aA
Vengrų kinas – retas reiškinys Lietuvos kino teatrų repertuare. O ką jau kalbėti apie siaubo žanrą, kuriam priklauso vos keli per visą Vengrijos kino istoriją sukurti projektai. Ir vienu iš tų projektu yra režisieriaus Petero Bergendy „Oskarams“ iš Vengrijos deleguotas mistinis siaubo trileris „Post Mortem“. Ar filmas yra išties toks baisus ir vertas žiūrovų dėmesio? Į šį klausimą atsakau žemiau.
Filmo „Post Mortem“ kadras
Filmo „Post Mortem“ kadras
© Organizatoriai

Apie ką mes čia…

Pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui, jame dalyvavęs fotografas Tomas atvyksta į nedidelį miestelį uždarbiauti. Jis turi padaryti miestelio gyventojų ir jų mirusių nuo ispaniško gripo giminių nuotraukas. Tačiau visai netrukus vyras susiduria su antgamtinėmis jėgomis, kurios neleidžia jam ramiai dirbti ir priverčia jį sužinoti visą tiesą apie miestelį, jo gyventojus ir tragediją, kuri ir tapo visų jo košmarų priežastimi.

Kūrinio turinys

Esu matęs nemažai vengriškų filmų, tačiau šios šalies kinas nelabai mane traukia, todėl netgi ir pasirodžius kokiame nors „Kino Pavasaryje“ vengriškam filmui, beveik visada jį aplenkiu. Kodėl? Nes tai pernelyg pilki, niūrūs, monotoniški ir pesimizmu dvelkiantys projektai, su kuriais elementariai nesinori man gadinti nuotaikos. Ir šis režisieriaus Petero Bergendy filmas irgi patenka į mano vengriško kino apibrėžimą. Bet čia yra vienas svarbus aspektas – žanras, kuris mano paminėtus trūkumus paverčia į didžiausią pliusą, nes būtent šiame žanre niūrumas bei pesimizmas yra itin svarbiais įrankiais, suteikiant juostai kraupų pavidalą.

Tiesa, yra dar vienas milžiniškas niuansas, kuris galimai privers kai kuriuos standartinių siaubo filmų gerbėjus gailėtis pasirinkus šią juostą peržiūrai. Ir čia kalbu apie arthausinį kinui būdingą stilių, kuris nesuteikia jokios pramogos. Todėl kam nepatinka lėti, pilki ir keistai atrodantys dėl kino kūrėjų asmeninės vizijos siaubo projektai, patarčiau tiesiog aplenkti šią juostą, nes peržiūros metu tikėtina nuobodžiausite.

Savo ruožtu man filmas susižiūrėjo neblogai, nors ir negalėčiau pasakyti, kad tai yra tikrai toks baisus pasakojimas. Intriga čia kaip ir yra, bet ji atskleidžiama jau įpusėjus siužetui, o ir pats smagumas filme prasideda tik finaliniame akte, kurį pagyvina susidūrimas su blogiu. Visa kita čia atrodo kaip kažkokia ekspozicija. Jos metu žiūrovui yra pristatoma miestelio, kuriame vyksta pagrindinis veiksmas, istorija. Tiesa, šiuo atveju filmas turi savotišką privalumą, nes viskas, kas jame vyksta, yra neblogai bei tikroviškai įvyniota į istorinį laikotarpį. Tai leidžia pamatyti ne tik pokarinę situaciją, bet dar ir suvokti, kaip tuo laikotarpiu gyveno žmonės ir kaip jie reagavo į vieną ar kitą gyvenimo situaciją.

Filmo personažai visai neblogi, nors man asmeniškai nei vienas iš jų per daug neįsiminė. Tiesiog jų arkos buvo pateiktos tvarkingai, bet jie patys kaip asmenybės nekėlė čia didesnės simpatijos, kad būtų galima už juos sirgti ar jaudintis dėl jų likimo.

Ir manau to užteks susidaryti pirminį įspūdį apie šią vengrišką siaubo žanrui priklausančią juostą. Kitaip jau tektų man eiti lengvesniu būdu ir „spoilerių“ pagalba atskleisti didesnius pliusus bei minusus, o to daryti tikrai nesiruošiu. Tad pasižiūrėti dėl bendro išprusimo galima, bet tikėtis kažko originalaus, gąsdinančio bei netikėto tikrai nereikia.

Techninė juostos pusė

Dėl ko galėčiau pagirti šią juostą, tai dėl praktinių efektų ir kelių neblogų scenų, kuriose buvo panaudoti specialieji efektai. Muzika niūri, bet ne itin sugebanti išlaikyti siaubingą atmosferą ekrane, o kameros darbas mano akimis truputį šlubavo dėl chaotiškų operatoriaus manevrų. Užtat meninis apipavidalinimas ir produkcijos dizainas be priekaištų, nes ekrane mes galėjome pamatyti tikrovišką rodomo laikotarpio atvaizdą su jam būdingomis dekoracijomis ir rūbais.

