Kaip rašoma LMTA pranešime spaudai, Lietuvos, Danijos, Estijos, Grenlandijos, Islandijos, Norvegijos, Suomijos ir Švedijos aukštųjų teatro mokyklų studentai, globojami scenos meistrų ir žinovų, meninėmis priemonėmis svarstys socialines ir politines aktualijas.

Kels teatro menininko atsakomybės žmogui ir visuomenei klausimus, analizuos teatro ir ekologijos santykį, kuris tampa ypač aktualus ne tik dėl augančio ekologiškos scenografijos, bet ypač – dėl minčių ekologijos poreikio. Projekto metu taip pat bus siūloma naudoti bendruomenės įtraukties veiklas, ketinama aptarti #metoo bangas bei kitas visuomenines aktualijas.

„Teatro menininko tvarumas“ („Theatre Artist Sustainability“) – tai 2017-2018 m. vykdomas Šiaurės ir Baltijos šalių aukštųjų teatro mokyklų tinklo „Nordplus + Norteas“ projektas, kuriuo siekiama sustiprinti meninį, profesinį ir socialinį būsimų scenos menų atlikėjų tvarumą. Projektą įkvėpė klausimai, su kuriais susiduria šiuolaikinis menininkas: kaip kurti prasmingą meną, atliepiantį aplinkos ir planetos situacijai; kaip skirtingų kultūrų aplinkose išmintingai, išradingai ir atsakingai bendrauti su visuomene.

Forumo dalyviai – tarptautinėse kūrybinėse komandose nusiteikę dirbti jaunuoliai, kuriems rūpi menininko pašaukimo, atsakomybės – žmogui, visuomenei, planetai – klausimai. 100 forumo dalyvių bus suskirstyti į 10 grupių, kasdien dirbsiančių intensyvių kūrybinių seminarų metu. Kiekviena grupė turės suformuluoti idėją bendram kūrybiniam projektui ir ją realizuoti. Rezultatai bus viešai pristatyti visuomenei baigiamajame renginyje rugsėjo 1 d. LMTA Teatro ir kino fakultete.

Forumo „Teatro menininko tvarumas“ metu taip pat vyks atviros paskaitos, kurių klausytis kviečiama ir teatru besidominti visuomenė. Pagrindinės lektorės – trys ryškios šiuolaikinio teatro kūrėjos ir žinovės: Niujorko universiteto profesorė, įtakingų knygų ir publikacijų apie šiuolaikinį teatrą autorė Una Chaudhuri, Melburne gyvenanti šokėja, pedagogė, choreografė ir bendruomenės menininkė Rebecca Hilton bei unikaliu balsu šiuolaikinio teatro kraštovaizdyje vadinama vengrų kilmės režisierė ir dramaturgė Edit Kaldor.

Daugiau nei prieš 40 metų iš Delio (Indija) į Niujorko Kolumbijos universitetą studijuoti atvykusi Una Chaudhuri šiandien yra daugelio garsių pasaulio aukštųjų mokyklų (Harvardo, Jeilio universitetų) lektorė, Niujorko universiteto profesorė. Unos Chaudhuri interesų laukas – nuo modernios dramos, teatro istorijos ir performanso teorijos iki ekologijos temų ir meno funkcijos apmąstymų antropoceno epochoje. U. Chaudhuri išleistų knygų sąraše – garsaus prancūzų dramaturgo Jeano Genet kūrybai skirta „No Man’s Stage: A Semiotic Study of Jean Genet’s Plays“, modernią dramą aptarianti „Staging Place: The Geography of Modern Drama“, žymiosios performansų menininkės Rachel Rosenthal tekstų rinktinė „Rachel’s Brain and Other Storms“, drauge su autoritetinga dramaturgijos tyrėja Elinor Fuchs parengta šiuolaikinio teatro tyrinėjimų antologija „Land/Scape/Theater“. U. Chaudhuri buvo specialaus Jeilio universiteto teatro žurnalo numerio „Teatras ir ekologija“ („Theater and Ecology“) kviestinė redaktorė, o 2014 m. kaip viena iš autorių išleido knygą „Ecocide: Research Theatre and Climate Change“ („Ekocidas: teatro ir klimato kaitos studijos“). U. Chaudhuri yra daugelio Amerikos teatro apdovanojimų žiuri narė, priklauso Brodvėjaus „Tony“ apdovanojimus teikiančiai organizacijai „American Theatre Wing“.

Kita kviestinė forumo „Teatro menininko tvarumas“ lektorė Rebecca Hilton yra Melburne gimusi šokėja, pedagogė, choreografė ir režisierė. Baigusi Australijoje Viktorijos menų koledžą šoko Sidnėjaus ir Melburno trupėse, o 1987 m. išvyko į Niujorką. Čia įsiliejo į Stepheno Petronio trupę kaip viena pagrindinių šokėjų, pedagogė ir choreografo asistentė trupės gastrolėse JAV, Europoje ir Pietų Amerikoje. Rebecca Hilton bendradarbiavo su daugeliu savo kartos menininkų – britų choreografu Michaelu Clarku ir vaizdo menininku Mathew Barney, amerikiečių choreografais Johnu Jasperse ir Tere O’Connoru, australų šokėja ir choreografe Lucy Guerin. Kurdama choreografiją R. Hilton lengvai prisitaiko prie įvairių trupių galimybių: ar tai būtų profesionali šiuolaikinio šokio trupė, ar mėgėjų bendruomenė. Antai būdama reziduojanti menininkė Melburno Footscray bendruomenės meno centre R. Hilton sukūrė pasirodymą, kuriame dalyvavo virš 150 Melburno priemiesčių gyventojų ir kuris 2008 m. buvo parodytas Tarptautiniame Melburno meno festivalyje. Nuo 2009 m. menininkė kuruoja tęstinį Tasmanijos jaunimo šokio teatro „Stompin“ programą.

Amsterdame gyvenanti vengrų kilmės režisierė ir dramaturgė Edit Kaldor vadinama unikaliu balsu šiuolaikinio teatro kraštovaizdyje. Ji dirba su neprofesionaliais atlikėjais, savo kūryboje plačiai naudoja skaitmenines technologijas. E. Kaldor gimė Budapešte, dar būdama vaikas emigravo į JAV, tačiau po 10 metų Amerikoje grįžo į Europą. Ji studijavo literatūrą ir teatrą Kolumbijos universitete Niujorke, Londono koledžo universitete ir Amsterdamo menų universitete. E. Kaldor kūrybai būdinga konceptualios teatrinės prieigos dermė su ryškia individualia spalva ir socialiniu jautrumu. Jos darbai rodomi teatruose, festivaliuose ir vizualiųjų menų renginiuose daugiau nei 30 šalių Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Azijoje, Šiaurės Afrikoje. Edit Kaldor yra Amsterdamo menų universiteto teatro vadovė, ji kviečiama dėstyti ir vesti meistriškumo kursus Nyderlandų, Belgijos, Norvegijos, Vokietijos ir Danijos aukštosiose menų mokyklose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)