Nors daugiausia galimybių perimti filmų apie legendinį agentą platinimo teises turi kino studija „Warner Bros.“, tada, kai po 2015 metais pasirodžiusio filmo „Spektras“ („Spectre“) baigė galioti ankstesnis susitarimas su kompanija „Sony“, į kovą stojo dar pora bendrovių – „Apple“ ir „Amazon“.

Pasak „The Hollywood Reporter“ informavusių šaltinių, technologijų milžinės yra pasirengusios už šias teises sumokėti lygiai tiek, kiek „Warner Bros.“, jei ne daugiau. Teisių savininkė MGM derasi jau daugiau nei dvejus metus. Šiomis teisėmis domisi ir „Sony“, „Universal“ bei „Fox“. Visgi aršiausiai į jas nusitaikiusios „Warner Bros.“ ir „Sony“.

Tačiau „Apple“ (tokia stipri konkurentė, kad „Warner Bros.“ dabar spaudžia MGM kuo greičiau sudaryti sandorį) ir „Amazon“ pasirodymas horizonte rodo, kad technologijų milžinės Džeimso Bondo vardą laiko vienu keleto dar neišnaudotų prekių ženklų, galinčių iš esmės pakeisti žaidimo taisykles. „Apple“ ir „Amazon“ įsitraukimas į lenktynes rodo, kad ant kortos pastatytos ne tik teisės į filmą, bet visos frančizės ateitis, žinoma, jei MGM parduos ar laikinai perleis teises už atitinkamą kainą.

Kaip teigia šaltiniai, neseniai vadovauti bendrovei pradėję Zackas Van Amburgas ir Jamie Erlichtas deda dar didesnes pastangas „Apple“ sėkmės labui. Atsižvelgiant į jų karjeros istoriją (abu buvo „Sony Pictures Television“ prezidentai, todėl birželį paskelbta žinia apie perėjimą į „Apple“ sukėlė šio sektoriaus dalyviams lengvą šoką), galima manyti, kad „Apple“ yra itin susidomėjusi didesnėmis platinimo teisėmis ar net visų teisių į Dž. Bondo prekės ženklą įsigijimu, mat taip tikisi išnaudotas visą televizijos šiam vardui suteiktą potencialą.

Kalbama, kad dabar ši frančizė yra vertinama 2–5 mlrd. JAV dolerių (1,7–4,2 mlrd. eurų).

Šaltiniai taip pat teigia, kad prie kovos dėl teisių į filmus apie Dž. Bondą gali stoti ir Kinijos kompanijos. Pastaroji aplinkybė gali dar labiau padidinti šių teisių kainą.

Šiuo metu retas kuris kino ar popkultūros fenomenas savo žinomumu gali pralenkti Dž. Bondo frančizę. Ekspertai mano, kad atsižvelgiant į XXI a. standartus, šio prekės ženklo potencialas dar tikrai nepakankamai išnaudojamas.

„Spektras“ buvo paskutinis iš dviejų filmų, kurių platinimo teises turėjo bendrovė „Sony“ – 2011 metais MGM su ja buvo pasirašiusi sutartį. Šios teisės priklauso MGM ir bendrovei „Eon“. 2015 metų lapkričio 6 d. pirmą kartą parodytas „Spektras“ tikrai nenuvylė: filmas visame pasaulyje uždirbo 881 mln. JAV dolerių (kiek daugiau nei 741 mln. eurų). Tiesa, jis nepagerino rekordo, kurį 2012 metais pasiekė „Skyfall“, uždirbęs 1,1 mlrd. JAV dolerių (maždaug 925 mln. eurų) ir tapo daugiausiai uždirbusiu filmo apie Dž. Bondą.

Ekspertai sako, kad net tuo atveju, jei „Apple“ ir „Amazon“ nepavyks susitarti su MGM, jų dalyvavimas procese jau keičia kino verslo paradigmą. Liepą „Amazon“ susitarė dėl teisių platinti savo pirmąjį filmą – Woody Alleno režisuotą „Wonder Wheel“. „Amazon“ ir „Warner Bros.“ taip pat neseniai susitarė bendrai finansuoti Donnos Tartt kūrinio „Dagilis“ („The Goldfinch“) adaptavimą.

Verta paminėti, kad nors filmai apie Dž. Bondą yra tikri hitai, juos statančioms kino studijoms jie atneša tik minimalų pelną. Viename el. laiške, kartu su kitais dokumentais nutekintame įsilaužus į „Sony“ duomenų bazes, nurodoma, kad jei „Spektras“ visame pasaulyje uždirbs 1,1 mlrd. JAV dolerių, turint omeny, kad jo filmavimo biudžetas sudarė 250–275 mln. JAV dolerių (maždaug 210–231 mln. eurų), kino studija iš jo uždirbs tik 35 mln. JAV dolerių (29,4 mln. eurų). Deja, filmas uždirbo 200 mln. JAV dolerių (168 mln. eurų) mažiau.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją