Vidmanto Bartulio ir Džiugo Katino bendrame projekte, mįslingu pavadinimu „Dekonstrukcija I“, be konotacijų ir neologizmų, su kuriais žodis „dekonstrukcija“ siejamas postmodernistinio meno kontekstuose (kad ir su Jàcquesʼo Derridos ar Jeano François Lyotard’o postmodernizmo filosofija), bus stengiamasi atskleisti pirminę projekto pavadinimo reikšmę. Kompozitorius dažnai žaidžia tokiomis prasmėmis ir dekonstruoja – suardo – kompozitoriaus tapatybę ar patį meną per se. Šįkart tai siejama ir su tam tikru naratyvo archetipu. Tai kažko atsiradimas, vystymasis, siekimas galutinės stadijos, liudijančios bet kokio dalyko trapumą, jo dekonstrukcija, tarsi subyrėjimas. Žiūrovai pasijus lyg kino teatre, klausydami V. Bartulio muzikos, suderintos su D. Katino sukurta projekcija. Pasirodymas vyks balandžio 18 d. 19 val. Šiuolaikinio meno centre.

Koncertas „Elektroakustinės premjeros“, vyksiantis balandžio 20 d. 19 val. „Menų spaustuvės“ Juodojoje salėje, – vienas įdomiausių festivalio renginių. Jame skambės iki šiol negirdėti kūriniai, kuriuos specialiai „Jaunai muzikai“ sukūrė Julius Aglinskas, Diana Čemerytė, Monika Sokaitė, Marius Baranauskas ir Albertas Navickas. Naujus opusus atliks styginių kvartetas „Art Vio“ ir perkusininkas Tomas Kulikauskas, dalyvaus baritonas Vaidrius Smilinskas, kai kurių kūrinių elektroninę kūrinio partiją atliks ir patys autoriai.

Šių metų festivalyje „Jauna muzika“ – išskirtinė galimybė susipažinti su menininku iš Berlyno Johannesu Kreidleriu. Kūrėjas prisistato kaip muzikos menininkas, bet jo požiūris į muziką daug platesnis, neapsiriboja vien tik muzikos, kaip garso, apibrėžimu. Muzika veikia su objektais, susijusi su atlikimu, vaizdu ir šviesa, kalba ir tekstu – tai J. Kreidleriui neatsiejami muzikos egzistavimo dėmenys, konceptualioji (arba konceptų) muzika. Taigi dirbdamas kompozitorius paliečia ir politinius muzikos aspektus.

J. Kreidleris pasirodymą surengs balandžio 22 d., penktadienį, 19 val. „Menų spaustuvėje“. Ne ką mažiau intriguoja ir kūrėjo paskaita, vyksianti balandžio 23 d., šeštadienį, 15 val. Šiuolaikinio meno centro skaitykloje.

Kita festivalio garsenybė – vienas žymiausių elektroninės muzikos pradininkų iš Jungtinių Amerikos Valstijų Davidas Behrmanas. Pasirodymas vyks balandžio 23 d. 19 val. „Menų spaustuvės“ Juodojoje salėje. Klausytojai išgirs net penkis kompozitoriaus kūrinius. Kūrinyje „My Father's Grocery Store“ skaitovui, trimitui, trombonui ir elektronikai skambantis tekstas (jį parašė kompozitoriaus tėvas Samuelis Nathanielis Behrmanas) išverstas į lietuvių kalbą. Taip pat skambės kūrinys trimitui ir elektronikai „Interspeces Smalltalk“, „Open Space with Brass“ gitarai ir kompiuteriui, „Runthrough Two“ dviem kompiuteriams ir šviesos objektams bei „View Finder“ gitarai ir elektronikai. Kartu su kompozitoriumi koncerte pasirodys Marius Balčytis (trombonas), Dominykas Vyšniauskas (trimitas), Pranas Kentra (gitara) ir Darius Gumauskas (skaitovas). Balandžio 23 d., šeštadienį, prieš savo pasirodymą D. Behrmanas skaitys dvi paskaitas.

Prieš prasidedant festivaliui, balandžio 13 d., „Menų spaustuvėje“ vyks spaudos konferencija – su festivaliu ir jo programa bus supažindinami festivalio rengėjai, kūrėjai ir atlikėjai. Balandžio 19 d., antradienį, rengiama diskusija „Muzikologijos ir kompozicijos santykis šiuolaikinėje kultūroje“, jai vadovaus muzikologas Edvardas Šumila (muzikologas), dalyvaus muzikologės Asta Pakarklytė , Jūratė Katinaitė ir kompozitorius Jonas Jurkūnas. Diskusijoje bus kalbamasi apie dabartinį muzikologo ir kompozitoriaus santykį, muzikologiją ir kūrybą, kaip šiuolaikinėje kultūroje sąveikauja teorija ir praktika.

