuriuos „Tiketa“ pardavė daugiausia bilietų, buvo Džordanos Butkutės koncertas „Aš – Karalienė“ Kaune ir Marijono Mikutavičiaus koncertai Vilniuje bei Kaune, o prieš penkerius metus – „Metallica“, Stingo ir „Rammstein“ koncertai.

„Lietuviai daugiau keliauja, jeigu reikia, nuvyksta ir į mylimos grupės koncertą kitoje šalyje. O juk Džordaną, Marijoną ar bet kurį kitą šalies atlikėją geriausia pamatyti tėvynėje. Nereikia net padidinamo stiklo – mūsų scenos grandų šou nė kuo nenusileidžia užsienio žvaigždžių. Galima sakyti, kad praėjusieji metai buvo Lietuvos atlikėjų žydėjimo metai. Labai įdomu, kaip ir kokie atlikėjai mus visus nustebins šiais metais“, - sakė A. Žiauberis.

Prognozuodamas ateities tendencijas pramogų rinkoje, A. Žiauberis sakė, kad stipriai augs renginių pasiūla ir keisis vartotojų įpročiai.

„Šiuo metu lėšų pramogoms skiria apie 1,2 mln. Lietuvos gyventojų. Ši auditorija mažėja, bet jos pajamos auga, todėl renginių taip pat bus siūloma daugiau. Didės renginių įvairovė – atsiras dar nematyto ir negirdėto formato.

Žmonės taip pat bus linkę mažiau svarstyti, eiti ar neiti į tam tikrą renginį. Naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais ir patogiais atsiskaitymo būdais internetu, jie darys spontaniškus sprendimus. Renginių organizatoriams tai reiškia viena – reikės labai tiksliai suplanuoti, kaip greitai pasiekti potencialų klientą“, – sakė A. Žiauberis.

DELFI
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

YouTube kanalų tinklas / Oficialus YouTube partneris Baltijos šalyse

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Jurga pristato naują klipą: sunkumai visada išveda ten, kur yra šviesa (1)

Likus savaitei iki albumo „Jurga“ pasirodymo, dainininkė pristatė dar negirdėtą albumo dainą...

Iššūkį mirčiai net dukart metęs JAV lietuvis turėjo atsisakyti sporto, bet dėkingas medikams už išsaugotą balsą: dabar pristato dainą (8)

JAV gyvenantis lietuvių išeivis Rimantas Pažemeckas – legendinės lietuvių grupės „Studija“...

Naują dainą pristatantis Mantvydas Sabaitis: būsimame vaizdo klipe mėginsiu suburti visus norinčius išreikšti meilę

„Įrašų studija – mano asmeninė meka“, - juokiasi atlikėjas ir dainų autorius Mantvydas...

Savaitgalis šokių ritmu: pristatomi 9 nauji muzikos kūriniai

Šokių muzika net ir tokiu metu, kai neveikia klubai ir nevyksta vakarėliai, nenustoja būti...

Didžiausių renginių organizatoriai nusivylę: jų siūlymus Vyriausybė ignoruoja

Kultūros, sporto, pramogų ir kitų renginių sektoriaus kūrėjų bei organizacijų atstovai...

Top naujienos

Naujai viruso bangai rudenį reikia ruoštis jau dabar: modernios priemonės patikrai pasieniuose jau egzistuoja (215)

Atsižvelgiant į jau turimas žinias apie koronavirusą ir sezoniškumą, yra nemaža rizika, kad...

Koronavirusas Baltarusijoje: rizikuoja jau ne tik Lietuva, bet ir visa ES (234)

Iš pradžių Baltarusija neigė koronavirusą ir netgi juokėsi iš galimos pandemijos. Šiuo metu...

Ambicingame 6,3 mlrd. plane Lietuvai pasigedo kelių esminių akcentų: planuojame nubėgti maratoną, bet vos paeiname (89)

Finansų ministerijos pristatyme ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimui plane iš viso...

Orai: atsitraukus lietui aplankys vasariška šiluma (7)

Antradienio naktį Lietuvoje savo pozicijas sustiprins aukšto atmosferos slėgio sūkurys. Debesų...

Vašingtono sprendimas – JAV antausis Maskvai ar dar vienas smūgis Europos kariniam saugumui (329)

Viena vertus, Vašingtonas aiškiai parodė Rusijai jos vietą. Kita vertus, tai rodo ir vis...

Veryga: karantiną bus siūloma pratęsti ir vasarą papildyta 15.15 (967)

Spaudos konferencijoje ministras Aurelijus Veryga sakė, kad karantiną bus siūloma pratęsti ir...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai: pokalbis su Algirdu Davidavičiumi: ką labiausiai pasaulyje norėtų pakeisti filosofas? (1)

Jūsų dėmesiui jau antroji atsinaujinusios laidos „ Esminiai dalykai “ dalis. Šį kartą...

Vilčių nugalėti koronavirusą teikia jau seniai sukurta vakcina (46)

Didelis sergamumas ir mirtingumas nuo tuberkuliozės . Tokiais liūdnais pasiekimais pasaulyje...

Veždama neįgalų tėvą namo 15-metė dviračiu numynė 1200 km (22)

15-metė Jyoti Kumari išvyko iš savo kaimo ir numynė dviračiu 1200 km, veždama ir neįgalų...

62-ejų Sharon Stone bėgantys metai – nė motais: filmų ikona gerbėjus lepina kadrais vien su bikiniu, nesivargina ir dėl grimo (52)

Amerikiečių aktorė, prodiuserė ir buvęs modelis Sharon Stone surado saulėtąją laikotarpio,...

|Maža didelių žinių kaina