aA
Šiurpą keliančių ir iki galo intrigą paliekančių psichologinių trilerių „Pjūklas II", „Pjūklas III" ir „Pjūklas IV" režisierius Darrenas Lynnas Bousmanas sugrįžta į kino ekranus su dar vienu kraupiu bei akims patraukliu šio žanro atstovu, kuris neturėtų palikti abejingų baimės kine ieškančių žiūrovų.
Filmas

Apie ką mes čia...

Pabėgusi nuo sadisto tėvo jauna mergina Merė nusprendžia pakeisti savo gyvenimą ir viską pradėti iš naujo. Tačiau ne viskas taip paprasta. Netrukus ji sužino, kad laukiasi ir vieninteliu tinkamu sprendimu jai ir jos būsimam vaikui šiuo atveju tampa apsistojimas moterų vienuolyne. Atvykusi į vietą ji net nenutuokia, jog tai nėra eilinis vienuolynas, o paslaptinga vieta, kurioje dedasi labai keisti dalykai.

Kūrinio turinys

Siaubo žanras, kaip ir psichologiniai trileriai, visuomet į kino sales pritraukia daugybę žmonių, todėl nereikia stebėtis, kad taip dažnai kino teatrų repertuaruose galima pastebėti vieną ar kitą šiems mano paminėtiems žanrams priklausantį filmą.

Aš taip pat esu didelis siaubo filmų gerbėjas. Vos tik pamatęs „Šv. Agotos" anonsą ir sužinojęs, kad šią juostą režisavo geriausio iš septynių kultinio „Pjūklo" tęsinių režisierius Darrenas Lynnas Bousmanas, su nekantrumu pradėjau laukti filmo premjeros Lietuvoje. Juk paskutinis siaubo žanrui priklausantis projektas pasirodė dar gruodį ir tai buvo labai prastas filmas „Hanos Greis egzorcizmas".

Žinoma, atsiras tokių, kurie sakys, kad esu neteisus, nes ir po šio paminėto filmo buvo dar keli siaubo filmai. Deja, bet ne. Sausio 4 dieną kino teatrus aplankęs „Pabėgimo kambarys" bei per šv. Valentino dieną įsimylėjėlius pritraukęs projektas „Mirties diena 2" su siaubo žanru neturi nieko bendro. Tai lengvi ir beveik jokių siaubo elementų neturintys trileriai, skirti popkorniniam jaunimui.

Tačiau dabar grįžkime prie šio filmo. Naujas Darreno Lynno Bousmano projektas nėra toks kaip jo paskutiniai darbai, kuriais jis turbūt nelabai didžiuojasi. Tiesa, visai užmiršau paminėti, kad po ketvirtosios „Pjūklo" dalies, režisierius, nors ir toliau kūrė siaubo žanro filmus, bet taip ir nesugebėjo pristatyti nieko ypatingo, kas galėjo pritraukti plačios auditorijos dėmesį. Visi jo filmai buvo prasti, nuobodūs ir labiau kėlė šleikštulį nei išgąstį. Dėl to, žinoma, reikėjo sunerimti belaukiant jo naujojo darbo, bet, kaip sakiau, anonsas buvo tikrai vertas laukimo.

Čia ir yra didžiausia šio filmo bėda. Anonsas sugebėjo sukelti bent kažkokias emocijas, ko, deja, negalėčiau pasakyti apie visą filmą ir jame papasakotą istoriją. Po puikios ir labai intriguojančiai atrodančios pradžios, žiūrovams yra pristatoma antrarūšė ir itin chaotiškai sudėliota siužetinė linija. Aš suprantu, kad buvo norėta išsaugoti pagrindinę paslaptį, bet kai ją bandoma saugoti tokiu prastu būdu, tai net ir pats netikėčiausias siužetinės linijos posūkis tampa bevertis.

Pirmoje filmo dalyje, kuri buvo geriausia, žiūrovams yra pristatoma pagrindinė filmo herojė Merė, apie kurią ir sukasi beveik visas šis pasakojimas. Šis personažas gal ir neatsiskleidžia iki galo, bet jis bent jau yra motyvuotas ir turi svarbų tikslą, o ne vien tik egzistuoja ekrane norint sukurti baugią atmosferą. Ir čia kalbu apie vienuoles, kurios dėl savo itin griežtų taisyklių bando išvesti iš pusiausvyros Merę. Bet kaip jos tą daro... Jeigu aš žiūrėčiau kokį nors B kategorijos „trash" (lt. Šiukšlė) stiliaus filmą, viskas būtų gerai ir netgi juokinga, bet kai čia yra lyg ir normalus siaubo žanrui priklausantis trileris, tai vaizdas priverčia jausti svetimą gėdą dėl ekrane pristatytų epizodų.

Kalbant apie kraupius epizodus, tai jų filme buvo vos keli ir jie buvo susiję su smurtu, o ne su psichologine įtampa, kuri visuomet buvo akcentuojama tokio pobūdžio projektuose. Nebent režisierius galvojo, kad įtampą ekrane gali sukelti šlykščios akimirkos kai nupjaunamas liežuvis bei žmogus smaugimas virkštele. Jei taip, tai tebūnie, bet man čia nebuvo nei įtampos, nei siaubo, o tik nemalonūs akims vaizdai.

Antroje juostos dalyje išaiškėja tiesa apie rodomą vienuolyną. Ir nors pasakojimas buvo nuspėjamas, nes kur ten nenuspėsi, kai taip akivaizdžiai buvo brukamos tam tikros mintys apie vaikus, ši akimirka man tikrai patiko. Logiškai ir pakankamai tikroviškai išvystyta akimirka, kuri ir privertė patikėti tuo, kas įvyko anksčiau. Tik yra viena bėda – blankiai ir chaotiškai papasakotos istorijos tai neišgelbėjo, nes nebuvo beveik nieko, kas priverstų prijausti pagrindiniam filmo herojui, ant kurio pečių ir užgulė didžiausia atsakomybė.