Festivalis pakvies net į keletą paskaitų – tai festivalio naujovė.
Dvi paskaitas surengs D. Behrmanas. Viena jų vyks balandžio 21 d., ketvirtadienį, 18 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Muzikos inovacijų studijų centre. Paskaita labiau skirta muzikos kompoziciją ar muzikos teorinius dalykus studijuojantiems studentams, bet bus atvira visiems. Joje kompozitorius kalbės apie pastarųjų dešimtmečių technologijų įtaką kūrybai, jų teikiamas galimybes; kaip skaitmeniniame amžiuje keičiasi klausymosi patirtis, kai muzika tampa plačiai prieinama ir jos kiekis – milžiniškas. Kita paskaita vyks balandžio 22 d., penktadienį, 16 val. 30 min. Šiuolaikinio meno centro skaitykloje. Ji bus bendresnė, supažindinsianti su naujomis eksperimentinės muzikos ir garso meno tendencijomis.

Balandžio 23 d., šeštadienį, 13 val. Šiuolaikinio meno centro skaitykloje vyks festivalių ir parodų kuratoriaus muzikologo Carsteno Seiffartho paskaita. Nuo 1991 m. iki dabar C. Seiffarthas yra laisvai samdomas kuratorius, prodiuseris, režisūros konsultantas, organizatorius. Muzikologas kuravo solo ir grupines parodas Vokietijoje, Norvegijoje, JAV, Rumunijoje, Austrijoje, Nyderlanduose, Danijoje, Liuksemburge, Kroatijoje, Estijoje ir Meksikoje. Nuo 2010 m. jis yra projekto „bonn hoeren“, skirto urbanistiniam Bonos garso menui, meno vadovas, nuo 1996 m. – projekto „singuhr – hoergalerie“, nuo 2014 m. – projekto „singuhr – project“ kuratorius ir meno vadovas.

Paskaitoje jis kalbės apie garso instaliacijų meną ir jo plėtrą bei sklaidą Berlyne.

Balandžio 23 d., šeštadienį, 15 val. Šiuolaikinio meno centro skaitykloje eksperimentinės ir konceptualiosios muzikos kūrėjas Johannesas Kreidleris skaitys paskaitą apie konceptualias muzikos kūrimo prieigas – kaip konceptai įgalina naudoti muzikines priemones, kurios kitu atveju būtų laikomos netinkamomis. J. Kreidleris, pasitelkęs konceptus, ištobulino tam tikras muzikos kūrimo strategijas ir jomis dalinsis per paskaitą. Pasak kompozitoriaus, nors Johną Cage‘ą ir galima vadinti konceptualiosios muzikos kūrėju, vis dėlto tai nėra dažnas reiškinys muzikinėje scenoje, kai kūrybai pasitelkiami už muzikos ribų esantys semantiniai muzikos aspektai. Per paskaitą kompozitorius aptars, kas yra konceptų muzika, kas būdinga konceptualiajam muzikos kūrimui ir ką tai suteikia kompozitoriui žvelgiant filosofiniu ar politiniu aspektu.

„Jauna muzika“, šalia pagrindinės festivalio programos, pirmą kartą pristato ir vakarinę, ne ką mažiau įdomią alternatyviąją programą. „Jauna muzika“ kviečia į festivalio klubą „Paviljoną“ (Pylimo g. 21B) – neoficialioje aplinkoje kiekvieną vakarą bus galima išgirsti skirtingų elektroninės ir eksperimentinės muzikos projektų. Tai – kita festivalio erdvė, kur bus pratęsiamos diskusijos ir klausomasi ne pagrindinės festivalio programos. Pasirodymai „Paviljone“ vyks kiekvieną festivalio dieną nuo balandžio 18 d., pirmadienio, iki balandžio 23 d., šeštadienio. Klausytojai turės galimybę išgirsti lietuvį menininką iš Olandijos Donatą Tubutį (sceninis vardas Brolis) ir jo su kanadiete Katrina Burch bendrą projektą, pavadinimu „d-n-e Brolis“, eksperimentinės ir improvizacinės muzikos trio „Ąžuoliniai berželiai“ ir Armanto Gečiausko, dar žinomo kaip Arma Agharta, projektą, Mariaus Salyno ir Pijaus Čeikausko audiovizualinį tandemą, pavadinimu „Pulse|Mutations“, ilgus metus brandintą Andriaus Šiurio elektroninės muzikos solo projektą „Sulaužyta sfera“, tarpdisciplininio internetinio žurnalo „Secret Thirteen“ įkūrėjo Justino Mikulskio, grojančio kaip S13, pasirodymą. Festivalio uždarymo vakarėlyje šeštadienį gros elektroninės šokių muzikos kūrėjai: L8M8 (dar žinomas kaip Andy Lau) ir „Happyendless Djs“ nariai Mecanica ir Benua.

Įėjimas į visus renginius „Paviljone“ laisvas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją