Svarbu tai, kad tarp esminių įvykių įtrauktas ir Romo Kalantos susideginimas Kaune 1972 m. gegužės 14 dieną. Marcelo Brodsky pasirinko šį įvykį kaip itin svarbų rezistencijos prieš Sovietų sąjungą istorijoje. Kūrinio įtraukimas svarbus ne tik kultūrine, bet ir socialine, politine ir istorine prasme, nes ir menininko kūryba yra neatsiejama nuo aktyvizmo, protestų tematikos nagrinėjimo. Menininko kūrinys padeda pažymėti Lietuvą ir Kauną kaip vieną svarbiausių taškų pasaulio protestų žemėlapyje, rašoma Lietuvos fotografų asocijacijos išplatintame pranešime spaudai.

Kataloge vaizduojamos fotografijos iš šeštojo dešimtmečio protestų prieš karą, valdžią, priespaudą. Įvykių geografija itin plati – Vašingtone vykusi eisena už darbą ir laisvę, inicijuota Martino Liuterio Kingo, taip pat įvykiai Amsterdame, Meksike, Kordoboje, Berlyne, Bogotoje, Tokijuje, kituose miestuose. M. Brodsky šių įvykių dokumentacija, fotografijos tampa atspirties tašku – menininkas papildo protestų fotografijas tapybiniais elementais, tekstu, tokią meninę praktiką pasirinkęs menininkas siekia auditorijai suprantamai perteikti savo kūrybos idėjas ir istoriją. Derinant skirtingus raiškos būdus sukuriamas santykis tarp praeities įvykių ir šiandienos aktualijų, kuriama paralelė su dabartimi. Marcelo Brodsky savo projektu siekia parodyti kaip kūrybingumas, menas gali tapti aktyvizmo, nuomonės išraiška.

1972 m. gegužės 14 d. Kauno miesto sode, prie Muzikinio teatro, protestuodamas prieš tarybinį režimą, Romas Kalanta apsipylė benzinu ir susidegino. Jo užrašų knygelėje liko įrašas: „Dėl mano mirties kalta tik santvarka“. Tai tapo vienu svarbiausių rezistencijos prieš Sovietų sąjungą atvejų.

Marcelo Brodsky (1954) yra koceptualaus meno kūrėjas ir žmogaus teisių aktyvistas, kuris pasitelkia fotografiją siekdamas perteikti savo požiūrį ir kritiką istorinių ir dabarties įvykių atžvilgiu. Brodsky darbuose jungiamas tekstas ir fotografijos, naudodamas vaizdinius jis analizuoja atminties tematiką. Marcelo Brodsky siekia, kad žiūrovai suvoktų ir žinotų apie istorinius įvykius, kurie suformavo juos ir jų aplinką. Siekdamas su įvykiais ir jų pasekmėmis supažindinti kuo platesnę auditoriją, menininkas įvairiai manipuliuoja turima medžiaga ir vaizdiniais. M. Brodsky suvokia fotografijų sekos svarbą, taip pat kaip teksto ir nuotraukos santykį.

Menininko kūryba yra yra įtraukta į Buenos Airių Nacionalinio muziejaus, Buenos Airių Modernaus meno muziejaus, Tate Modern, Nacionalinės bibliotekos (Paryžius), Arizonos fotografijos centre, Menininkas dalyvavo tarptautinėse bienalėse ir buvo apdovanotas daugybę kartų tiek dėl kūrybos, tiek dėl veiklos žmogaus teisių srityje.

Knygos leidėjai: Kauno fotografijos galerija, Editorial RM (Meksika), RM VERLAG (Ispanija), Asunto Impreso Ediciones (Argentina), Estudio Madalena (Brazilija), Ffotogallery (Velsas, Didžioji Britanija).

Šių metų spalio viduryje, festivalio Kaunas Mene metu vyks šios parodos atidarymas.

Nuotraukoje: Marcelo Brodsky leidinio „1968: The Fire of Ideas“ ištrauka.