Filmas negali pasigirti gerai parašyta istorija, kuri priverstų jausti baimę ir taip pat įtraukti į rodomą situaciją. Bet iš kitos pusės, juosta sugeba neprailgti, o tai išties yra didelis pliusas stebint tokią neišvaizdžią ir kartais nuobodžiai atrodančią pramogą.

Techninė juostos pusė

Daug kalbėti apie techninius filmo niuansus nenoriu, bet pagirti filmo vizualinę dalį tiesiog būtina. Visas filmo veiksmas vyko sename, beveik du šimtus metų skaičiuojančiame name, kurio autentika sugebėjo sukurti itin tikrovišką ir kažkiek kraupų vaizdą. Visos dekoracijos, herojų kostiumai, grimas ir šukuosenos bendrai koncepcijai taip pat suteikė šarmo.

Kitos sudedamosios dalys, kaip pakankamai neblogą siaubo atmosferą sukuriantis garso takelis, išvaizdus ir į menkiausių smurto elementų detalizavimą linkęs operatoriaus darbas bei kokybiškas garso montažas,tapo bene geriausiais šio filmo koziriais. Vaizdo montažas – klaikus. Ir čia nieko su tuo nepadarysi, nes istorija buvo vystoma pernelyg chaotiškai.

Aktorių kolektyvinis darbas

Kalbant apie aktorius, nors filmas ir negali pasigirti žinomomis pavardėmis, bet gali didžiuotis visai pakenčiama vaidyba. Pagrindinė filmo aktorė Sabrina Kern, vienuolyno vadovę vaidinanti Carolin Hennesy ir šaltos kaip ledas Ketrin amplua išbandžiusi Courtney Halverson paliko tikrai teigiamą įspūdį.

Verdiktas

„Šv. Agota" – visiškai nebaisus ir dėl savo chaotiškai papasakotos istorijos neįtraukiantis siaubo trileris, kuris, kaip nekeista, dėka puikių dekoracijų, siaubo atmosferą sukuriančio garso takelio, šlykščių vaizdų negailinčio operatoriaus darbo ir neblogos pagrindinių aktorių vaidybos sugeba visiškai neprailgti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
2.6000

Į Vilnių nusitaikė dar vieno populiaraus serialo kūrėjai: kuriamas tarptautinio šnipinėjimo trileris

Jau ne pirmą kartą Vilnius tampa patraukliu miestu užsienio kino kūrėjams. Po serialo...

Paskelbtas visų laikų baisiausių siaubo filmų topas: ar matėte visus? (19)

Ilgą laiką manyta, kad siaubo filmai yra nepakankamai įvertinami, tačiau dabar vienas dalykas yra...

Filmo „Domino“ recenzija: legendinio režisieriaus saulėlydis

Po septynerių metų pertraukos nuo savo paskutinio kino projekto „Nuodėminga aistra“, legendinis...

Filmo „Vaikų žaidimai“ recenzija: moderniai ir kokybiškai perdirbta siaubo kino klasika (3)

Vos sukūręs pilnametražį siaubo trilerį „Polaroidas“ norvegų režisierius Larsas Klevbergas,...

„Tas“ kūrėjai pristato naują siaubo juostą „Vaikų žaidimai“: kas išgąsdino lėlę Čakį įgarsinusį aktorių?

Kino mylėtojams Čakis yra pažįstamas jau 30 metų. Iki šiol septyniose juostose „suvaidinusi“...

Top naujienos

Reitingų piramidėje – įspūdingi šuoliai ir nuosmukiai: politologai rado paaiškinimą Nausėdos sėkmei (72)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis yra vienas...

Urėdijų drama: vadovas prabilo apie buvusių valdžių iššvaistytą milijardą (265)

Valstybinių miškų urėdijos vadovo poste vis dar likęs Marius Pulkauninkas , įvertinęs...

DELFI TV šuolis: po įspūdingų augimo metų tapo populiariausia interneto televizija Lietuvoje

Naujienų portalo DELFI strategija investuoti į video formato turinio stiprinimą pasiteisino: kaip...

Skvernelis apie partijų pageidavimus: kai kurie ne visai adekvačiai vertina situaciją papildyta Karbauskio komentaru (6)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad derybos dėl valdančiosios koalicijos juda į priekį, ir...

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (7)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Dėl atimtų vaikų septynis mėnesius kovojusi šeima sulaukė dar vieno smūgio (54)

Bylą prieš Vaiko teisių apsaugos specialistus laimėjusi kretingiškių šeima džiaugėsi, kad...

Sunkią depresiją išgyvenęs Andrius Rimiškis: tai, kaip aš elgiausi, buvo žemiau negu žema (33)

„Kai tu save ramini alkoholyje, tau nebėra skirtumo, dabar vakaras ar rytas, - gyvenimo būdo...

Kelyje Prienai-Išlaužas avarija užblokavo kelią, susidarė didžiulė spūstis spūstis – kone iki Kauno (8)

Pirmadienio rytą Alytaus apskrityje, Prienų rajone, netoli posūkio į Rokus, per avariją...

Užmigusi keleivė atsibudo tamsiame, tuščiame lėktuve (6)

Nusileidusiame lėktuve palikta mieganti keleivė. Išgąstį moteriai sukėlęs incidentas įvyko...

Skvernelis apie Pulkauninką: nepakeičiamų nėra

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis teigia, kad Valstybinių miškų urėdijos (VMU)...