Rugsėjo 8-9 dienomis vykusioje „What‘s Next In Music?“ konferencijoje delegatai iš Kinijos kalbėjo apie šios šalies muzikinės rinkos ypatumus bei dalino patarimus, kaip joje įsitvirtinti užsienio atlikėjams.

Prasimušti į Kinijos muzikinę rinką yra daug sudėtingiau, nei įsivaizduoja Europos ar Amerikos muzikantai. Kinijos virtualus pasaulis yra visiškai atskirtas nuo kitų šalių – ten nėra „Facebook“, „YouTube“, „Soundcloud“, „Spotify“ – veikia kitokios internetinės platformos. Į šią šalį atvykęs net ganėtinai garsus Europos ar Amerikos atlikėjas čia yra beveik nežinomas , tad reikia įdėti labai daug darbo tam, jog susikurtum stiprų virtualų identitetą.

„Įsivaizduokite, jog į Europą norite atvežti muzikos grupę iš Kinijos, kuri neturi nei „Facebook“, nei „YouTube“ paskyrų. Kol tokia grupė neegzistuoja šiose platformose, ji neegzistuoja niekur“, – situaciją Kinijoje ir už jos ribų lygina Eric de Fontenay, „MusicDish China“ socialinio tinklo įkūrėjas iš Niujorko, jau kelerius metus gyvenantis Pekine.

„Jeigu pasakyti trumpai, tai informacija, kuria atlikėjai pasidalina savo socialinėse platformos, gali pasklisti po visą pasaulį... iki Kinijos sienos“, – taip situaciją nupasakoja Mathew Daniel, „NetEase Cloud Music“ viceprezidentas.

Kinijoje galioja ir griežtos cenzūros taisyklės. Dainose negali būti jokių seksualinių, religinių, su smurtu susijusių tekstų. Visa tai kontroliuoja Kinijos Kultūros ministerija – nesilaikantys taisyklių atlikėjai gali prisidaryti rimtų teisinių bėdų.

„Sheep Got Waxed“ ir „Colours Of Bubbles“ jau ruošia namų darbus ir studijuoja Kinijos muzikinės rinkos ypatumus. Kodėl Kinijos atstovai pasirinko šias nišines grupes iš Lietuvos?

„Kinija yra labai atvira visai naujai muzikai. Žmonės dar labai daug ko nežino, dauguma net nėra girdėję apie „Pink Floyd“ ar „The Rolling Stonesׅ“, tačiau edukacinis procesas po truputį vyksta, – pasakoja Warren Chien, vaizdo klipų platformos „YEMA Live“ vadovas. – Kinai Europos šalis mato kaip vieną vienetą – jiems nėra skirtumo, ar tu iš Anglijos, ar iš Lietuvos, todėl tai labai padidina sėkmės šansus atlikėjams iš mažesnių šalių.“

Anot E. de Fontenay, ieškodami naujų talentų, jie nebūtinai dairosi tik į populiariausius šalies muzikantus.

„Mums svarbiausia, ką grupė groja ir kaip atrodo ant scenos. „Colours Of Bubbles“ groja puikią kinematografišką muziką, o „Sheep Got Waxed“ išties turi didelę charizmą, – žavisi jis. – Žinoma, svarbu ir realistiškas grupės požiūris į šią avantiūrą. Negalima tikėtis, jog per pirmąjį apsilankymą Kinijoje jie jau gros 100 tūkstančių žmonių publikai.“

„Azija yra muzikos ateitis“, – tvirtina muzikos agentūros „Fake Music Agency“ įkūrėjas Philipp Grefer. Anot jo, nors norint įsitvirtinti Kinijoje, laukia įvairūs iššūkiai, dideli darbai ir tikrai ne mažos finansinės investicijos, tačiau visų svajone laikomoje JAV muzikinėje rinkoje naujų atlikėjų, ypač iš mažesnių Europos šalių, niekam nereikia.

Delegaciją iš Kinijos priėmė Lietuvos kultūros institutas, suorganizuoti padėjo LR Kultūros atašė Kinijoje Agnė Biliūnaitė.

Projektą̨ „What‘s Next in Music?“ iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)