Šiandien vieną iš naujojo projekto dainų ji pristatė Maskvos “Vachtangovo” teatre , “Krištolinės Turandot baliaus” publikai.

Jau gegužės viduryje dainininkės fanai ir spauda gavo pirmąsias video užuominas apie projektą “MetroNomes”. Mėlynas tiksintis metronomas Maskvos metro stotelėje, Jurga prie pat siaubingu greičiu lekiančio traukinio – iš šių vaizdų galima buvo suprasti, kad dainininkė ruošia kažką naujo. Paneigusi gandus, kad į Maskvą su visa šeima išvažiavo pailsėti nuo muzikos, Jurga prasitarė, kad įkvėpimu naujam projektui jai tapo Maskvos kontrastai bei požeminis metro pasaulis, rašoma pranešime spaudai.

“Maskvos tempas, sunkiai nusakomi žmonių santykiai ir ryškūs socialiniai skirtumai privertė į daug ką pažiūrėti visiškai iš kito kampo. Pradžioje gąsdino žmonių atžarumas. Vėliau vis dažniau ėmiau stebėti metro skubančią minią, - vieni jų taip ir pralėkdavo pro šalį, kiti - tiesiog prikaustydavo dėmesį. Ėmiau mąstyti, kas dedasi jų galvose, kas juos sieja. Taip gimė pirmosios miniatiūros”, - pasakojo būsimojo spektaklio tekstų ir muzikos autorė.

Jurgos teigimu, pagrindine muzikinio spektaklio tema požeminį metro pasaulį ji pasirinko ne šiaip sau. “Nerimas, nepakeliamas tempas, nesaugumo jausmas ir sunkiai nusakoma vieno žmogaus vienatvė be paliovos kažkur skubančioje minioje– metro aplinka yra savotiškas dabartinio mus supančio pasaulio modelis. Modelis pasaulio, klaidžiojančio prieblandoje ir be paliovos laukiančio iš tamsos išnyrančių traukinio šviesų”.

Režisuoti spektaklį “MetroNomes” Jurga pasiūlė jaunai, ne viename teatro festivalyje prizus savo darbais jau pelniusiai lėlių teatro režisierei Zarai Antonyan. Rugpjūtį iš Armėnijos į Lietuvą dirbti su jaunais aktoriais atvažiuojanti moteris prisipažino, kad ją visuomet domino teatro ir gyvos muzikos sintezė, o taip pat – padirbėti su kitos šalies menininkais. “Labai džiaugiuosi, šiuo pasiūlymu, ypač dėl to, kad mūsų su Jurga pasaulėžiūra panaši.

Jurgos tekstai ir muzika mane įkvėpė sukurti naują pasaką apie mažą paprastą žmogų ir dažnai jam priešišką realybę. Gyvenime labai svarbu atpažinti bendraminčius, suprasti juos, dalintis skausmais ir džiaugsmais, kartu kuriant ieškoti šviesos. Kurdamos, mes abi ieškome to, kas vienija skirtingų kultūrų ir patirčių žmones. O apie tai geriausia kalbėti “tarptautine” – muzikos ir teatro kalba,” – sakė režisierė, neseniai su savo trupe grįžusi iš gastrolių po Vengriją ir Serbiją.

Paklausta, kodėl pasirinko muzikinio spektaklio formą, Jurga Šeduikytė prasitarė, kad naujos formos paieškas paskatino aktorystės studijos Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. “Susipažinau su žmonėmis, kurie savo noru renkasi besąlygišką atsidavimą savo specialybei. Matyt, todėl spektaklio poveikis yra bene pats stipriausias,o kartu – ir trumpiausias iš man žinomų meno formų. Šis menas kalbasi su žmogaus siela tiesiogiai – kaip ir muzika. Todėl visuomet norėjau pabandyti sujungti šias dvi sferas.

Jei niekas tau nepasiūlo svajonių vaidmens, tenka spektaklį susikurti pačiam”, - juokavo dainininkė, muzikinį spektaklį “MetroNomes” planuojanti pristatyti ir Maskvos publikai. Tuo tarpu Lietuvos muzikos mylėtojai galės patys netiesiogiai dalyvauti spektaklio kūrimo procese: liepą – stebėti muzikinės dalies repeticijas, rugpjūtį – aktorių darbo su spektaklyje naudojamomis lėlėmis procesą. Video reportažai iš repeticijų aikštelės bus lengvai surandami internete, Jurgos Facebook bei Myspace profiliuose.

Muzikinį spektaklį “MetroNomes” Jurga žada pristatyti rugsėjo 18-30 dienomis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių publikai.