“Jėzus Kristus Superžvaigždė”, kurią kompanijoms “Makro Concert”/ “Kultūros vadybos projektai” prodiusuoja p. Egidijus Baranauskas neturi jokios licencijos rodyti šį kūrinį. Jos neišdavėme nei mes, nei Lietuvoje autorių teises ginanti agentūra LATGA-A”, - arenoms, kuriose vyks renginys, gruodžio 4 d. išplatintame rašte teigia RUG teisininkas Dominicas Jonesas. Jis ragina arenų atstovus atšaukti renginį ir nebeprekiauti bilietais.

“Kultūros vadybos projektų” vadovas E.Baranauskas patvirtino, kad nuo rugpjūčio mėnesio derėjosi su RUG atstovais dėl teisės rodyti „Jėzus Kristus Superžvaigždė“, bet iki gruodžio pradžios jiems nepavyko leidimo gauti. “Mes šio renginio nebeorganizuojame, visas teises perleidome “Centrinei kūrybos studijai”, kurie užtikrino, kad gaus visas teises”, - sakė E. Baranauskas. “Makrokoncerto” atstovas Aivaras Gelžinis taip pat tvirtino, jog ,iš pradžių aktyviai reklamavusi renginį, jų organizacija nebeturi su juo nieko bendra.

“Centrinės kūrybos studijos” direktorius Ramūnas Marcinkus tikino visas teises turintis, bet neprivalantis niekam jų rodyti ir aiškintis, iš kur, kaip ir kada jas gavo. Paklaustas, kokius jis turi leidimus, R.Marcinkus tvirtino, kad turi vieną sutartį, pagal kurią nusipirko licenciją. Organizatorius buvo pasipiktinęs triukšmu, kuris kilo dėl renginio autorių teisių. “Yra advokatai, tegul jie aiškinasi. Kažkoks advokatas ėmė siuntinėti laiškelius solistams, manęs nesuradęs. Man tas “alasas” labai nepatinka”, - karščiavosi R. Marcinkus.

“Kažkoks advokatas” – RUG interesams Lietuvoje atstovaujantis advokatas Andrius Iškauskas tikino, kad Londone įsikūrusi jo klientų agentūra yra vieninteliai galintys išduoti šios operos vertimo ir rodymo leidimus. Jie jų neišdavė nei “Kultūros vadybos projektams”, nei “Centrinei kūrybos studijai”.

“Lietuvoje niekas neturi teisės rengti šio kūrinio. Mano žiniomis, organizatoriai yra du: “Kultūros vadybos projektai” ir “Centrinė kūrybos studija”. Vakar aš padaviau į teismą ieškinį, siekdamas uždrausti šios renginius. Organizatoriai keičiasi labai greitai, bet man būtų įdomu sužinoti, kas gauna pinigus už bilietus”, - DELFI teigė A. Iškauskas. Jis tikino, kad Londone įsikūrusi RUG agentūra nenusiteikusi pro pirštus žiūrėti į šiuos pažeidimus. Jei teismas nespės uždrausti parodymų, jie rengiasi bylinėtis kitais metais.

DELFI žiniomis, britai Lietuvos rengėjais ėmė nepasitikėti po kito A. L. Webberio kūrinio “Operos Fantomas” parodymų, kuriuos rengė “Makrokoncertas”. Autorių teisių pažeidimai, kurie buvo padaryti tuomet, paskatino agentūrą nesuteikti licencijos “Jėzui Kristui Superžvaigždei”.

Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūros (LATGA-A) direktoriaus pavaduotojas Marius Kuzminas DELFI teigė, kad jų agentūra tiesiogiai neadministruoja A. L. Webberio kūrinių autorių teisių.

“Tai muzikinis dramos kūrinys, mes tiesiogiai licencijų neduodame. Kiek mes bendravome su pono kompozitoriaus ir tekstų autoriaus atstovais Londone, galime teigti, kad organizatorius licencijos neturi ir neturės. Paprastai dėl tokio dydžio ir svarbos kūrinio derybos vyksta apie pusmetį. Reikia derinti ir atlikėjus, ir scenografiją, ir dekoracijas. Be to, norėčiau atkreipti dėmesį, kad kūrinys yra išverstas į lietuvių kalbą be leidimo. Pirmas parodymas jau rytoj – niekas nesutvarkys leidimo per parą”, - sakė M.Kuzminas. Jis patvirtino advokato žodžius, kad jokiai organizacijai ar asmeniui Lietuvoje nėra išduotas leidimas rodyti šį spektaklį.

A. L. Webberio kūrinių licencijos yra vienos brangiausių ir sunkiausiai gaunamų pasaulyje. Pagal licencijavimo sudėtingumą ir brangumą, A. L. Webberio kūriniai galėtų varžytis nebent su W.Disney’aus kūrinių autorių teisėmis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją