Dėl pastarosios turbūt pasiginčytų dorovingi Marijos žemės gyventojai, vis dar giliai tikintys, jog menas turi pakylėti, nuskaidrinti niūrią kasdienybę, apvalyti gyvenimo skaudulių suteptą dvasią. Tačiau kūrybinės išraiškos seniai nebėra vienabriaunės, o postmodernizmas ypač toleruoja aštrius kampus.

Atrodo, kad žymus menininkas, VDA docentas Arūnas Aleksandras Daugėla į tą rūsį leisdavosi užsiimti frankenšteiniškais eksperimentais ir iš erotinių rakandų likučių sukurpė šiurpoką pasaką suaugusiesiems. Jos siužetą galite susikurti patys, tik vargu ar verta tikėtis laimingos pabaigos.

Nors paroda ir prasideda gosliu dviveidės Janos, moteriškosios romėnų dievo versijos, veideliu, žadančiu pikantiškų akimirkų, tačiau jos pakaušis netrukus primins, kad kiekviena moteris turi du veidus, ir antrasis daug tikresnis bei nuožmesnis už pirmąjį.

Arūno Aleksandro Daugėlos paroda. Gorgonė

Gal tas antrasis ir nukando greta įkurdinto Margabarzdžio galvą ir lytį, plūduriuojančią ašarų ekstrakte, nors parodos autorius turi savo įvykių versiją – smulkiai aprašyta ji kybo prie nukentėjusiojo kūno dalių.

Toliau seka vienas už kitą makabriškesni pavidalai, jau įgiję gyvuliškų ar antgamtiškų bruožų. Tačiau šiurpą kelia ne kiek jų anatomija, o realistiškumas. Medicininis silikonas, iš kurio jie pagaminti, – lietuvių mene dar šviežia, bet itin „dėkinga“ medžiaga natūralistiniams objektams kurti: tobulai atkartoja odos, raumens, net nago faktūrą, įspūdį dar labiau sustiprina tikrų plaukų blakstienos, barzdos, šukuosenos ir stikliniai akių obuoliai. Silikoninės ir morkos sriuboje, ir spirgučiai ant cepelinų, ir kompoto vyšnios.

Arūno Aleksandro Daugėlos paroda. Žmogus, kuris juokiasi

Jei manote, kad A. A. Daugėla savo darbais siekia šokiruoti, laužyti vizualiojo meno tradicijas, pasišaipyti iš klasikinės kūrybos davatkiškumo, klystate. Kai kurie menininko darbuose galbūt įžvelgs fantasy literatūros, kino pėdsakų ir parodoje pasijus kaip pakliuvę į holivudinį dekoracijų sandėliuką. Magiškasis realizmas pasaulyje jau jokia naujiena ir žavi savo gebėjimu jungti dvi esmines kūrybinio įkvėpimo versmes – realybę ir mitologiją.

Tai pirmoji silikoninė iki šiol daugiausia su stiklu dirbusio A. A. Daugėlos personalinė paroda. Darbai sukurti per pastaruosius pusantrų metų.


Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)