Ir dabar, praėjus ketvirčiui amžiaus, studija „Warner Bros“ kartu su siaubo žanro genijumi Jamesu Wanu nusprendė duoti šansą šiai istorijai. Buvo pristatyta pirmoji būsimos filmų serijos dalis, kurią režisuoti buvo patikėta pilnametražio kino debiutantui ir labai dideliam „Mortal Kombat“ žaidimų gerbėjui Simonui McQuoidui. Ar jis susidorojo su jam patikėta misija?

Apie ką mes čia…

Artėjant dešimtam mirtį nešančiam turnyrui, kuriame dėl viso pasaulio likimo turi susidurti atrinkti Žemės gynėjai su išorinio (kito) pasaulio kovotojais, pastarojo imperatorius Šang Tsungas nusprendžia eliminuoti visus priešus iki turnyro pradžios, kad neišsipildytų siaubinga pranašystė. Tam jis į Žemę išsiunčia savo geriausią kovotoją Sub-Zerą. Dabar visos planetos likimas pakimba ant plauko, nes nežinia, ar išrinktiems kovotojams pavyks nugalėti tokį galingą priešą.

Kūrinio turinys

Laukėme, laukėme ir pagaliau sulaukėme ne tik dar vienos kompiuterinio žaidimo ekranizacijos, bet ir juostos, kuri į kino ekranus keliavo ilgus dešimtmečius ir buvo susidūrusi su daugybe produkcijos problemų, kurios atitolino premjeros datą. Bet, kai projektu susidomėjo pats Jamesas Wanas, reikalai iš karto pajudėjo į priekį ir vos per kelis metus buvo suorganizuotas filmas. Dėl to reikia padėkoti mano paminėtam siaubo žanro virtuozui.

Ar verta buvo laukti tiek metų? Manau, kad taip, nes tai, ką 1997 metais pristatė „New Line Cinema“ niekingo „Žūtbūtinio mūšio 2“ pavidale, sunku net filmu pavadinti. Tiesa, buvo ir 1998-1999 metais rodytas serialas „Žūtbūtinis mūšis: Užkariavimas“, kuris einant link finalo suprastėjo ir trumpametražių serijų ciklas „Žūtbūtinis mūšis: Palikimas“, bet jie tikrai nepateisino lūkesčių atsižvelgiant į tai, kokia gi turtinga yra ši visata. Tad manau, jog būtent šis naujasis filmas yra tuo idealiu viduriuku, kuris vienaip ar kitaip sugebės patenkinti gerbėjus.

Kodėl taip galvoju? Nes pats esu žaidęs ne vieną šios serijos žaidimą ir laukdamas filmo vyliausi, kad tik kūrėjams nepristigtų fantazijos kovų scenose. Ir jie žiūrovams išties suteikė itin kruviną ir be galo brutalų pasakojimą, kuris žavi savo dvikovomis. Tai tampa svarbiausiu juostos siužetinės linijos varikliu, kuris neužgęsta iki pat finalinės scenos. Kai kurios scenos atrodo labai originaliai ir kartais net atima žadą, kas tampa dideliu pliusu.

Kalbant apie minusus, paminėčiau filmo trukmę ir pergrūstą veikėjais siužetą. Taip, žaidime jų yra daug, tačiau kuriant filmą reikia atsižvelgti į tai, kad kiekvienam jų reikės suteikti kažkiek ekrano laiko, siekiant, kad žiūrovams jie rūpėtų. O tam, kad jie rūpėtų, reikia veikėjus pateikti iš dramatiškesnės ir labiau juos atskleidžiančios perspektyvos. To čia beveik nebuvo, išskyrus kelis personažus, kurių drama buvo paremtas siužetas.

Todėl jeigu studija nusprendė kurti iš kelių filmų susidedantį pasakojimą, jiems reikėjo apsiriboti vos keliais veikėjais, kaip tą padarė „Marvel“, o finalinėje juostoje visus juos suvienyti kovai turnyre. Ir jeigu tektų man išrinkti tuos veikėjus, kurie buvo bent kažkiek įdomiau atskleisti, tai paminėčiau Kaną, Skorpioną ir Sub-Zero. Tiesa, visų herojų įvaizdis labai įdomus ir atitinkantis tai, ką mes matėme žaidimuose.

Jeigu jums labai patinka kompiuterinis žaidimas, pagal kurį ir buvo sukurtas šis filmas, ir jei mėgstate be galo kruvinas dvikovas, „Mortal Kombat“ suteiks itin daug smagių akimirkų. Tačiau jei tikitės iš šios istorijos kažko labai įdomaus ir dar nematyto, teks nusivilti, nes tai yra pakankamai paprasto ir pernelyg neišsiskiriančio turinio projektas.

Kol kas – riebus pliusas už pradžią, kurią dar ne vieną kartą žiūrėsiu.

Techninė juostos pusė

Manau, kad išties reikia pagirti šios juostos kūrėjus, nes už 55 milijonus dolerių sukalti taip kietai atrodantį filmą tikrai ne kiekvienas galėtų. Ypatingai jeigu kalbėsime apie specialiuosius efektus, kurie dideliame ekrane padaro milžinišką įpūdį. Be to, pats produkcijos dizainas labai priminė tai, ką teko matyti kompiuteriniuose žaidimuose. Tad galiu drąsiai teigti – filmą kūrė tie žmonės, kurie buvo nuodugniai susipažinę su žaidimų serija ir žinojo, kas patiks tiek gerbėjams, tiek ir eiliniams tokio pobūdžio kino mylėtojams.

Kitais kokybiškais techninės dalies aspektais tampa labai šauniai prie veiksmo scenų priderinta muzika, kuri ekrane sukuria labai įtemptą atmosferą. Paminėčiau ir puikų kameros darbą. O taip, operatorius pateikė tokį reginį, kokio daug kas negalėjo tikėtis. Brutalumas ekrane buvo išreikštas itin vaizdingai, o ir susidūrimai pateikti iš efektingų kampų. Garso ir vaizdo montažas irgi tvarkoje – ypatingai garsas, kuris suteikia šiai juostai epiškumo.

Aktorių kolektyvinis darbas

Iš aktorių kolektyvo labiausiai visiems atpažįstamu veidu taps japonų aktorius Hiroyuki‘is Sanada‘as, kuris ne vieną kartą buvo pasirodęs ir kituose Holivudo produkcijose, tokiose kaip „Paskutinis samurajus“, „47 roninai“, „Ernis“, „Gęstanti saulė“ ir daugelyje kitų. Jis vienintelis iš visų aktorių pademonstravo solidžią bei be galo jaudinančią vaidybą. Tad mano simpatijos atitenka būtent jam ir jo įkūnytam Skorpionui.

Kiti juostos aktoriai, tokie kaip Mehcadas Brooksas, Joe‘is Taslimas, Sisi Stringer, Joshas Lawsonas, Tadanobu‘as Asano‘as ir Jessica McNamee spinduliavo charizma ir ekrane atrodė tikrai šauniai, bet jeigu kalbėtume apie jų aktorinius sugebėjimus, tai jie nebuvo labai iškilūs.

Verdiktas

„Mortal Kombat“ – tiesiog tobula ir visomis prasmėmis džiuginanti akis kultinio kompiuterinio žaidimo ekranizacija, kurios mes buvome nusipelnę. Tačiau kaip filmas – tai ganėtinai paprastas, silpna dramaturgija pasižymintis ir pernelyg perkrautą siužetą turintis pasakojimas, kurį gelbėja be galo geri specialieji efektai, aktorių charizma, kraują stingančios bei brutalumo perpildytos kovų scenos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)