Kaip sako pati režisierė: „Bohemiečiai“ visada buvo kūrėjai, kurie ieško alternatyvų ir niekada nesustoja, kurie įdeda 1000% savo darbo ir jų nesustabdo jokios kliūtys, nes mes žinome, jog finale mūsų laukia ypatingas rezultatas. Šis darbas mums prilygo kelionei į Marsą – įkvėpimas, azartas, viskas nauja, nepažįstama, įrankius turim, įgūdžius turim, tik pritaikymas čia visai kitoks, todėl reikėjo laiko, kol sukūrėme visai naują darbo sistemą, net naują repeticijų sistemą. Reikėjo patiems atrasti vientisą dramaturginę, muzikinę kalbą ir stilių, rasti sintezę tarp Marijaus žinių ir mūsų patirčių – visgi kartu kuriame teatrą. Procesas užtruko keturis kartus ilgiau, bet nuo jo kaifuoja absoliučiai visi, kas prisilietė! Rugsėjo 17 d. šiuo kūriniu mes žengsime naują žingsnį, mes švęsime savo gimtadienį, švęsdami naujus atradimus, formas ir geriausius kūrėjus.“
Marijus Adomaitis (Ten Walls)
Šiandien jau galime išvardinti ir visus elektroninės operos iššūkių nepabūgusius solistus: Karmen – Justina Gringytė, Don Chosė – Giancarlo Monsalve (Čilė), Eksamilijo – Laimonas Pautienius, Mikaela – Aistė Pilibavičiūtė, Zuniga – Tadas Girininkas, Dankairas, Remendadas – Rafailas Karpis, Fraskita – Lina Dambrauskaitė, Mersedes – Dovilė Kazonaitė. Prie jų prisidės ir Vilnius City Operos vokalistų bei styginių instrumentų ansamblis.

Tradiciškai šalia didžiąsias operos scenas užkariavusių solistų matysime ir jaunus, besiskleidžiančius talentus, – tai išlieka visa pagrindinių VCO misijų – atrasti ir skatinti jaunimą domėtis operos sritimi. Ar jie būtų kūrėjai, ar žiūrovai. Trupė neslėpė, jog repeticijos šį kartą vyko ne tik itin sklandžiai ir šiltai, bet atlikėjai vieni iš kitų sulaukė įvairiausios pagalbos: Karmen vaidmeniu sužavėjusi didžiausias Euroopos scenas, J. Gringytė jaunuosius kolegas mokė prancūzų kalbos tarties, visuose penkiuose kontinentuose laukiamas G. Monsalve demonstravo kovų menų triukus, o Diuseldorfo (Vokietija) operos vedantysis baritonas L. Pautienius dar kartą įrodė, kaip paprastai scenoje galima atrasti reikiamą charakterį ir atmosferą.
Justina Gringytė

Nemažai pasakojęs apie subtilybes kuriant elektroninę „Karmen“ interpretaciją, M. Adomaitis pripažino, jog dažnai turėjo nepasiduoti norui išvengti teksto, tokio svarbaus operos teatrui. Jo nuomone visa komanda galės atsikvėpti tik po premjeros, nes iki pat paskutinės minutės yra ir bus ką nuveikti, ką pataisyti. Nenuostabu, – juk tai – visiškai naujas kūrinys. Kompozitorių šioje situacijoje labiausiai ramina pasitikėjimas kolektyvo profesionalumu ir jų tarpusavio bendravimu: „Dalia tuo ir yra geniali moteris, kūrėja, žmogus, jog ji suburia žmones į komandą, kurioje nėra lyderių, geresnių ar blogesnių, – visi esame lygūs. Šį santykį atsimenu nuo pat „XYZ“ ir jis man yra labai gražus, tai - vienas dalykų, kurių šiame projekte laukiau labiausiai – bendravimo su pačių kolektyvu.“
Dalia Ibelhauptaitė
Ilgai ruoštas projektas daug kainavo ir pačiai režisierei, kuri šiandien, dar vis repetuodama, gali pasakyti, jog visas ryžtas imtis iš pirmo žvilgsnio beprotiško darbo, nenuėjo veltui: „Labai didžiuojuosi, kad mums užteko ryžto įgyvendinti šitą seną mano svajonę ir kad mus taip artimai likimas suvedė su Marijum – neeilinio talento ir subtilumo žmogumi, jaučiančiu kiekvieną niuansą ir turinčiu sukaupusį įspūdingą muzikinį bagažą. Buvo nuostabu matyti kaip jis augo, tobulėjo ir kaip keitėsi jo kūryba net ir „E-Carmen“ kūrimo laikotarpiu. Sukurti dvi valandos grynos muzikos yra ne juokas, – čia reikalingas epinis mastelis ir jautrus kiekvienos detalės pojūtis. Gera, kad mes paskatinome unikalų kelią atrasti vieną įdomiausių šiuolaikinės muzikos menininkų. Per Marijų mes galime atvesti labai daug jaunų žmonių į klasikinę operą, o tai yra neįkainojama vertybė ir prasminga misija... Juk vien tik jo „Walking with Elephants“ susilaukė 5 700 000 peržiūrų...“
Ričardas Šumila
Vienas svarbiausių akcentų scenoje, be išradingų Jon Morrell kostiumų, bus Eugenijaus Sabaliausko kuriamos šviesos. Šviesų dizaineris žada, jog žiūrovų lauks tikras šou! Nemažai laiko dirbęs dramos ir operos teatre, E. Sabaliauskas taip pat gerai žinomas savo darbais madų šou metu. Tad „e-Carmen“ tapo puikia proga sujungti itin skirtingus jo kūrybos žanrus ir dirbti su pačiam dizaineriui asmeniškai artimesniu – elektroniniu skambesiu, savo ritmu išlaisvinančiu ryškiausias fantazijas. Visą spektaklio vaizdinę dalį papildys ir specialiai kurtos vaizdo projekcijos.
VCO prieš artėjančią premjerą dėkoja visiems palaikiusiems jų nutrūktgalvišką idėją ir rėmusius trupę kiekviename žingsnyje. Kūrėjai teigia, jog be šios paramos, kaip ir be jų gerbėjų, tokie planai niekuomet neatrodytų realūs.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)