Režisieriaus Romeo Castellucci spektaklis "Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją" yra įtrauktas į festivalio "Sirenos" programą.

Pirmadienį išplatintame pranešime spaudai kultūros ministras paragino "nesiremti iš anksto suformuota nuomone ir nevertinti neigiamai dar nematyto spektaklio, reikalaujant jo uždraudimo".

"Ministras pasisako prieš tokią cenzūrą, kuri nesuderinama su demokratinės valstybės pagrindais. Minties, žodžio ir saviraiškos laisvė yra įtvirtinta mūsų pagrindiniame įstatyme - Lietuvos Respublikos Konstitucijoje", - teigiama Kultūros ministerijos pranešime spaudai.

Ministras pareiškė, kad pasirinkimo laisvė galioja ir žiūrovui, kuris pats sprendžia: žiūrėti spektaklį arba ne, jei šis prieštarauja jo įsitikinimams.

Spektaklio reklama sulaukė Katalikų bažnyčios protestų. Vilniaus arkivyskupas metropolitas kardinolas Audrys Juozas Bačkis atkreipė dėmesį, kad tarptautinis teatro festivalis pristatomas renesansiniu "Salvator mundi" (Pasaulio Išganytojo) paveikslu, ir šis plakatas išskiria iš dvylikos festivalio pasirodymų būtent tą, kurį tiek režisierius, tiek rengėjai pristato kaip "spektaklį - šventvagystę".

"Tokie kraštutiniai mėginimai bet kokia kaina atkreipti į save dėmesį aukoja žmogišką padorumą ir įžeidžia daug žmonių; jų nesustabdo nė tai, kad šiuo metu pasaulis diskutuoja apie tragiškus padarinius provokacijų, kuriomis kėsintasi į tikinčiųjų jausmus", - teigia arkivyskupas.

Kreipdamasis į tikinčiuosius jis pareiškė, kad sąmoningi katalikai turi "pareigą prieštarauti, kai mums brangus Švenčiausiojo Viešpaties Veido atvaizdas bei kiti religiniai ženklai yra sąmoningai niekinami".

Penktadienį paskelbti visuotinio surašymo rezultatai parodė, kad Romos katalikais Lietuvoje save laiko 77 proc. gyventojų, stačiatikių (ortodoksų) tikėjimą išpažįsta 4 proc. Nė vienai religinei bendruomenei savęs nepriskiria 6 proc. Lietuvos gyventojų.

Festivalio "Sirenos" interneto svetainėje rašoma, kad "Jėzus – kaip simbolis, ikona, provokacija mąstyti apie žmogaus būseną – italų teatro ir vizualiųjų menų kūrėjo Romeo Castellucci spektaklyje padeda atskleisti šių laikų Golgotos įvaizdį".

"Sūnus rūpinasi ligotu tėvu. Prabangi aplinka, baltas interjeras neapsaugo nuo išmatų, kurių negali sulaikyti sergantis vyras. Kurtinančios muzikos čaižomas dideliame paveiksle pavaizduotas Jėzaus veidas kone atgyja", - rašo organizatoriai.