Gegužės 2 dieną galerijoje „Vartai“ atidaroma Prancūzijoje gyvenančio menininkų dueto SetP Stanikas paroda „Pavasaris | Le Printemps“.
Parodos iliustracija
© Organizatorių archyvas

Menininkų pora Svajonė ir Paulius Stanikai turi savo amplua ‒ tam tikrą kūrybinį repertuarą, kuriuo meistriškai naudojasi, balansuoja tarp klasikos reinkarnacijų ir šiuolaikybės invazijos, tragizmo ir grotesko, idealizmo ir dekadanso. Menininkų kūrybai įtakos turi du miestai ‒ Vilnius ir Paryžius, barokas ir gotika, Rytai ir Vakarai.

Ryškus reklaminis stilius, sąmoningai prigesintas romantizmo prieblandos (tiesiogine žodžio prasme ir kaip aliuzijos į istorinį dailės stilių) ir netgi šiokio tokio dekadanso, makabriškumo.

Tačiau šį kartą Svajonė ir Paulius Stanikai nusprendė kiek pakeisti drastišką ar perversišką amplua į lyrinę elegiją ‒ nuotaiką, kurią persmelkia persipynusios liūdesio, graudulio aukso gijos ir kartu gaivus intymaus švelnumo dvelksmas.

„S. ir P. Stanikai „apvalė“ savo projektą nuo (ne)politinių aktualijų. Susitelkė į laiko fenomeną kaip žodžio, garso, muzikos aidą, prisiminimą, gęstančią ir todėl emociškai ryškią, netgi geliančią impresijos atplaišą. Apeliuodami būtent į elegišką impresiją menininkai ją pavadina „Pavasariu“, – sako menotyrininkas Kęstutis Šapoka.

Paulius ir Svajonė Stanikai
Paulius ir Svajonė Stanikai
© Asmeninio albumo nuotr.

S. ir P. Stanikai – vieni aktyviausių ir kūrybingiausių Lietuvos menininkų, kurių kūrybinis kelias tęsiasi jau beveik tris dešimtmečius. Lietuvoje ir Prancūzijoje gyvenantys menininkai nuolat atstovauja Lietuvai daugelyje prestižinių pasaulio parodų ir projektų, tarp kurių – tarptautinės Venecijos, Liverpulio, Maskvos ir Pekino bienalės, Pompidou centras ir pasaulinio garso galerija „Vu“ Paryžiuje, galerija „White Box“ Niujorke.

Menininkai pristato parodą, kurioje inkorporuotos ankstesnių projektų detalės, tačiau kiekvienas dueto projektas ‒ autorinis. Tam tikri ankstesnių kūrinių inkliuzai naudojami labiau kaip tęstinio naratyvo dalis, tačiau ne kaip tiesmukos nuorodos į konkrečias ankstesnes parodas.

„Šioje Stanikų instaliacijoje išvysime jų pamėgtų technikų ‒ piešinio, fotografijos, video, objektų ‒ derinius, tačiau skirtumas šį kartą turinyje, jo abstrahavime emocionalumo arba „jausminio formalizmo“ link“, – priduria menotyrininkas.

Čia nėra konkrečių istorinių veikėjų, kas buvo būdinga ne vienai pastarųjų metų Stanikų instaliacijai, kaip ir nėra tiesmukų biografinių, buitinių detalių ‒ prasmiškai viskas tarsi tirpsta, tolsta, miršta, tačiau kartu stiprėja gaivi atsinaujinimo, atgimimo nuojauta.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tarptautiniame dainų festivalyje: visas būrys kylančių žvaigždžių (2)

Neseniai Vilniuje praūžė galingas II Tarptautinis populiariosios vokalinės muzikos festivalis...

Buvusi balerina atskleidė Didžiojo Maskvos teatro užkulisius: jis virtęs „milžinišku oligarchų viešnamiu“ (47)

Tebesitęsiant Harvey Weinsteino seksualinio priekabiavimo skandalui, pasipylė ir daugiau istorijų,...

Tapybos parodą Vilniuje atidaranti menininkė Mykolė: gamtoje nėra politikos ir blogų istorijų (1)

Spalio 23 d., pirmadienį, Dailininkų sąjungos galerijoje atidaroma personalinė menininkės...

Stebėti jaunosios menininkų kartos tapybos tendencijas bei susipažinti su naujais talentais kvies 9-ąjį kartą (1)

Jau visai netrukus, spalio 26 dieną Vilniaus dailės akademijos parodų salėse Titanikas (Maironio...

N. Kazlaus laidoje – čekų kino grandas, „Oskaro“ laureatas Jiřís Menzelis (2)

Šį sekmadienį LRT laidoje „Skambantys pasauliai su Nomeda Kazlaus ” – pokalbis su...

Top naujienos

„Baltųjų pėdkelnių“ legenda: paslaptingų snaiperių iš Baltijos šalių bijojo visas Kaukazas (88)

1992-ųjų rudenį, prasidėjus karui Abchazijos regione, Kaukaze ėmė rastis vadinamosios...

Sodo bendrijos gyventojams neramios dienos: laukia iškeldinimas iš namų (21)

Sodų bendrija „Baltasis gandras“ jau daugybę metų kovoja už dar sovietmečiu gautus sklypus,...

Pasinaudojo moters bejėgiškumu: atėmė viską, ką turėjo (50)

Panevėžio apylinkės teisme – beprecedentė byla. Prokurorai siekia panaikinti sandorius, kuriais...

Atrado žemėje užkastus kalinio raštelius: patiriame tai, ko žmogaus protas nėra pajėgus įsivaizduoti (93)

Naujai rekonstruotas dokumentas, kurį 1944 metais Aušvice parašė vienas Graikijos žydų kalinys,...

Situacija Ispanijoje kaista: didžiulė minia išėjo į gatves (148)

Katalonijos prezidentas Carlesas Puigdemont as šeštadienio vakarą pareiškė, kad Katalonija...

Jubiliejiniame Dž. Butkutės koncerte Kaune – trikdžiai: teko stabdyti pasirodymą (195)

Likus mažiau nei pusvalandžiui iki Džordanos Butkutės koncerto pradžios Kaune, Nemuno saloje,...

Tragedija, kuri lig šiol stovi akyse: šį nusikaltėlį privalome įkalinti iki gyvos galvos (76)

Laikas negydo žaizdų – kiekvieną dieną prieš akis stovi tragiškai pasibaigusios nakties...

Vis dar turi parako: S. Krupeckaitei – Europos čempionato sidabras (12)

Lietuvė Simona Krupeckaitė Berlyne (Vokietija) vykstančio Europos dviračių treko čempionato...

Stilingi ir atsipalaidavę programuotojai darbe vaikšto mūvėdami kojines (82)

DELFI Stilius praėjusį penktadienį apsilankė Vilniuje esančiame Izraelio bendrovės biure „ Wix...

Vienas geriausių XIX amžiaus chirurgų – 300 proc. mirtingumas ir netyčia nupjautos sėklidės (20)

Prieš anestetik ų išradimą chirurgija buvo visai kitokia. Laikas buvo viskas ir kiekvienas...