Aktorių kolektyvinis darbas

Aktoriai filme vaidino įtikinamai. Patiko man ir Viktoras Klemas, patiko ir jam talkinanti jauna Fruzsina Hais. Ekrane jie sukūrė neblogą duetą, nors jau kaip rašiau anksčiau, charizma jų suvaidinti personažai nepasižymėjo. Kiti filmo aktoriai irgi buvo savo vietoje, bet išskirti kažko šiuo atveju tiesiog negaliu.

Verdiktas

„Post Mortem“ – arthausinis vengrų siaubo trileris, kuris kaip ir priklauso tokio tipo kinui yra lėtas, pilkas, kartais monotoniškas ir netgi slegiantis. Tačiau finalinis aktas, kuriame galima atrasti nemažai siaubo elementų ir išties neraminančius vaizdus, paperka, o tai ir gelbėja šią juostą nuo nuobodulio bei kartu pateisina siaubo žanro vardą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Filmo „Kambarys 203“ recenzija: nesėkminga japoniško siaubo romano ekranizacija

Kai kino teatruose kol kas vyrauja siaubo žanro badas, nes patys geriausi bei įdomiausi šio...

Filmo „Tarp dviejų pasaulių“ recenzija: tikroviškai liūdna socialinio pobūdžio drama

Prancūzų kinas visuomet papuošia kino teatrų repertuarus, todėl labai šaunu, kad mes reguliariai...

Filmo „Bitė Maja. Auksinis kiaušinis“ recenzija: trečias ir tikriausiai ne paskutinis bitutės nuotykis

Po netikėtos sėkmės su 2014 metų filmu „Bitė Maja“ ir dar didesnio pasisekimo su 2018 metais...

Filmo „Operacija Mincemeat“ recenzija: gera ir įtempta karinė drama

Žinomas kaip tokių puikių filmų kaip „Įsimylėjęs Šekspyras“, „Išbandymas“,...

26 pasaulinio garso kino juostos, kurių kūrime dalyvavo ir lietuviai

Lietuvos kino industrija kiekvienam asocijuojasi su skirtingais projektais bei jų mastu. Dažnai...

Top naujienos

Delfi PliusVladimiras Laučius

Ukrainos politologas: konflikte su Ukraina Rusija yra grobis (1)

Baigiantis karui Ukrainoje, Vakaruose turėtų formuotis nauja saugumo sąjunga, kurią sudarytų JAV...

Verslas PliusEdgaras Savickas

Iš Barščio nusipirko ne tik „Kauno grūdus“, bet ir keturias problemas: prasidėjus karui skuba atsikratyti

Praėjusiais metais Lietuvą sudrebino įspūdingas sandoris – „ Linas Agro Group “ už 73 mln....

Karas Ukrainoje. Ukrainai – įspėjimas apie naują Rusijos puolimą

Rusijos kariuomenė ir toliau intensyviai atakuoja Rytų Ukrainą. Pranešama, jog sekmadienį...

Sinoptikai nurodė, kada vėl sulauksime šilumos: savaitės viduryje orai keisis

Šiandien Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio laukas. Dangų dengs pakankamai storas debesų...

Gydytojas atsakė, ar gali išsivystyti alkoholinė kepenų cirozė per porą mėnesių

Kepenų cirozė yra lėtinė liga, kai pažeistų kepenų ląstelių vietą užpildo jungiamasis...

Keliskart susižadėjusi Aušra Štukytė atvirame interviu atsakė, kodėl niekada nesusituokė ir prabilo apie juodą etapą (1)

Naujausia laidos „Nepatogūs klausimai“ su Rolandu Mackevičiumi viešnia tapo žinoma kino ir...

Traumatologė įspėja: dėl šios pramogos į ligoninę kasdien atvežami šimtai susižeidusių vaikų

Vien į VUL Santaros klinikas, į vaikų priėmimo ir skubiosios pagalbos skyrių, kasmet atvežama...

Delfi PliusElvija Navickaitė

Teisininkas atsako: ar buvęs sugyventinis gali reikalauti atlyginti buto remonto išlaidas?

Gyvendami kartu įprastai mylimieji neskaičiuoja, kas kiek pinigų ir darbo įdėjo bendram būstui...

Kiaurai priešininkus: „Warriors“ tiesia linija žygiuoja į NBA finalą

Trečią kartą iš eilės laimėjęs „Golden State Warriors“ klubas NBA Vakarų konferencijos...

Verslas PliusBloomberg News

Netikėtas žingsnis Kinijoje: technologijų įmonėms – viltis dėl mažesnio reguliavimo

Kinijos aukšto rango ekonomikos pareigūnas žengė neįprastą žingsnį ir viešai pademonstravo...